סגור

טסלה מתחילה להשתמש במצלמות כדי לוודא ערנות של הנהגים

יצרנית הרכב החשמלי החלה להפעיל את מצלמות הפיקוח הפנימיות על הנהגים בחלק מדגמי 3 ו-Y כדי לוודא שהם מרוכזים בכביש בזמן השימוש בפונקציית "הטייס האוטומטי"

טסלה החלה להשתמש במצלמות בתוך המכוניות בחלק מדגמי מודל 3 ומודל Y כדי לוודא שהנהגים מרוכזים בכביש בזמן שהם מסתייעים בפונקציית "הטייס האוטומטי", כך לפי דיווח באתר CNBC.


במכוניות הללו כבר יש מצלמות הפונות לנהגים, אך לפי ספר ההוראות שפרסמה החברה, הן לא שימשו לפיקוח עליהם. במקום זאת המערכות דרשו בדיקה של ערנות הנהגים על ידי נגיעה בהגה, שבו מותקנים חיישנים.

1 צפייה בגלריה
טסלה 3 מכונית חשמלית
טסלה 3 מכונית חשמלית
טסלה 3
(צילום: AP)

אולם כעת החברה עדכנה את הנהגים כי המצלמות המותקנות מעל המראה הקדמית ישמשו לניטור ערנותם במכוניות החדשות יותר שבהן אין חיישני מכ"ם, כך לפי קווין סמית מטנסי, שרכש כבר שתי מכוניות טסלה. לדבריו, הוא הזמין מכונית במרץ, והשבוע קיבל עדכון כי היא לא תכלול את חיישני המכ"מ. מסך המגע כלל את ההודעה הבאה: "המצלמה מעל המראה הקדמית יכולה כעת לזהות ולהתריע על חוסר תשומת לב של הנהג בזמן הפעלת מערכת הטייס האוטומטי".
השינוי הטכני מגיע על רקע הגדלת הפיקוח הרגולטורי בנוגע לבטיחות של המכוניות. החברה עומדת בפני עשרות חקירות פדרליות בנוגע לתאונות שבהן היו מעורבות מכוניות טסלה בארצות הברית. בחלק מהמקרים הללו הפעילו הנהגים את מערכת הטייס האוטומטי.
החברה מוכרת את מערכת הסיוע בנהיגה, המכונה "טייס אוטומטי", במסגרת שדרוג בסכום של 10,000 דולר. החברה, שבבעלות אלון מאסק, אף מאפשרת לחלק מהנהגים שרוכשים את המערכת לנסות מאפיינים חדשים שעוד לא הושלמו, ובכך הופכת אותם לנסיינים של המערכת.
במדריך ההוראות מצוין במפורש שהשימוש במערכת מחייב "פיקוח אקטיבי", אולם במקרים רבים הפגינו הנהגים ביטחון מופרז ביכולות הנהיגה האוטונומית של המכונית, כולל פרסום סרטונים של נהגים ישנים בזמן הנהיגה או של נהגים שיושבים בכלל במושב האחורי.
ברשות לבטיחות בדרכים בארצות הברית (NTSB) קראו לטסלה להפסיק את בדיקות המערכות בכבישים ציבוריים באמצעות נהגים חסרי ניסיון בתחום. עם זאת, לא ברור אם מצלמת הניטור החדשה והמכוניות ללא חיישני מכ"מ עומדות בתקנות הרשות.