סגור

טסלה מעדכנת את הלקוחות: בכל הדגמים שנמכרים בארץ יש רק 6 כריות אוויר

על רקע בקשות לתביעות נגד החברה, שלחה היצרנית הודעה ללקוחות בישראל כי עקב טעות במסמכי מחלקת ההומולוגציה של טסלה ארה"ב בעת רישום הטסלות צויינו 8 כריות אוויר במקום 6. "למען הסר ספק, העניין הרישומי מול רשות הרישוי הוסדר"

לאחר הסערה שהתעוררה בעקבות כריות האוויר במכוניות טסלה במשלוחים מסין והגשת הבקשות לתביעות נגד החברה, שלחה טסלה ישראל הודעה ללקוחות ש"גילו" כי במכוניתם מותקנות שש כריות אוויר בניגוד לשמונה כריות אוויר בדגם האמריקאי. "למניעת אי-בהירות, עקב טעות במסמכי מחלקת ההומולוגציה של טסלה בארה"ב בעת רישום של הטסלות הראשונות שנמסרו בישראל בחודש מרץ, צוינו 8 כריות אוויר במקום 6 כריות אוויר. למען הסר ספק, העניין הרישומי מול רשות הרישוי הוסדר עוד בטרם מסירת הטסלה שלך לידיך", לשון ההודעה.
האם הטעות היא במכוניות שהגיעו מארצות הברית?
הנוסח ששלחה טסלה ללקוחות מעלה שאלות נוספות שחושפות לקוחות ותיקים יותר של טסלה למצב בעייתי, כלומר אם מחלקת התקינה האמריקאית שגתה, ייתכן שדווקא הלקוחות הראשונים אשר קיבלו מכוניות מתוצרת המפעל בפרימונט ארה"ב, מכוניות שברישיון שלהן מצוינות שמונה כריות אוויר, אינם יודעים שבמכוניתם קיימות שש כריות אוויר במקום שמונה.
1 צפייה בגלריה
טסלה 3 מכונית חשמלית
טסלה 3 מכונית חשמלית
טסלה 3
(צילום: AP)
באשר לעובדה שהדגמים שמגיעים מסין זוכים לדירוג בטיחות נמוך יותר במדד של משרד התחבורה, טסלה מודיעה ללקוחות בישראל כי למעשה הדירוג של כל המכוניות הוא דירוג בקבוצה 7 ולא בקבוצה 8 הגבוה יותר. "נדגיש כי בטיחות היא החלק החשוב ביותר בתכנון הכולל של מודל 3, הזוכה לרמת אבזור בטיחותי 7 על פי הדין הישראלי (ואשר הוצגה בשוגג כבעלת ציון 8 בסמוך למועד ההשקה)", נכתב בהודעה.
עוד מודיעה החברה כי, "מודל 3 נבנתה מלכתחילה כרכב חשמלי, בשילוב של אלומיניום ופלדה המסייע להשיג את המבנה הקשיח המגביר את בטיחות הנוסעים. יחד עם מסילות סופגות פגיעה וחיזוקי קורה מרכזית, החוזק והתמיכה של מארז הסוללה הקשיח מספק הגנה מכל צד. המיקום והמשקל של מארז הסוללה המותקן ברצפת הרכב יוצרים מרכז כובד נמוך ביותר, המאפשר להקטין את הסיכון להתהפכות הרכב". בנוסף מודגש כי טסלה 3 זכתה בציון מרבי של 5 כוכבים במבחן הבטיחות של ארגון הבטיחות האירופי EURONCAP.
טסלה עצמה ממשיכה במסירת רכבים מן המשלוח הסיני, אשר צפוי להתחדש בשבוע הבא לאחר הפסקת המסירות בגלל הלחימה. בנוסף מקדימה היצרנית חלק מן המשלוחים ללקוחות אשר יועדו לקבל את מכוניותיהם באוגוסט, עם כניסה נוספת של אוניה לנמל אשדוד בעוד כשבוע וחצי, מה שיאפשר מסירות נוספות כבר בחודש יוני.