סגור
פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה מלחמת חרבות ברזל 31.12
פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)

דיווח: ארה"ב תוציא מהאזור את נושאת המטוסים "ג'רלד פורד"; כטב"מים יורטו בגולן ובגבול ירדן

לפי רשת ABC האמריקנית, נושאת המטוסים שנשלחה לים התיכון בימים הראשונים של המלחמה תעזוב אותו כבר בימים הקרובים ותחזור לבסיס האם שלה בווירג'יניה; מטוסי קרב יירטו בהצלחה שני כטב"מים שחדרו לשטח ישראל, המיליציות הפרו-איראניות קיבלו את האחריות לשיגור; דובר צה"ל: "חלק מחיילי המילואים ישוחררו עוד השבוע"


22:55 - דיווח: ארה"ב תוציא מהים התיכון את נושאת המטוסים "ג'רלד פורד". ארה"ב תוציא "בימים הקרובים" את נושאת המטוסים "ג'רלד פורד" ממזרח הים התיכון, לשם נשלחה בשלביה הראשונים של המלחמה כחלק מהסיוע האמריקני לישראל בהרתעת איראן ובעלי בריתה. כך לפי רשת ABC האמריקנית. שני גורמים אמריקנים אמרו ל-ABC כי נושאת המטוסים וכמה מספינות המלחמה שמלוות אותה יעזבו את האזור ויחזרו לבסיס האם שלהן בווירג'יניה. לדבריהם, המהלך נקבע כבר בתכנון המקורי של פריסת נושאת המטוסים והוא נועד לאפשר לה להתכונן למשימות עתידיות. (ynet)
15 צפייה בגלריה
נושאת מטוסים ג'רלד פורד
נושאת מטוסים ג'רלד פורד
נושאת המטוסים ג'רלד פורד
(צילום: EPA/US NAVY/MC2 JACOB MATTINGLY)
22:10- מטוסי קרב יירטו את הכטב"ם שחדר מסוריה - וכטב"ם נוסף בדרכו לישראל. דובר צה"ל התייחס לחדירת הכטב"ם מסוריה ומסר כי מטוסי קרב יירטו בהצלחה "מטרה אווירית חשודה" שחצתה מסוריה לישראל. בהודעה צוין כי "מטרה אווירית חשודה" נוספת - גם במקרה הזה מדובר בכטב"ם - יורטה על ידי מטוס קרב, "בדרכה לשטח ישראל מכיוון מזרח". בהודעה הודגש כי "המטרה האווירית הייתה במעקב על ידי כוחות צה"ל ולא חצתה לשטח ישראל". המטרה הנוספת יורטה באזור בקעת הירדן. (יואב זיתון)
21:50 - השיגור החריג לגולן: המיליציות הפרו-איראניות קיבלו אחריות. "ההתנגדות האיסלאמית בעיראק", ארגון-גג של מיליציות פרו-איראניות הפועלות בעיראק וסוריה, קיבל אחריות על שיגור הכטב"ם לרמת הגולן, שיורט. בהודעת המיליציות לא צוין שהן שיגרו כטב"ם, ולדבריהן המתקפה נעשתה באמצעות "נשק מתאים". הן איימו להמשיך במתקפות שלהן ומסרו כי מדובר ב"תגובה לטבח ולפגיעה בזכויות הפלסטינים ברצועת עזה". (ליאור בן ארי)
21:19 - הכטב"ם שיורט בגולן - חדר מסוריה. הכטב"ם שצה"ל יירט הערב בשמי רמת גולן - חדר מסוריה. ( יואב זיתון)
20:50 - דובר צה"ל: "חלק מהמילואימניקים יחזרו לבתיהם כבר השבוע. דובר צה"ל דניאל הגרי התייחס בתדרוך היומי שלו להחלטה להוציא חטיבות מילואים מרצועת עזה, ואמר שחלק מהמילואימניקים ישוחררו כבר השבוע לבתיהם. זאת, כדי לאפשר להם להתרענן וכחלק מההיערכות של הצבא להמשך הלחימה - שתימשך לדבריו לכל אורך 2024.
"אנחנו מתאימים בימים אלה את תכנון הפעלת הכוח בעזה ומערך המילואים. חלק מלוחמי המילואים יחזרו למשפחותיהם ועבודתם כבר השבוע. זה יאפשר הקלה ניכרת על המשק, ויאפשר להם לצבור כוחות לקראת הפעילויות הבאות בשנה הקרובה - הלחימה תימשך ועוד נזדקק להם. אלו התאמות שנועדו להבטיח את התכנון וההיערכות לשנת 2024. צה"ל חייב לתכנן קדימה, מתוך הבנה שנידרש למשימות נוספות והמשך לחימה במהלך כל השנה הזאת". הגרי הוסיף כי מדובר ב"תכנון חכם" של הכוחות בשטחי הרצועה, שנועד גם לאפשר הכשרות של קצינים ומפקדים בסדיר.
בנוגע לקרבות עצמם עדכן הגרי כי בחאן יונס נהרגו ונכנעו היום מחבלים מכוח הנוחבה של חמאס. "חלקם כמובן לקחו חלק בטבח של 7 באוקטובר. אנחנו ממשיכים לטפל במנהרות התת-קרקעיות ולפגוע במערך הרקטי כדי להמשיך לצמצם את ירי הרקטות למדינת ישראל", אמר. (יואב זיתון)

