סגור

26 אלף בעלי מאזדה, פורד וב.מ.וו יקבלו פיצוי על פערים בצריכת הדלק

בעקבות תביעה ייצוגית תפצה דלק מוטורס את הרוכשים ותיתן שנת אחריות רביעית או החלפת מסנן שמן, בשווי כולל של 4 מיליון שקל. זאת בשל הפרשים בין נתוני היצרן לצריכה האמיתית של הרכבים

שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, רחל ברקאי, אישרה פשרה בתביעה ייצוגית שהוגשה נגד יבואנית מאזדה, פורד וב-מ-וו, דלק מוטורס, על פערים בצריכת הדלק בין נתוני היצרן במכוניות שמכרה לאלה שהתקבלו בפועל.
לפי הפשרה, יקבלו 26 אלף רוכשי מכוניות משלושת המותגים מ-11 במאי 2011 עד 3 במרץ 2022 אחריות מוארכת, הכוללת שנת אחריות רביעית (שנה אחת נוספת), או עד 130 אלף ק"מ (30 אלף ק"מ תוספת). אם רכבם כבר אינו נמצא באחריות, הם יקבלו החלפת מסנן שמן על חשבון היבואן במוסכיו. שווי הפשרה הוא כ-4 מיליון שקל.


1 צפייה בגלריה
פורד לייטנינג
פורד לייטנינג
פורד לייטנינג

מדובר בתביעה שהגישו עורכי הדין תומר אפלדורף ויאיר שפרן בשם אחד הרוכשים בטענה לפערים מהותיים בין נתוני צריכת הדלק שהציגה דלק מוטורס בפרסומיה ובין נתוני צריכת הדלק שהתקבלו בזמן נסיעה בכלי הרכב בכבישי הארץ.
אף שאת נתוני הצריכה מספקים היצרנים לפי התקן הרלוונטי, אירופי או אמריקאי, הסכימה דלק מוטורס לפשרה בתביעה. החברה התחייבה גם להוסיף בפרסומיה כי קיים פער בין הנתונים העולים מבדיקות המעבדה על בסיסם הפרסומים ובין הנתונים המתקבלים בשימוש בפועל, דבר אותו עשתה כבר ב-2018, לאחר שנגד יבואנית קיה הוגשה תביעה דומה בשל פערים בצריכת הדלק בדגמי פיקנטו, תביעה שגם היא הסתיימה בפשרה.
הפיצוי יינתן רק למי שרכש מכוניות לשימוש פרטי, ולא יחול על דגמים מסחריים ועל מי שרכש באותה תקופה מאזדה, פורד ומיני עבור ליסינג, השכרה ומכירה בערוצי אפס ק"מ, לשימוש כמונית או כרכב חברה – ומי שרכש אותם ממנו כמשומשים.
הנהג שבשמו הוגשה התביעה יקבל 99,450 אלף שקל פיצוי, ועורכי הדין יקבלו 632 אלף שקל בשתי פעימות.