צה"ל אוסר כניסת רכבים סיניים לכל בסיסיו מחשש לדליפת מידע
האיסור החדש יאלץ את אנשי הקבע והאזרחים הרבים שעובדים בצה"ל ומחזיקים ברכבים סיניים להחנות את רכבם מחוץ לבסיס. החשש הוא כי מידע רגיש עלול לדלוף דרך המצלמות והחיישנים של הרכב
צה"ל אוסר באופן גורף כניסת רכבים סיניים לבסיסיו. הסיבה: חשש מזליגת מידע מחיישני הרכב ומצלמותיו.
כפי שנחשף בכלכליסט, בחודש שעבר הגביל צה"ל חנייה של רכבים סיניים בבסיס חיל התקשוב "גדעונים" הסמוך לצריפין. בהמשך הרחיב צה"ל את האיסור לכלל הרכבים החשמליים. בעלי רכבים אלו קיבלו הוראה להחנות את מכוניותיהם בשטח ייעודי רחוק ממתקנים שונים בבסיס. ישראל אינה המדינה הראשונה שאוסרת כניסת רכב סיני לבסיסי צבא - איסור דומה הוטל השנה גם בבריטניה.
יצוין כי צה"ל מציע לקציניו בליסינג רכב סיני אחד - צ'רי טיגו 8 פרו - אך רכב זה עבר "עיקור" של מערכות המדיה לפני כניסה לשירות. פרט לו, יתר הדגמים החשמליים הסיניים נפסלו מהשתתפות במכרז הליסינג האחרון של משרד הביטחון לאנשי קבע.
נכון לשנה שעברה, סין חלשה על קרוב ל-25% מהיבוא של שוק הרכב הישראלי, וכיום הרכבים הסיניים שולטים למעשה בקטגוריית הרכב החשמלי העממי בישראל. משמע, סביר כי לא מעט אנשי קבע ואזרחים עובדי צה"ל ייאלצו להשאיר את מכוניתם מחוץ לבסיס.
כמו כן, יצרני הרכב הסיניים היחידים שמציעים רכבים חשמליים עממיים בפחות מ-170 אלף שקל, והיברידיים בפחות מ-150 אלף שקל. כלומר, בעתיד, כשמשרד הביטחון ייצא שוב למכרז הצטיידות, ייתכן שהמכרז לא יוכל לכלול דווקא את הרכבים הזולים ביותר. בדובר צה"ל בחרו שלא להתייחס לדברים.
מדובר צה"ל נמסר: צה"ל בוחן את כלל המשמעויות של רכבים חכמים בשיתוף כלל הגורמים הרלוונטיים. הנחיות מבצעיות בנושא יינתנו בהתאם להחלטות שיתקבלו.






