15 צפייה בגלריה
חיילים צה"ל ב שג'אעיה 27.12.23 מלחמת עזה
חיילים צה"ל ב שג'אעיה 27.12.23 מלחמת עזה
חיילים ברצועת עזה
(צילום: דובר צה"ל)
20:42 - צה"ל יירט כטב"ם שחדר לישראל. צה"ל יירט כטב"ם בשמי הגולן. אזעקות הופעלו בעקבות החדירה לשמי ישראל בקצרין - לראשונה זה חודשיים וחצי - וכן במושב קשת. (יואב זיתון)
19:05 - על רקע הירידה בשיגורים מעזה: אופטימיות זהירה בצה"ל, חטיבות מילואים ישוחררו. בצה"ל מביעים אופטימיות זהירה מהירידה ההדרגתית בקצב השיגורים לישראל, גם לעוטף. בצבא מציינים כי מדובר כפועל יוצא של התמרון שבו מאותרים ומושמדים משגרים רבים, בנוסף לשימוש המוגבר של המחבלים במלאי שלהם לפני הגעת כוחות לגזרתם. גדודים כמו ביסל"ח, קורס מ"כים, בה"ד 1 וקורס קצינים החלו לשוב לבסיסי ההכשרה להשלמתה, ואמורים לשוב לשטח הלחימה כמפקדים בהמשך השנה. גם חטיבות מילואים נוספות ישוחררו בשבוע הקרוב לביתן מתוך רצון לשמרן לחזרה ללחימה במהלך השנה. (יואב זיתון)
15 צפייה בגלריה
שיגור רקטות מ רצועת עזה לאחר סיום הפסקת האש 1.12.23 מלחמה בעזה
שיגור רקטות מ רצועת עזה לאחר סיום הפסקת האש 1.12.23 מלחמה בעזה
שיגור רקטות מעזה
(צילום: JACK GUEZ / AFP)
17:40 - ישראל וארה"ב דנות בהקמת מכשול לחסימת נתיב ההברחות בציר פילדלפי. ישראל וארה"ב מנסות לגבש הבנות להתמודדות עם נתיב ההברחות התת-קרקעי בציר פילדלפי - בין חצי האי סיני לרצועת עזה. בישיבת הממשלה שהתקיימה מוקדם יותר הציגו ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט וראש אגף האסטרטגיה בצה"ל, אלוף אליעזר טולדנו, סקירות שמהן עלה כי אחד הרעיונות שנבחנים בשיח בין המדינות הוא מימון אמריקני להקמת מכשול תת-קרקעי, בדומה לזה שנבנה בגבול עזה-ישראל. (איתמר אייכנר ועינב חלבי)
16:40 - הפלסטינים: הפסקת אינטרנט ותקשורת בחלקים נרחבים בדרום הרצועה. הפלסטינים מדווחים על הפסקת אינטרנט ותקשורת בחלקים נרחבים בדרום רצועת עזה. (עינב חלבי)
16:00 - דיווח: תקיפות ארטילריות בדרום לבנון. הערוץ הלבנוני "אל-מנאר", המזוהה עם חיזבאללה, דיווח על תקיפות ארטילריות בעיירה אל-ג'בין שבדרום לבנון. במקביל דווח גם על ירי משטח לבנון לעבר ישראל. (ליאור בן ארי)
15:40 - בסוריה דיווחו: ישראל פיזרה עלונים בשמי קוניטרה - "הפעולות נגדנו יפגעו בכם". מרכז "עין א-שאם" הסורי למחקרים דיווח שכטב"מים ישראלים פזרו עלונים באזור הכפרי הצפוני של קוניטרה שבסוריה, שעליהם הופיעו מסרים לאחראים על שיגור הטילים לכיוון ישראל. "למפקדי וחיילי הצבא הסורי והביטחון הצבאי! אנו רואים אתכם כאחראים על פעולות הטרור היוצאות מאדמות סוריה לכיוון ישראל. המשך הפעולות יפגעו בכם. אתם נושאים באחריות. נמשיך להגיב כל עוד הירי לכיוון ישראל יימשך", נכתב. (ליאור בן ארי)
15:35- דיווח בתימן: 10 מורדים חות'ים נהרגו בתקיפת המסוקים האמריקניים בים האדום. עשרה מורדים חות'ים נהרגו בתקיפת המסוקים האמריקניים בים האדום. כך אמרו גורמים בנמל בתימן לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP. "ארבעה ניצולים הגיעו לחודיידה עם שני פצועים", אמר אחד הגורמים בעילום שם. מוקדם יותר הודיע פיקוד המרכז של ארה"ב (CENTCOM) כי מסוקי קרב הטביעו שלוש סירות של מורדים חות'ים שתקפו אונייה שפרסמה קריאת מצוקה. (AFP)
15 צפייה בגלריה
חות'ים תימן
חות'ים תימן
מורדים חות'ים בתימן
(צילום: REUTERS/Khaled Abdullah)

