סגור

"בלימת הפאנטום" בטסלה: 750 תלונות על עצירה ללא התרעה מוקדמת

מינהל הבטיחות בדרכים בארה"ב פנה בדרישה ליצרנית הרכב החשמלי שתעביר לו את המידע בעניין הבלימה הפתאומית בדגמי 3 ו-Y; המקרים אירעו בעת מעבר לנהיגה אוטונומית חלקית

יותר מ-750 בעלים של מכוניות טסלה בארה"ב הגישו תלונות לרשויות הרגולציה לפיהן בעת הפעלת המערכות לנהיגה אוטונומית חלקית המכוניות עצרו בפתאומיות ("בלימת פאנטום") באמצע הנהיגה ללא סיבה נראית לעין.
מינהל הבטיחות בדרכים בארה"ב (NHTSA) חשף את הנתונים במכתב מפורט שנשלח לטסלה ופורסם אתמול (ו') באתר של הרשות. יצרנית המכוניות החשמליות מתבקשת בו להעביר את כל הדו"חות שקיבלה לגבי עצירות פתאומיות לא נחוצות, וכן דיווחים על תאונות, פציעות, מקרי מוות ונזק לרכוש. טסלה התבקשה גם לענות האם תוכנת הנהיגה האוטונומית ומערכת בלימת החירום הופעלו בכל תקרית.


1 צפייה בגלריה
טסלה Y
טסלה Y
טסלה Y
(צילום: יצרן)

ברשות הבטיחות החלו לחקור עצירות פנטום במכוניות טסלה מדגמי מודל 3 ו-Y בסוף פברואר לאחר שהוגשו 354 תלונות בעניין. החקירה מכסה מספר מוערך של 416 אלף כלי רכב שיוצרו בין השנים 2021-2022. במכתב הנוכחי הציבו לטסלה דדליין לענות עד ה-20 ביוני, אך אפשרו לה לבקש הארכה.
ברשות הבטיחות ציינו כי החקירה תתמקד במכוניות המצוידות במאפיינים של סיוע לנהיגה אוטונומית כמו מערכת ה"טייס האוטומטי", שמאפשרת לרכב לבלום על דעת עצמו ולעבור נתיבים. "לפי התלונות, הבלימה הפתאומית מתרחשת בלי אזהרה וקורית לעתים מספר פעמים במחזור נסיעה אחד", טענו ברשות. הנהגים ציינו בתלונות כי החשש הוא שהעצירות הפתאומיות במחלפים ראשיים יובלו לתאונה.
החקירה הזו מצטרפת לפעולות אכיפה נוספות מצד הרשות נגד מערכות הטייס האוטומטי והנהיגה האוטונומית במכוניות של טסלה, שעל אף השמות שלהן לא באמת מאפשרות נסיעה ללא נהג. זו החקירה הרביעית הרשמית נגד החברה שבראשה עומד אלון מאסק בשלוש השנים האחרונות. רשות הבטיחות פיקחה גם על 23 ריקולים של מכוניות טסלה מאז ינואר 2021.