סגור

נתניהו ל-CNN: לא נתנחל בעזה. אחרי חמאס - שלטון מקומי בפיקוח מדינות ערב

בלינקן על "היום שאחרי": מספר מדינות עשויות להשתתף בשמירת הביטחון בעזה; צה"ל: עשרות מחבלים חוסלו ברפיח, אותרו כלים לפריצת גדרות; יירוט בעוטף; על רקע המבוי הסתום גנץ וגלנט דורשים לכנס את קבינט המלחמה; ארה"ב וגרמניה גינו את בקשת התובע בהאג להוציא צווי מעצר בינ"ל לנתניהו וגלנט

23:28 - נתניהו ל-CNN: לא נתנחל בעזה. אחרי חמאס - שלטון מקומי בפיקוח מדינות ערב. ראש הממשלה בנימין נתניהו התראיין לרשת CNN והתייחס לסוגיית "היום שאחרי": "אני לא מתכוון ליישב מחדש את עזה. חלק מתומכיי לא מרוצים מזה אבל תמיד אמרתי - לא נתנחל שם בחזרה". הוא הוסיף: "לנצח את חמאס זה מה שחשוב. אחרי זה - שלטון אזרחי של תושבי עזה עם פיקוח של מדינות ערב. מי שרוצה לשים שם את הרשות הפלסטינית, שעדיין מחנכת ילדים לשנוא את ישראל ועוזרת למחבלים - זכותו, אבל זו לא עמדתי". (ציפי שמילוביץ, ניו יורק)
22:38 - בלינקן על "היום שאחרי": מספר מדינות עשויות להשתתף בשמירת הביטחון בעזה. מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן התייחס ל"יום שאחרי" ברצועת עזה, ואמר כי "מספר מדינות עשויות לשחק תפקיד, לפחות באופן זמני, בשמירת הביטחון בעזה אחרי המלחמה".

20:30 - צה"ל: עשרות מחבלים חוסלו ברפיח, אותרו כלים לפריצת גדרות. לוחמי חטיבה 401 חיסלו במהלך פעולתם ברפיח עשרות מחבלים שניסו להתקרב אל הכוחות. כך מסר דובר צה"ל, שהוסיף כי הלוחמים מבצעים פשיטות ממוקדות על תשתיות טרור ומבנים חשודים שמהם ביצעו מחבלי חמאס ירי. כמו כן, נמסר כי לוחמי גדוד 932 פעלו להשמדת תשתיות טרור, ואיתרו אמצעי לחימה בתוך מבנה, ובהם ציוד מיגון, מטענים, נשקים, טילי נ"ט, וכלים שמיועדים לפריצת גדרות. בנוסף, הלוחמים איתרו פיר תת-קרקעי ובו מחסן אמצעי לחימה, והשמידו אותם. (יואב זיתון)
18:28 - בלינקן: "אשמח לעבוד עם הקונגרס על תגובה הולמת לבקשת התובע בהאג". מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן אמר כי הוא ישמח לעבוד עם הקונגרס על "תגובה הולמת" לבקשת התובע הראשי בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג להוציא צווי מעצר נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט. את הדברים אמר בשיחה בוועדת יחסי החוץ של הסנאט. "זה צעד שגוי מאוד", אמר על בקשתו של קארים חאן. (רויטרס)
17:07 - האזעקות בעוטף: שיגור אחד יורט. במהשך לאזעקות בזיקים ובאזור תעשייה הדרומי אשקלון, שיגור אחד זוהה לאזור, והוא יורט. (מתן צורי)
17:00 - צה"ל: 3 מחבלים שיצאו מפיר ברפיח נעצרו, אמצעי לחימה רבים אותרו באזור. לוחמי חטיבת גבעתי איתרו ועצרו שלושה מחבלים חמושים שיצאו מפיר, במהלך פעילותם באזור רפיח. כך מסר דובר צה"ל, שהוסיף כי לאחר סריקות במבנה התגלו אמצעי לחימה רבים, בהם נשקים מסוג קלצ'ניקוב, מטולי RPG ומחסניות. כמו כן, נמסר כי במהלך היממה האחרונה אותרו באזור פירי מנהרות נוספים וחוסלו כ-20 מחבלים. (יואב זיתון)
13:27 - דיווח: שני הרוגים בתקיפת רכב במרכז רפיח. רדיו חמאס דיווח כי שני בני אדם נהרגו בהפצצת רכב במחנה יבנא שבמרכז רפיח. (עינב חלבי)
13:00 - גנץ וגלנט דורשים לכנס את קבינט המלחמה לדיון במבוי הסתום לעסקה, נתניהו מסרב. השר בני גנץ ושר הביטחון יואב גלנט דורשים מראש הממשלה בנימין נתניהו לכנס הערב את קבינט המלחמה על מנת לדון במבוי הסתום בעסקת החטופים. כך נודע ל-ynet. נכון לשעה זו, נתניהו מסרב להיענות לדרישתם. קבינט המלחמה התכנס ביום שבת האחרון, ובמהלכו נתניהו דחה את הצעות צוות המשא ומתן - והטיח בהם שהם לא יודעים לנהל מו"מ. בשל כך, גלנט וגנץ דרשו ממנו ביומיים האחרונים כינוס נוסף. (איתמר אייכנר)
11:27 - צה"ל: 70 מטרות הושמדו ברחבי הרצועה, מחבלים חוסלו - מהאוויר ומהקרקע. כוחות צה"ל חיסלו ביממה האחרונה כמה מחבלים במרחב ג'באליה, והשמידו כ-70 מטרות טרור ברחבי הרצועה, בהן מבנים צבאיים, אתרי ומחסני אמל"ח, משגרי טילים, עמדות תצפית, חוליות מחבלים ותשתיות צבאיות נוספות. כך מסר דובר צה"ל, שהוסיף כי כוחות של אוגדה 162 ממשיכים לפעול ברפיח. לדבריו, חוסל מחבל שירה פצצות מרגמה לעבר לוחמים, לא היו נפגעים בקרב הכוחות. הלוחמים חיסלו כמה מחבלים ואיתרו רקטות וציוד לחימה במרחב. חוליית מחבלים נוספת שנעה לעבר הכוחות במרכז הרצועה - חוסלה מהאוויר. (יואב זיתון)
8:50 - בתקיפה מהאוויר: חוסל מפקד מערך הרקטות והטילים בגזרת החוף של חיזבאללה. צה"ל חיסל אמש באמצעות כלי טיס באזור צור את המחבל קאסם סקלאווי, מפקד מערך הרקטות והטילים בגזרת החוף של חיזבאללה. "המחבל סקלאווי היה אחראי על תכנון והוצאה לפועל של מתווי ירי רקטות רבים לעבר העורף הישראלי, והוא עסק בקידום ותכנון שיגורי רקטות וטילי נ"ט לעבר מדינת ישראל ממרחב החוף בלבנון", נמסר מדובר צה"ל. עוד נמסר, בהמשך לאזעקות בגליל המערבי, כי זוהו כמה שיגורים שנפלו בשטחים פתוחים. מטוסי קרב תקפו משגר של חיזבאללה ברמיה. (יואב זיתון)