14:35 - סטרוק לנציג צה"ל בישיבת הממשלה: "טייסים מסרבים לסייע לכוחות היבשה?". שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות אורית סטרוק שאלה את ראש אגף האסטרטגיה והמעגל השלישי האלוף אליעזר טולדנו בישיבת הממשלה אם "הדיווחים שטייסים מסרבים לסייע לכוחות היבשה בחיפוי אווירי בשל נימוקים מצפוניים" נכונים. טולדנו כעס על עצם השאלה והשיב: "בעיניי זו שאלה נוראית. התשובה הקצרה היא שאין דבר כזה. התשובה הארוכה יותר היא שהסיוע האווירי לכוחות היבשה במלחמה הוא חסר תקדים. אני בטוח שאם תשאלי את המפקדים בשטח תקבלי את אותה התשובה". סטרוק השיבה שהעלתה את הנושא בעקבות "עדויות מהשטח". ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר לטולדנו כי זה לא במקומו להעיר על השאלה. (איתמר אייכנר)
14:30 - פשיטות על מוקדי טרור במוסדות חינוך: יחידת מגלן פועלת בחאן יונס. לוחמי יחידת מגלן של עוצבת הקומנדו ממשיכים בלחימה באזור חאן יונס שבדרום רצועת עזה. כך מסר דובר צה"ל, וציין כי הלוחמים עובדים בשיתוף פעולה עם כוחות שריון, הנדסה וחיל האוויר, ומחסלים מחבלים בהיתקלויות פנים אל פנים, ופועלים לאיתור תשתיות טרור במרחב והשמדתן.
הלוחמים פשטו בהכוונה מודיעינית מדויקת על תשתית טרור שממנה ירו לעבר הכוחות בשטח, הממוקמת בתוך מוסד אזרחי בעיר חאן יונס. המבנה משמש לכאורה כמשרד חינוך, בית תרבות ובית ספר, אך במהלך הפשיטה הלוחמים איתרו בתוכו משגרי רקטות, מסמכים ואמצעים של חמאס.
בפשיטות נוספות שביצעו לוחמי היחידה בהכוונה מודיעינית על מבנים במרחב, איתרו כמויות גדולות של אמצעי לחימה, ובניהם רימונים ותחמושת שנמצאו בתוך ארון בגדים בחדר השינה בבית.


