סגור
 BYD רכב חשמלי ATTO 3
מכונית חשמלית של BYD (BYD )

עוד עסקת ענק בין חברת השכרה ליצרן רכב חשמלי: SIXT תרכוש 100 אלף מכוניות BYD

אחרי העסקה בין טסלה והרץ - חברת ההשכרה הגרמנית SIXT הודיעה שתרכוש את המכוניות הסיניות של BYD במהלך שש השנים הקרובות לטובת השוק האירופי. החברה תקים רשת טעינה משלה במסגרת תוכניותיה לעבור ל-90% רכבים חשמליים עד שנת 2030

חברת ההשכרה הגרמנית SIXT תרכוש 100 אלף מכוניות BYD חשמליות במהלך שש השנים הקרובות לצי הרכב האירופי של החברה, כך מודיעה SIXT, שמצטרפת לחברות השכרה נוספות שחתמו על הסכמים רחבי היקף מול יצרני רכב חשמלי, כמו למשל הרץ שהזמינה מטסלה 100 אלף מכוניות.
במקרה של חברות השכרה, החבירה ליצרני רכב חשמלי מועילה לשני הצדדים אך עלולה גם להיות בעייתית: מחד, שני הצדדים מרוויחים כמובן את החשיפה התקשורתית הניכרת. יצרן הרכב מרוויח לקוח שמבצע הזמנות ענק ואילו חברת ההשכרה מרוויחה לקוחות, אך כל זאת תלוי בהינתן תנאים מתאימים, כלומר בעיקר תשתית טעינה.
הפרטים הפיננסיים של העסקה לא פורטו. לפי הצהרת SIXT, המכוניות החשמליות הראשונות של BYD יהיו זמינות ללקוחות החברה באירופה במהלך החודשים הקרובים, בין היתר בגרמניה, צרפת והולנד - כאשר לפי הצהרת SIXT החברה תקים רשת טעינה משלה וזאת במסגרת היערכות של החברה למעבר של עד 90% ממכוניותיה להנעה חשמלית עד שנת 2030.
הצהרת SIXT מתייחסת רק לשוק הרכב האירופי אך לפי ההודעה ייבחן גם שיתוף פעולה באזורים אחרים בעולם. בהיבט זה יצוין כי ישראל היא בפועל מדינה שבה מכוניות BYD כבר מופצות בעקיפין על ידי זכיינית של SIXT - שלמה מוטורס - יבואנית BYD נמצאת בבעלות קבוצת שלמה זכיינית SIXT וקבוצת אלייד.