סין דורשת מיצרני מכוניות פלאג אין הייבריד לנסוע יותר על חשמל
רגולציה חדשה בסין תדרוש מרכבי פלאג-אין הייבריד לעמוד בטווח נסיעה חשמלי של 100 ק"מ לפחות כדי לזכות בהטבות מס, לעומת 43 ק"מ כיום. השינוי צפוי להשפיע על 45% מהדגמים בשוק ועשוי לחלחל גם לאירופה ולישראל, שם המיסוי עדיין לא מתחשב בטווח החשמלי
האם מכוניות פלאג אין הייבריד ירוויחו טווח נסיעה? לפי הדיווחים בסין, הרשויות נערכות לשינוי של הדרישות הטכניות למכוניות פלאג אין הייבריד, כך שידרשו טווח נסיעה מינימאלי של 100 קילומטרים בכוח חשמל.
מכוניות פלאג אין הייבריד מתוצרת סין, שהפכו לפופולאריות בשוק הרכב הישראלי, מצוידות במנוע בנזין ובמערכת הנעה חשמלית. אבל בניגוד למכוניות היברידיות, שמסוגלות לנסוע בכוח החשמל רק קילומטרים ספורים, מכוניות פלאג אין הייבריד ניתן לחבר לעמדת טעינה ולנסוע בהן עשרות קילומטרים בכוח חשמל לפני שמנוע הבנזין נכנס לפעולה (ואז המכונית מתפקדת כהיברידית לכל דבר). עם זאת, לא כל מכוניות הפלאג אין הייבריד שוות בטווח הנסיעה החשמלי: חלקן מסוגלות לנסוע לטווח של כמה עשרות קילומטרים וחלקן מסוגלות גם לנסוע לטווח של מעל 150 קילומטרים.
כעת, הרגולטורים בסין מעוניינים "ליישר קו" בכל הנוגע ליכולתן של מכוניות פלאג אין הייבריד לנסוע בכוח חשמל בלבד. שלושה משרדים ממשלתיים פרסמו טיוטה ראשונה של דרישות הרגולציה להענקת תמריצי מס לרכבי פלאג אין הייבריד, שייכנסו לתוקף בשנה הבאה. במסגרת זו, החל בשנה הבאה רוכשי מכוניות פלאג אין הייבריד יקבלו הטבת מס בגובה 15 אלף יואן (כ 2,100 דולר) ובלבד שירכשו מכונית שטווח הנסיעה הרשמי שלה בכוח חשמל יהיה מעל 100 קילומטרים. כיום הממשל בסין מעניק הטבות למכוניות פלאג אין הייבריד שטווח הנסיעה הרשמי שלהן הוא 43 קילומטרים.
לפי פרסומים בסין, כ- 45% ממכוניות הפלאג אין הייבריד הן כאלה שטווח הנסיעה הרשמי שלהן הוא פחות מ- 100 קילומטרים (דגמים עממיים בד"כ) ואילו היתר מסוגלות כבר כעת לנסוע למרחק של יותר מ- 100 קילומטריפ.
הטמעתן של דרישות רגולטוריות כאלה בסין עשויה להשפיע גם על שוק הרכב האירופי ומכיוון שישראל היא מדינה שכללי התקינה שלה (החוקים והתקנות) מסתמכים על אלה של אירופה (בארה"ב אין רכב סיני) – סביר להניח שהשינויים הטכנולוגיים שיוטמעו בסין יחלחלו גם לשוק האירופי ומשם לישראל.
עם זאת, בניגוד לסין, בישראל שיטת המיסוי אינה מתחשבת בטווח הנסיעה של מכונית פלאג אין הייבריד בכוח חשמל,אלא רק בסוג ההנעה. ועל מכוניות פלאג אין הייבריד מוטל שיעור מס הקנייה המרבי הקיים בחוק - 83%. אולם, כמו כל מכונית שאינה חשמלית, גם מכוניות פלאג אין הייבריד מקבלות זיכוי במס הקנייה אשר נקבע בהתאם לציון הירוק של הרכב, משמע אם רכב פלאג אין הייבריד יוכל לנסוע יותר קילומטרים בכוח חשמל – הוא יקבל פחות "קנס" על מס הקנייה.






