14:00 - תשתיות טרור, עמדות ומבנים צבאיים: צה"ל תקף מהבוקר יעדים בדרום לבנון. בהמשך לדיווחים בלבנון על פעילות ישראלית בדרום המדינה, דובר צה"ל מסר כי מהבוקר מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מספר תשתיות טרור ומבנים צבאיים של חיזבאללה באזור הכפר ראמיה הסמוך לגבול. "חיזבאללה פועל ממרחב הכפר המשמש כמוקד טרור של הארגון לביצוע תצפיות והוצאה לפועל של פעולות טרור. בין היתר, הארגון מבצע ירי לעבר שטח ישראל, תוך ניצול האוכלוסייה האזרחית במרחב הכפר ושימוש בה כמגן אנושי", נמסר. כמו כן, כוחות צה"ל תקפו אמש עמדות צבאיות של חיזבאללה במרחבים עמרא ואלחיאם. אחת העמדות ממוקמת במרחב שממנו בוצע ירי נ"ט לעבר הגליל העליון אתמול. (יואב זיתון)
12:25 - אחרי שאונייתה הותקפה, ענקית הספנות "מארסק": מפסיקים את השיט בים האדום ל-48 שעות. ענקית הספנות "מארסק", שספינתה הותקפה מוקדם יותר בים האדום על ידי המורדים החות'ים מתימן, הודיעה כי היא מפסיקה את השיט באזור למשך 48 שעות. "מארסק" הייתה מהראשונות להודיע על הפסקת השיט בים האדום בעקבות מתקפות החות'ים, אך לפני כשבוע הודיעה כי היא בוחנת את האפשרות לחזור לשוט באזור. (רויטרס)
12:00 - הותר לפרסום: רס"מ (במיל') אלירז גבאי ורס"ל (במיל') ליאב סעדה נפלו בעזה. דובר צה"ל התיר לפרסם את שמותיהם של שני חללים שנפלו בקרבות ברצועת עזה: רס"מ (במיל') אלירז גבאי, בן 37 מפתח תקווה, לוחם בגדוד 7810 בחטיבת 'יפתח' (11), נפל בקרב במרכז הרצועה; ורס"ל (במיל') ליאב סעדה, בן 23 מטבריה, לוחם בגדוד ההנדסה 7107, נפל בקרב בצפון הרצועה. (יואב זיתון)

15 צפייה בגלריה
רס"ל (במיל') ליאב סעדה ז"ל
רס"ל (במיל') ליאב סעדה ז"ל
רס"ל (במיל') ליאב סעדה ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)

15 צפייה בגלריה
רס"ם (במיל') אלירז גבאי ז"ל
רס"ם (במיל') אלירז גבאי ז"ל
רס"ם (במיל') אלירז גבאי ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)

