סגור
טסלה מודל Y בפתח המפעל בטקסס
טסלה מודל Y. גם היא מוצעת באפס אחוזי מימון (צילום: Brandon Bell/Getty)

מרגישה את הלחץ: טסלה ישראל החלה להציע עסקאות מימון בריבית אפס

על רקע ההאטה במכירות הרכב החשמלי בישראל, יצרנית הרכב האמריקאית משיקה לראשונה מודל מימון במסגרתו ניתן לקנות את כלי הרכב שלה בתשלומים - מבלי לשלם ריבית. מודל המימון יחול על רוב הדגמים של טסלה הנמכרים בארץ - ממודל Y ועד הגרסה החדשה של טסלה 3. המטרה: להפוך את הרכב החשמלי לזמין יותר לקהל הרחב

ההאטה במכירת מכוניות חשמליות אינה פוסחת גם על מי שעד כה נחשבו "מורמים מעם" בקרב יצרני הרכב: ל"כלכליסט" נודע כי טסלה ישראל החלה להציע ללקוחותיה לרכוש מכוניות בתוכניות מימון "ריבית אפס". מודל המימון הזה תקף לגבי רוב דגמי טסלה בישראל - ובפועל מדובר בפעם הראשונה שבה יצרנית הרכב יוצאת בישראל למהלך כזה.
בעבר יצאה טסלה במבצעי מכירות שבמסגרתם הוצעה ללקוחות טעינה חינמית על דגמים מסוימים לשנה, אך כאמור - טסלה מעולם לא יצאה בישראל במבצע מכירות מבוסס מימון (כלומר, כזה שבו הלקוחות לא משלמים ריבית על קנייה בתשלומים של הרכב). כיום מכוניות טסלה מוצעות במסלולי ריבית אפס במספר שווקים, לדוגמה בגרמניה. בצרפת, לעומת זאת, הלקוחות משלמים ריבית על ההלוואה.
במבט ראשון קשה להבחין בקיומה של ההטבה כיוון שמחירי המכוניות עצמם אינם מושפעים מהשינוי, אבל לקוחות שייכנסו לאתר טסלה ישראל וילחצו על הלשונית "הלוואה" יגלו שגובה הריבית המשולמת על רוב הגרסאות של טסלה השתנה לאפס אחוז.
לדוגמה: בטסלה 3 גרסת הבסיס עולה כ-213 אלף שקל – וניתן לרכוש את הרכב בהלוואה אשר דורשת מקדמה בגובה כ-48 אלף שקל - ואחריה 72 תשלומים של כ-2,650 שקל בריבית 4.75%. אבל כל יתר גרסאות טסלה 3 נמכרות בהלוואה עם אפס אחוזי ריבית.
דוגמה נוספת: גרסתה החדשה של טסלה 3 שהושקה בישראל בשבוע שעבר - לונג ריינג' RWD אשר מסוגלת לנסוע מעל 700 קילומטרים בין טעינות לפי הצהרת היצרן - שמחירה הרשמי לצרכן הוא כ-228 אלף שקל דורשת מקדמה של כ-34,300 שקל - ואחריה 72 תשלומים של 2,699 שקל בריבית אפס (מה שהופך את רכישתה של גרסת הלונג ריינג' בתשלומים ליותר משתלמת מרכישת גרסת הבסיס).
אם הלקוח בוחר בגרסת הלונג ריינג' בעלת ההנעה הכפולה של טסלה 3, שמחירה הרשמי לצרכן הוא כ-247,700 שקל, מדובר בתשלום מקדמה של כ-31,700 שקל ולאחר מכן 72 תשלומים של 2,999 שקל לחודש - בריבית אפס.
במקרה של טסלה מודל Y – מבדיקת אתר טסלה עולה כי כל גרסאות מודל Y מוצעות כעת בישראל באפס אחוזי מימון כשלדוגמה על מודל Y בגרסת RWD שמחירה הרשמי הוא כ-248 אלף שקל נדרשים הלקוחות לשלם מקדמה של כ-31,700 שקל ולאחר מכן לשלם 72 תשלומים בגובה 2,999 שקל בחודש.
מבצעי "ריבית אפס" אינם נדירים כיום בישראל: כיום מבצעים כאלה מוצעים באופן נקודתי לדוגמה על ידי יבואנית טויוטה ועל ידי יבואנית SERES.