6:00 - דובר צה"ל: לוחם וחייל במילואים נפצעו קשה בדרום הרצועה. דובר צה"ל עדכן כי לוחם במילואים מגדוד רותם בחטיבת גבעתי וחייל במילואים באגד לוגיסטי 8237 נפצעו אתמול באורח קשה בקרב בדרום רצועת עזה. הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים ומשפחותיהם עודכנו. (יואב זיתון)
4:30 - צרפת תומכת בהחלטת התובע בהאג: "תומכים במאבק מפטור מענישה". צרפת הביעה תמיכה בתובע הראשי של בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, קארים חאן, ובהחלטתו לבקש צווי מעצר נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט ומנהיגי חמאס. "בכל הנוגע לישראל, זה תלוי בלשכת הרכב הקדם-משפט, שיחליט אם להוציא את הצווים אחרי בחינת הראיות שהציג התובע", מסר משרד החוץ הצרפתי בהצהרה, "צרפת תומכת בבית הדין הפלילי הבינלאומי, בעצמאותו, ובמאבק בפטור מעונש בכל מצב". בפריז ציינו כי הם מזהירים "במשך חודשים לגבי הצורך בציות קפדני לחוקים ההומניטריים הבינלאומיים, במיוחד בשל הכמות הבלתי מתקבלת של נפגעים ברצועה".
2 צפייה בגלריה
קארים חאן התובע הכללי של בית הדין הפלילי הבינלאומי ב האג
קארים חאן התובע הכללי של בית הדין הפלילי הבינלאומי ב האג
קארים חאן התובע הכללי של בית הדין הפלילי הבינלאומי ב האג
(צילום: Luis ACOSTA / AFP)
4:00 - צבא ארה"ב: "יותר מ-569 טונות של סיוע הומניטרי הועברו לעזה דרך הרציף הימי". פיקוד המרכז של צבא ארה"ב (CENTCOM) עדכן כי יותר מ-569 טונות של סיוע הומניטרי הועבר עד כה לרצועת עזה דרך הרציף בימי. "ארצות הברית, בריטניה, איחוד האמירויות, האיחוד האירופי ושותפות רבות אחרות תרמו את הסיוע. המזח הוא פתרון זמני להגברת זרימת הסיוע ההומניטרי לעזה כדי לענות על הצרכים הדחופים של העם הפלסטיני", נמסר. (רויטרס)
2 צפייה בגלריה
בניית נמל הסיוע עזה רציף צבא ארה"ב
בניית נמל הסיוע עזה רציף צבא ארה"ב
בניית הנמל בעזה על ידי צבא ארה"ב
(צילום: U.S. Army via AP)
2:30 - אזעקות בגליל המערבי. אזעקות המתריעות מפני ירי רקטות וטילים הופעלו ביישובים שומרה, שתולה, נטועה ואבן מנחם שבגליל המערבי.
23:35 - מטוסי קרב יירטו כטב"ם מסוריה באזור הגולן; ספינת טילים יירטה שני כטב"מים ליד אילת. לפני זמן קצר מטוסי קרב יירטו כטב"ם שעשה את דרכו לשטח ישראל משטח סוריה. כך נמסר מדובר צה"ל, שהדגיש כי הכטב"ם לא חצה לשטח הארץ. עוד נמסר כי בשיתוף פעולה של חיל הים וחיל האוויר, ספינת טילים מסוג "סער 4.5" ומטוסי קרב יירטו לפני זמן קצר ליד אילת שני כטב"מים שהיו בדרכם לשטח ישראל. בצה"ל הוסיפו כי הכטב"מים לא חצו לעבר שטח ישראל ולא הופעלו התרעות, על פי מדיניות. (יואב זיתון)