11:34 - הממשלה החליטה: הבחירות המקומיות יידחו ל-27 בפברואר 2024. זאת בהמשך לדיון שהתקיים בממשלה ביום ד' האחרון, בו ביקשה הממשלה מצה"ל את השלמת הנתונים החסרים בעניין מספר הלוחמים אותם לא ניתן לשחרר ובכמה רשויות הם מתמודדים. מתוך נתוני צה"ל נלמד כי 688 משרתים אותם לא ניתן לשחרר כעת מתמודדים ב-144 רשויות. מתוך כך החליטה הממשלה לדחות את המועד.
ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח הישיבה: "ההמלצה שלי: לדחות לסוף פברואר כדי לאפשר לכמה שיותר אנשי מילואים להשתתף בבחירות. זו זכות אלמנטרית וחשובה".
11:28 - אחרי כמעט יממה של שקט: אזעקות בגבול הצפון. אזעקה המתריעה מפני ירי רקטות וטילים הופעלה במושב זרעית שבגליל העליון - אחרי 20 שעות שבהן לא נשמעו אזעקות כלל.
11:03 - חות'ים על סירות ירו לעבר אונייה בים האדום - מסוקים אמריקניים חיסלו אותם. פיקוד המרכז של ארה"ב (CENTCOM) הודיע כי הבוקר פרסמה אונייה קריאת מצוקה שנייה תוך פחות מ-24 שעות ודיווחה שהיא מותקפת על ידי ארבע סירות קטנות של המורדים חות'ים, הפועלים בשליחות איראן. הסירות הקטנות ירו לעבר כלי השיט וניסו לעלות עליו - כשצוות האבטחה באונייה השיב באש.
מסוקים אמריקניים נענו לקריאת המצוקה של האונייה - והכוחות החות'ים פתחו עליהם באש. המסוקים השיבו אש מתוך הגנה עצמית, הטביעו שלוש מתוך ארבע הסירות והרגו את הצוותים שהיו עליהן - הסירה הרביעית נמלטה מהאזור. לא נגרם נזק לצוות או לציוד של צבא ארה"ב.
10:50 - הממשלה אישרה: ישראל כץ יחליף את אלי כהן כשר החוץ. בזמן לחימה, הממשלה אישרה למנות את השר אלי כהן לתפקיד שר האנרגיה והתשתיות, במקום השר ישראל כץ - שמונה לתפקיד שר החוץ - במקום השר כהן. המינויים כפופים באישור הכנסת. בנוסף, הממשלה קבעה כי השר כהן ימשיך לכהן כחבר בקבינט המדיני-ביטחוני שלא מכוח תפקידו. (איתמר אייכנר)
15 צפייה בגלריה
שר האנרגיה והתשתיות ישראל כץ
שר האנרגיה והתשתיות ישראל כץ
ישראל כץ
(צילום: קונטקט)
10:42 - נתניהו בישיבת הממשלה: "יש לדחות את הבחירות המוניציפליות לסוף פברואר". ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בפתח ישיבת הממשלה השבועית לדיון שייערך בנושא דחיית הבחירות המקומיות והשפעתו על אנשי המילואים. "הביטוי של הגיבוי שאנחנו נותנים לכוחותינו מתבטא גם בזכות להיבחר. אנחנו בדרך כלל לא מקיימים בחירות בזמן מלחמה אבל הבחירות האלה נקבעו מראש וקשה מאוד לדחות אותן לתקופה ארוכה", אמר.
נתניהו ציין: "ביקשנו הערכה של צה"ל כמה אנשים עדיין יהיו בשירות פעיל בסוף ינואר, המספר שהתקבל הוא 700. לאור זאת נידרש להחליט אם לקיימן בסוף ינואר או סוף פברואר - ההמלצה שלי היא לדחות את המועד לסוף פברואר כדי לאפשר לכמה שיותר אנשי מילואים להשתתף".
שר הכלכלה ניר ברקת ביקר בכניסה לישיבה את התנהלות הממשלה, שבה הוא חבר. "גם הבוקר נמצאים בעזה 133 חטופים ישראלים בידי חמאס. בזמן שהם שם, מדינת ישראל ממשיכה להעביר סחורות ודלקים לידי החמאס". לדבריו, "ביד אחת מדינת ישראל נלחמת בחמאס וביד השנייה שולחת מאות משאיות מדי יום, שמאריכות את חיי חמאס ומאפשרים לו להמשיך להילחם בחיילינו. זה אבסורד. לא קם בהיסטוריה מקרה של מדינה שנלחמה במדינת אויב וסיפקה לה דלקים וסחורות. הדבר הזה חייב להיפסק היום". (יעל צ'כנובר, איתמר אייכנר)
