סגור
קיה EV 9
רכב הכביש-שטח החשמלי הבכיר של קיה EV 9. משתרע על 5 מטרים (צילום: יצרן)

חשמלית ענקית לקיה, קאמבק של GMC וסיניות חשמליות חדשות: אלה הדגמים שבדרך

רישומי משרד התחבורה חושפים שלל דגמים מעניינים שצפויים לעלות על הכביש בישראל בחודשים הקרובים: מרכב הכביש-שטח החשמלי הבכיר של קיה EV-9, דרך GMC שחוזרת לארץ אחרי היעדרות של כמה שנים עם רכב הכביש-שטח Terrain ועד דגמים חדשים של FOTON הסינית

רכב הכביש-שטח החשמלי הבכיר של קיה בדרך לישראל, ל-GMC יש דגם ראשון בארץ אחרי שנים רבות של היעדרות, רכבים ראשונים של פוטון הסינית נרשמו בארץ, ולפולקסווגן יש קופה כביש-שטח חשמלית חדשה, כך עולה מנתוני משרד התחבורה המסכמים את היצע הדגמים הצפויים לעלות לכבישי הארץ בחודשים הקרובים.
הדגם הראשון שמופיע ברישומי משרד התחבורה הוא קיה 9 EV, רכב הכביש-שטח החשמלי הבכיר של קיה. היצרנית חשפה את 9 EV בשנה שעברה, ולפי הנתונים הטכניים מדובר ברכב כביש-שטח גדול למדי המשתרע על 5 מטרים. אורכו של בסיס הגלגלים הוא 3.1 מטרים.
לפי נתוני היצרנית, ה-9 EV מצויד בגרסת הבסיס בסוללה בקיבולת 76 קילוואט/שעה ובגרסאות הבכירות בסוללה בקיבולת 100 קילוואט/שעה. לפי רישומי משרד התחבורה, גם גרסת GT LINE הבכירה (384 כוחות סוס) וגם גרסת הבסיס PREMIUM (204 כוחות סוס) בדרכן לישראל. המחיר שעליו הצהירה היבואנית למשרד התחבורה נע בין 450 ל-500 אלף שקל. יודגש כי מחיר זה אינו בהכרח סופי ועשוי להשתנות לקראת השקת הדגם הרשמית בישראל.
לצד הרישומים של קיה מופיע ברשימת הדגמים גם מותג שנעדר מישראל שנים. כפי שנחשף ב"כלכליסט", UMI זכיינית ג'נרל מוטורס מחזירה לישראל את GMC, והדגם הראשון שמופיע ברישומיה כמיועד ליבוא לישראל הוא רכב הכביש-שטח של היצרנית האמריקאית: ה-TERRAIN.
לפי רישומי היבואנית, מחירי הרכב המוצהרים נעים בין 240 ל-260 אלף שקל אך עשויים להשתנות לקראת תחילת השיווק. לפי רישומי משרד התחבורה, הגרסה שתיובא לישראל מצוידת במנוע בנזין טורבו בנפח 1.5 ליטרים המפיק 175 כוחות סוס ובמערכת הנעה כפולה גם ברמת הבסיס 4AT וגם ברמת הגימור הבכירה דנאלי. יצוין כי לפי הצהרות GMC, דגם חדש של ה-TERRAIN יוצג בשלהי השנה הנוכחית.

1 צפייה בגלריה
טנדר חשמלי של פוטון
טנדר חשמלי של פוטון
טנדר חשמלי של פוטון
(צילום: יצרן)
לצד רישומי GMC וקיה מופיעים גם רישומים לחשמלית נוספת של פולקסווגן: 5 ID , מעין גרסת קופה של 4 ID שכבר משווקת בישראל. מחירה המוצהר של ה-5 ID הוא 257 אלף שקל.
בנוסף, רישומי משרד התחבורה כוללים שני דגמים מסחריים חשמליים של FOTON הסינית: הטנדר החשמלי E TUNLAND והמסחרית החשמלית E VIEW. לפי רישומי משרד התחבורה, המחיר שעליו הצהירה היצרנית עבור הטנדר הוא 306 אלף שקל (המחיר בפועל עשוי להשתנות).על פי המפרט שהוגש למשרד התחבורה, מדובר בגרסה בעלת הנעה אחורית (כלומר לא הנעה כפולה) המצוידת בשתי כריות אוויר בלבד. לצידו מופיע רכב מסחרי סגור: E VIEW שמצויד במנוע חשמלי אשר מפיק 114 כוחות סוס. המחיר המוצהר: 200 אלף שקל.