סגור

בלעדי
הוקפאה ההצעה להאריך את כהונת מנכ"ל קק"ל ב-5 שנים

המהלך התאפשר לאחר שחברים בדירקטוריון קק"ל, ביניהם נציג יש עתיד רועי אלקבץ, הסכימו לבקשתו של ח"כ מיקי זוהר מהליכוד להקפיא את ההצעה להאריך את כהונת המנכ"ל אמנון בן עמי. המשמעות: עם כניסתו הצפויה של ח"כ חיים כץ לתפקיד יו"ר קק"ל הוא יוכל לקדם מהלך לבחירת מנכ"ל חדש

יו"ר עמית של הליכוד העולמי ח"כ מיקי זהר (ליכוד) פנה באחרונה לחברים בדירקטוריון קק"ל על מנת שיקפיאו את ההצעה להאריך ב-5 שנים נוספות את כהונתו של המנכ"ל אמנון בן עמי. בקשתו התקבלה לפי שעה על ידי חברים הדירקטוריון, ובראשם נציג יש עתיד רועי אלקבץ, וכך ההצעה בעצם הוקפאה לפי שעה.

המשמעות: אם כהונתו של בן עמי לא תוארך ב-5 שנים, אזי בתחילת נובמבר 2022 עם כניסתו הצפויה של ח"כ חיים כץ (ליכוד) לתפקיד יו"ר קק"ל עשוי הדירקטוריון לקדם מהלך לבחירת מנכ"ל חדש. ח"כ זוהר הוא בן בריתו של ח"כ חיים כץ.
2 צפייה בגלריה
ח"כ חיים כץ
ח"כ חיים כץ
ח"כ חיים כץ
(צילום: אוהד צויגנברג)

במקרה כזה היו"ר המיועד של קק"ל, כץ, יוכל להשפיע על מינוי המנכ"ל אף שבשונה ממשרדי הממשלה, משרת מנכ"ל קק"ל, אינה משרת אמון של יו"ר הארגון, והיא מאויישת לאחר כינוסה של ועדת איתור לתפקיד.
היום (שני) הוא היום האחרון שבו דירקטורים יכולים להעלות את ההצעה להארכת כהונתו של המנכ"ל שתועלה לדיון בישיבת הדירקטוריון בעוד שבועיים.
בהצעת החלטה להארכת כהונת המנכ"ל הוסבר כי "לאור העובדה שבן עמי החל את תפקידו באפריל 2017, ולאור העובדה כי החודש ימלאו 5 שנים לכהונתו, ולאור העובדה כי בסמכות דירקטוריון קק"ל למנות או לפטר את המנכ"ל לרבות להאריך את כהונתו ולקבוע הסדרים ולאור שביעות רצון חברי הדירקטוריון מתפקוד המנכ"ל מוצע להאריך את כהונתו של בן עמי עד ה-1 במאי 2027. לאחר מועד זה תיבחן בנפרד המשך כהונתו בהתאם לנהלי החברה. לא תופסק כהונתו של בן עמי במהלך 5 השנים הקרובות אלא על פי החלטת הדירקטוריון ברוב של שני שלישים מהחברים המשתתפים בהצבעה ומינימוקים משמעותיים".
גורמים בקק"ל טוענים כי יש עתיד שחברה בקואליציה בקק"ל באמצעות נציגה, חבר הדירקטוריון רועי אלקבץ, נכנעו לבקשת זוהר ולא דרשו להעלות את ההצעה להאריך את כהונתו של בן עמי.

2 צפייה בגלריה
מנכ“ל קק“ל אמנון בן עמי
מנכ“ל קק“ל אמנון בן עמי
מנכ"ל קק"ל אמנון בן עמי
(צילום: עמית שעל)
לדבריהם, יש עתיד הובילה בתחילה את המהלך לאישור כהונה נוספת לבן עמי אבל בעקבות לחצו של זוהר נסוגה מכך.
אלקבץ סירב להגיב לפניית כלכליסט בעניין.
וכך, במקום להאריך את כהונתו של המנכ"ל הקיים, שהוא מנוי מקצועי, לשעבר ראש רשות האוכלוסין וההגירה שנבחר בתקופת כהונת דני עטר כיו"ר קק"ל, בוחשים הפוליטיקאים במינוי מנכ"ל חדש, שימונה עם כניסתו של כץ לתפקיד.
גורמים בקק"ל טוענים שיש כאן התערבות פוליטית ולטענתם, לא ברור מדוע יש עתיד שנמצאת בקואליציה בממשלה מקיימת שיתוף פעולה בעניין עם הליכוד שבאופוזיציה ופועל לנפילת הממשלה.
מצד שני, נשמעת טענה כי אין זה סביר להאריך כעת את כהונת המנכ"ל ב-5 שנים כשבעוד 7 חודשים מתחלף היו"ר שיצטרך לעבוד עימו.
בתשובה כלכליסט אמר ח"כ מיקי זוהר, כי "שמחתי על החלטת חברי דירקטוריון קק"ל לקבל את קריאתי לשיתוף פעולה בין הצדדים, להצלחת הארגון ולשגשוגו. אני חייב לציין שמצאתי אנשים אחראים ומקצועיים שטובת הקרן הקיימת לישראל עומדת לנגד עיניהם" .