15 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו ישיבת הממשלה 10.12.23 2
ראש הממשלה בנימין נתניהו ישיבת הממשלה 10.12.23 2
נתניהו
(צילום: RONEN ZVULUN / POOL / AFP)
10:22 - סגן נשיא ארה"ב לשעבר מייק פנס יבקר השבוע בישראל. סגן נשיא ארה"ב לשעבר, מייק פנס, ינחת ביום חמישי הקרוב בישראל וצפוי לסייר ביישובי הדרום והצפון ולהיפגש עם נשיא המדינה יצחק הרצוג, ראש הממשלה בנימין נתניהו ומשפחות החטופים. ח"כ דני דנון, שגריר ישראל לשעבר באו"ם שיזם את הביקור, אמר: "בשעה שאנחנו נלחמים נגד אויב אכזר, ביקור של ידיד ישראל אמיתי כמו מייק פנס מחזק אותנו ומוכיח שיש לנו גיבוי להשלים את המלאכה ולהכריע את כוחות השחור שקמו נגדנו. פנס הוכיח לכולנו פעמים רבות מהי חברות אמת".
15 צפייה בגלריה
סגן נשיא ארה"ב לשעבר מייק פנס
סגן נשיא ארה"ב לשעבר מייק פנס
סגן נשיא ארה"ב לשעבר, מייק פנס
(צילום: Alex Brandon, AP)
9:57 - על-רקע ויכוחים בין טייסי מסוקי קרב למג"דים ומח"טים: האטה בתקיפות האוויריות מחשש לפגיעות בחיילי צה"ל. בדיקות שנעשו עם מפקדי צה"ל בטייסות ובחטיבות על-רקע פרסומים שלפיהם חיל האוויר הפסיק לסייע לכוחות הקרקעיים ברצועה, העלו כי אכן מורגשת בחלק מגזרות הלחימה ובמקרים מסוימים האטה בתקיפות האוויריות שדורשים כוחות הקרקע בליווי צמוד או באירוע מתפרץ שכולל זיהוי חשודים.
הסיבה לכך אינה נעוצה ברצון להגן על חיי עזתים לא מעורבים או בכלכלת חימושים, אלא במנגנוני זהירות מפגיעות דו-צדדיות בחיילים. הסוגיה הגיעה למצבים של ויכוחים בין טייסי מסוקי קרב למפקדי גדודים ומפקדי חטיבות שדרשו תקיפה בקרבתם, אבל הטייס הבחין בחיילים בטווח קרוב מדי או בכוח שנכנס למקום בטוח כמבנה או ברכב קרבי משוריין (רק"מ). כמה לוחמים כבר נהרגו בתקיפות דומות, ולכן שולי הבטיחות הורחבו.
מג"דים ומח"טים נדרשו אפוא להאט את הקצב בחלק מהמשימות, לוודא מניעת פגיעה דו-צדדית מחד ומעטפת אש בטוחה מאידך. בנוגע לחבלים שמזוהים מדי יום בצמוד לילדים, צה"ל מצא דרכים זולות ויעילות לחסלם מרחוק. (יואב זיתון)
15 צפייה בגלריה
מסוק קרב תוקף ב עזה מלחמת עזה 4.12.23
מסוק קרב תוקף ב עזה מלחמת עזה 4.12.23
מסוק קרב תוקף בעזה
(צילום: REUTERS/Athit Perawongmetha)
9:32 - דיווח: ספינה הותקפה בים האדום, אין נפגעים. סוכנות פעולות הסחר הימי של בריטניה (UKMTO) מסרה כי קיבלה דיווח מספינה בים האדום, כי היא הותקפה על ידי שלוש סירות כשישים מיילים ימיים מצפון מערב לעיר הנמל חודיידה שבתימן. לפי הדיווח, נשמע ירי ואין נפגעים בקרב הצוות. (רויטרס)
8:53 - הלחימה בעזה: מחבלים חוסלו מהאוויר, תשתיות טרור אותרו בגן ילדים. דובר צה"ל עדכן בהמשך הלחימה ברצועת עזה, ומסר כי מטוסי חיל האוויר תקפו הלילה עשרות מטרות טרור ובהן מבנים צבאיים, תשתיות ומנהרה. כמו כן, כוח מחטיבה 14 איתר ונטרל באזור שאטי שבצפון הרצועה גן ילדים, ובו תשתיות טרור שהוכנו מראש לקראת הגעת כוחות לאזור. בנוסף, לוחמים מחטיבה 179 זיהו ארבעה מחבלים שנשאו מטעני נפץ והתקדמו לעברם, וכלי טיס של חיל האוויר חיסל את החוליה. כחצי שעה מאוחר יותר, זוהו ארבעה מחבלים נוספים, שחוסלו גם הם מהאוויר. (יואב זיתון)


