סגור
למבורגיני אולטימה
למבורגיני אולטימה (צילום: יצרן)

זינוק בלמבורגיני, ירידה באסטון מרטין: הרכישות של האלפיון העליון בשנת 2023

לפי הרישומים נמכרו השנה 5 מכוניות אסטון מרטין, 19 מכוניות בנטלי, 21 מכוניות פרארי וכמעט 300 מכוניות פורשה. לראשונה גם יובאו 8 מכוניות למבורגיני לרוכשים בררנים במיוחד

2024 נמצאת מעבר לפינה ושוק הרכב הישראלי נערך למסירה של כ-280 אלף מכוניות חדשות. על רקע מצב הרוח הלאומי וגם בשל המחאה החברתית בחודשים לפני כן, מכירות מכוניות היוקרה רשמו השנה ירידה בחלק מהמותגים, אם כי במותגים שנחשבים לייחודיים נרשם זינוק במסירות.
הכוונה היא למכוניות על, לימוזינות יוקרה ורכבים שמחירם חוצה את רף מיליון וחצי השקלים, מכוניות שמסוגלות לשייט במהירות 280 קמ"ש, כאלה שמיוצרות במספרים מוגבלים ומשווקות ללקוחות ספורים בלבד. אמנם עד סוף השנה נותר כשבוע, אך הסיכוי למסירות של מכוניות יוקרה נוספות הוא נמוך, בגלל שהלקוחות לא רוצים רישום של מכונית על שנת הדגם הנוכחית.
לפי הרישומים נמכרו השנה חמש מכוניות אסטון מרטין, זאת לעומת כ-12 יחידות של מכונית העל הבריטית שנמכרו אשתקד. גם בנטלי, יצרנית רכב בריטית נוספת שמכוניותיה נמצאות מחוץ לטווח היכולת של רוב הישראלים צפויה לרשום ירידה במסירות: עד כה נמסרו 19 בנטלי, לעומת 26 שנמסרו אשתקד. עוד עולה, ש-21 ישראלים התחדשו השנה בפרארי – לעומת 19 אשתקד. בפורשה נרשמה עלייה נאה במכירות – מ-251 יחידות אשתקד ל-299 יחידות עד כה השנה. ואולם – המותג שרשם את הזינוק המשמעותי ביותר במסירות הוא מותג שאינו משווק בישראל באופן רשמי על ידי יבואני הרכב הוותיקים: השנה יובאו לישראל לא פחות מ-8 מכוניות למבורגיני, לעומת שתי מכוניות בלבד של המותג האיטלקי אשתקד.
השנה הגיעו לישראל גם צמד מכוניות רולס רויס ולפי הרישומים גם מכונית אחת מתוצרת מורגן-יצרנית בוטיק בריטית המתמחה בייצור מכוניות בעבודת יד, שרשימת ההמתנה להן אורכת בדרך כלל מספר שנים.