סגור
יו"ר מפלגת נעם אבי מעוז
יו"ר מפלגת נעם אבי מעוז (צילום: אלכס קולומויסקי)

אחרי שלושה חודשים: אבי מעוז חוזר לממשלה ויקבל את הרשות לזהות יהודית

לאחר שהצביע בעד תקציב המדינה, תאשר הממשלה ביום ראשון את מינויו של מעוז לסגן שר במשרד ראש הממשלה - התפקיד שממנו התפטר לפני שלושה חודשים. במקביל יקבל את הרשות שהובטחה לו עם תקציב של 285 מיליון שקל. עוד צ'ופרים: תקציב מיוחד לבתי ספר ויכולת פיקוח על תוכניות חיצוניות שטיבן עדיין אינו ברור

הממשלה תאשר ביום ראשון את מינויו של ח"כ אבי מעוז (מפלגת נעם) לסגן שר במשרד ראש הממשלה, ובכך יחזור בעצם לתפקיד ממנו התפטר לפני שלושה חודשים.
בהתאם להסכם הקואליציוני החדש, תוקם רשות לזהות לאומית (כפי שהובטח למעוז בהסכם הקואליציוני), והתקציב שיועמד לרשותה יהיה 285 מיליון שקל שיופנו ל"חיזוק הזהות היהודית", בין היתר באמצעות תמיכות, מחקרים, מלגות, מיזמים משותפים ופעולות בקרב ציבורים שונים, ובכללם בני נוער, מבוגרים, בעלי צרכים מיוחדים ועוד.
בין היתר יקבל מעוז "תקציב למוסדות חינוך בתחום הזהות הלאומית", שיוקצה בתיאום עם שר החינוך יואב קיש.
הכוונה המקורית להעביר לאחריותו את היחידה לפיקוח על תוכניות חיצוניות במשרד החינוך עוררה זעם ציבורי, וכעת צפוי מעוז לפקח על "תוכניות חיצוניות אחרות" שטיבן עדיין אינו ברור.
יצוין כי מעוז תמך ביממה האחרונה בהצעת תקציב המדינה לשנים 2024-2023, לאחר הבנה בנושא חלוקת הכסף. בשבוע שעבר דרש להקצות את הסכומים ולייעד אותם כרצונו, מחשש שהכסף לזהות יהודית יופנה למשרד המשימות הלאומיות, בראשות אורית סטרוק (הציונות הדתית).
בעבר יצא נגד מצעדי הגאווה ומתן זכויות שוות ללהט"בים, ופעל להחזיר את הרובריקות המיועדות ל"אב" ול"אם" בטפסים המרכזיים של המדינה.