סגור
אוטותל רכבים שיתופיים תל אביב
רכב של אוטותל. יוחלף בדגם מזהם יותר (צילום: תומר הדר)

בלעדי
שלום לרנו הנקייה: הזואי החשמלית של אוטותל תוחלף בקיה בנזין

מדובר ב-100 רכבי רנו חשמליים שלטענת העירייה התיישנו, ובמקומם ייכנסו רכבי קיה פיקנטו. עיריית תל אביב: המכוניות החדשות "הן בעלות רמת זיהום נמוכה באופן יחסי"

המכוניות החשמליות של רנו (דגם זואי) שהוצבו ברחבי תל אביב במסגרת שירות אוטותל נמצאות בדרך החוצה, אבל המכוניות שיחליפו אותן יהיו דווקא מתוצרת קיה (דגם פיקנטו) ובעלות מנועי בנזין, כך נודע ל"כלכליסט". הנימוק של עיריית תל אביב להחלפה: "התיישנות" רכבי הרנו.
בשלהי 2020 הצטרפו לשירות הרכב השיתופי אוטותל, אותו מפעילה העירייה יחד עם חברת גוטו, מאה מכוניות רנו זואי אשר שירתו קודם לכן בפרויקט הרכב השיתופי בעיריית חיפה שנסגר. יש לציין כי רנו זואי אינה המכונית החשמלית היחידה בפרויקט: אוטותל מציעה גם יונדאי קונה חשמלית במסגרת השירות. אולם כאמור הדגם החשמלי הנפוץ ביותר בצי השיתופי יוחלף כעת במכונית בעלת מנוע בנזין.
ללא קשר לפרויקט אוטותל, רנו עצמה מפעילה שירות רכב שיתופי במספר ערים בעולם תחת המותג "מובילייז", והודיעה על בחינת הפעלת השירות גם בישראל.
מעיריית תל אביב נמסר: "מאה רכבי זואי חשמליים של השירות מוחלפים מטעמי התיישנות. הרכבים מוחלפים על ידי חברת גוטו ועל חשבונה למאה רכבי קיה פיקנטו, שהם בעלי רמת זיהום נמוכה באופן יחסי לרכבי בנזין. נבהיר כי בשירות נשארים 50 רכבי SUV חשמליים ששולבו בו השנה".