סגור

הטנדר החשמלי של ריביאן פרץ לנאסד"ק בסערה: המניה קפצה ב-28%

יצרנית המכוניות המסחריות החשמליות האמריקאית ריביאן השלימה הלילה גיוס של 11.9 מיליארד דולר – לפי שווי שוק של 77 מיליארד דולר, הרבה מעבר לתחזיות המוקדמות; זו היא ההנפקה הגדולה ביותר השנה בארה"ב

הנפקת הענק של יצרנית המכוניות המסחריות החשמליות האמריקאית ריביאן עברה בהצלחה והחברה זינקה הערב (ד') בבכורה שלה בנאסד"ק ב-28%, לאחר שמוקדם יותר היא זינקה כבר ביותר מ-50%.
החברה, שנסחרת תחת הסימול RIVN סיימה הלילה את ההנפקה הראשונית שלה (IPO) במחיר של 78 דולר למניה, הרבה מעבר לטווח התשקיף, וכזה שמעניק לה עם פתיחת המסחר הערב שווי שוק של 77 מיליארד דולר. כעת מזנקת המניה למחיר של 99.8 דולר.
2 צפייה בגלריה
ריביאן ריוויאן RIvian נאסד"ק
ריביאן ריוויאן RIvian נאסד"ק
הנפקת ריביאן בנאסד"ק
(צילום: AFP)
ריביאן מוכרת 153 מיליון מניות, בסכום של כ-11.9 מיליארד דולר – לפי בלומברג הסכומים האמורים הופכים את הנפקת ריביאן לגדולה ביותר השנה בשוק האמריקאי ולשישית בגודלה אי פעם.
החברה, שבין משקיעיה הבולטים אמזון ופורד, העלתה השבוע את טווח מחיר ההנפקה ל-74-72 דולר, מול טווח של 62-57 דולר שפרסמה במקור בתשקיף.
2 צפייה בגלריה
טנדר חשמלי ריוויאן R1T
טנדר חשמלי ריוויאן R1T
טנדר חשמלי ריוויאן R1T
(יצרן)
לפני כשבוע פורסם כי לפי מסמכים שהוגשו לרשות ני"ע האמריקאית (SEC) נכון לסוף חודש ספטמבר, אמזון הייתה בעלת אחזקות של 20% בריביאן, וזאת בשווי של 3.8 מיליארד דולר - עלייה מ-2.7 מיליארד דולר נכון ל-31 בדצמבר.
במסמכים נפרדים שהגישה ענקית המסחר המקוון לרגולטורים מוקדם יותר החודש חשפה כי השקיעה עד כה מעל 1.3 מיליארד דולר בריביאן.