סגור

החברה שהקים יזם הרכב החשמלי אביב צידון תמכור מטוסים חשמליים ל-DHL אקספרס

חברת השילוח העולמית תרכוש 12 מטוסים מחברת EVIATION והם ייכנסו לשימוש בשנת 2024. לפי פרסומים בחו"ל, היקף העסקה מוערכת ב-7 מיליון יורו

חברת השילוח DHL אקספרס תרכוש מטוסים חשמליים שפותחו במשותף עם יזם הרכב החשמלי אביב צידון, כך הודיעה החברה העולמית. לפי הודעת DHL, במסגרת העסקה היא תרכוש 12 מטוסים מחברת EVIATION שייכנסו לשימוש בשנת 2024. לפי פרסומים בחו"ל, היקף העסקה הוא 7 מיליון יורו.
EVIATION הוקמה על ידי צידון, ולפני כשנתיים נרכשו 70% ממנה בידי קלרמונט הסינגפורית, כאשר 30% נותרו בידי צידון והמנכ"ל עומר בר יוחאי המנכ"ל. כיום מטה EVIATION שוכן בסיאטל.
2 צפייה בגלריה
כנס וירג'ין לחדשנות 2019 אביב צידון מינגלינג
כנס וירג'ין לחדשנות 2019 אביב צידון מינגלינג
אביב צידון
(צילום: אוראל כהן)
העקרונות לפיהם תוכנן המטוס החשמלי של EVIATION הושאלו מענף הרכב החשמלי: מינימום של חלקים נעים - דבר שתורם להפחתת משקל של המטוס ובכך גם מאפשר למטוס לשאת יותר משקל - ולהגיע למהירות מרבית של כ-400 קמ"ש. בדומה למכוניות חשמליות - גם כאן הטווח נחשב קריטי - והמטוס של EVIATION מסוגל לטוס לטווח של עד כ-800 ק"מ.
פעילותו של צידון בתחום הרכב החשמלי נחשפה לראשונה בכלכליסט לפני כמה שנים לאחר שהקים את פינרג'י הישראלית, שמתמחה בייצור אנרגיה בתהליך כימי מסוללות רכב חשמלי.
2 צפייה בגלריה
יאיר ביטון מנכ"ל  DHL אקספרס ישראל
יאיר ביטון מנכ"ל  DHL אקספרס ישראל
יאיר ביטון, מנכ"ל DHL אקספרס ישראל
יאיר ביטון, מנכ"ל DHL אקספרס מסר: "אנחנו גאים להיות חלק ממהפכה אדירה בתחום התעופה, אמר לנו מנכ"ל DHL אקספרס ישראל ובעיקר נרגשים תמיד, להביא השקעות לחברות ישראליות. מדובר באבן דרך בתוך תוכנית שלמה לאיפוס כל פליטת החמצן של החברה שלנו ב 220 מדינות עד סוף שנת 2050".