סגור

משפט נתניהו
נתניהו ביקש לפנק, לפנק, לפנק

תמונת העל של עסקת השוחד הנטענת בתיק 4000 היא שבנימין נתניהו ושאול אלוביץ’ הגשימו אותה באמצעות "שליחים". נתניהו עשה זאת דרך פילבר, שמונה לאחר פיטורי ברגר - שמצידו הציג את עצמו כחסם שתקוע בגרונה של המזימה, ופיטוריו סללו את הדרך להגשמתה

עדותו של אבי ברגר, לשעבר מנכ"ל משרד התקשורת, אתמול בתיק 4000 העבירה את הפוקוס מטובת ההנאה שבנימין נתניהו לכאורה קיבל מוואלה, להטבות הרגולטוריות שלכאורה נתן. ברגר ושר התקשורת דאז גלעד ארדן היו ה״רעים״ מבחינת בזק כשביקשו לכפות עליה את רפורמת השוק הסיטונאי ומסמסו את דרישותיה לביטול ההפרדה המבנית ואישור עסקת בזק־יס. הרפורמה אמורה היתה לקדם תחרות שהיתה מכרסמת ברווחי בזק ואילו ביטול ההפרדה והעסקה נועדו למקסם את רווחיה כמונופול.
אלא שאז הגיעו ה"טובים" (לבזק), תחילה נתניהו ואחר כך שלמה פילבר. נתניהו החליף את ארדן כשר התקשורת אבל ברגר עדיין היה תקוע לו עם הנאמנות למורשת ארדן וסרבנות למסרים שמעביר אליו נתניהו באמצעות הפקח שמינה עליו, עו״ד איתן צפריר – תהיה נחמד לבזק, לפנק, לפנק, לפנק. ואכן, לאחר שהדחת ברגר התעכבה בגלל הבחירות הוא פוטר לטובת פילבר, ולטובת בזק.
כמו עם אילן ישועה, החקירה הראשית סיפקה לתביעה את מבוקשה: אחת העדויות החשובות ביותר במשפט, עדות שמתווה את הדרך שבה הפך נתניהו את כיוון ספינת הרגולציה מול בזק – מהמקל (הרפורמה) לגזר (אישור העסקה). כאשר רק בגלל דחיית הרפורמה הרוויחה בזק מאות מיליונים.
1 צפייה בגלריה
אבי ברגר משפט נתניהו 26.10.21
אבי ברגר משפט נתניהו 26.10.21
אבי ברגר בעדותו בבית המשפט
(גיל יוחנן ויינט)
היום תחל החקירה הנגדית. כמו במקרה של ישועה תנסה ההגנה לעמעם את התמונה. להוכיח שהיו במשרד התקשורת תומכים שדווקא היו קשובים לבזק; שברגר הגיע למשרד מפרטנר והמשיך לשרת את ענייניה על חשבון יס ובזק; ובכלל - שארדן וברגר לא היו מוסמכים לכרוך ולהתנות את בקשות בזק בקיום הרפורמה. תמונת העל של עסקת השוחד הנטענת היא שנתניהו ואלוביץ’ הגשימו אותה באמצעות ״שליחים״ – אלוביץ’ דרך ישועה ונתניהו דרך פילבר שמונה לאחר פיטורי ברגר שהציג עצמו כחסם שתקוע בגרונה של המזימה ופיטוריו סללו את הדרך להגשמתה.