7:18 - גורם פלסטיני שבקיא בדיונים עם חמאס והג'יהאד האיסלאמי לעסקה: "עד כה לא התגבשה שום נוסחה להסכם". מקור פלסטיני שבקיא בדיונים שמנהלים חמאס והג'יהאד האיסלאמי עם המתווכים בנוגע להסכם הפסקת אש חדש בעזה, אמר לעיתון הקטארי "אל-ערבי אל-ג'דיד": "ההתייעצות הפנימית בין הפלגים הפלסטיניים עדיין נמשכת על-מנת לסיים עסקת חילופי שבויים והפסקת אש. עד עכשיו, שום נוסחה להסכם לא התגבשה רשמית". הגורם הפלסטיני הדגיש כי "חמאס זקוק להתחייבות רשמית מהמדינות המממנות את ההסכם לא לחזור לחדש את הלחימה שוב מכל סיבה שהיא". (עינב חלבי)

15 צפייה בגלריה
פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה מלחמת חרבות ברזל 31.12
פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה מלחמת חרבות ברזל 31.12
פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה
(צילום: דובר צה"ל)

15 צפייה בגלריה
פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה מלחמת חרבות ברזל 31.12
פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה מלחמת חרבות ברזל 31.12
(צילום: דובר צה"ל)

15 צפייה בגלריה
פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה מלחמת חרבות ברזל 31.12
פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה מלחמת חרבות ברזל 31.12
(צילום: דובר צה"ל)

6:58 - צה"ל תקף מהאוויר חוליות מחבלים שהשליכו מטענים וירו באזור טול כרם. במהלך פעילות צה"ל במחנה הפליטים נור א-שמס שליד טול כרם הלילה הותקפו מהאוויר כמה חוליות מחבלים שהשליכו מטענים וירו על הכוחות. כמה מחבלים נפצעו. בנוסף, הכוחות תחקרו עשרות חשודים, עצרו כמה מבוקשים, החרימו אמצעי לחימה וציוד צבאי והשמידו מטענים. (אלישע בן קימון)
סיכום חדשות הלילה והערב
- דיווחים: חוסל בעזה מי שהיה יד ימינו של "המהנדס" יחיא עיאש. עבד אל-פתאח מעאלי, בכיר ב"גדודי אל-קאסם", הזרוע הצבאית של חמאס, חוסל בתקיפה אווירית ברצועת עזה. כך לפי דיווחים פלסטיניים. מעאלי היה יד ימינו של "המהנדס" יחיא עיאש, ממקימי הזרוע הצבאית של חמאס, שישראל חיסלה ב-1996, וסייע לו בהוצאה לפועל של פיגוע התופת הראשון שלו ב-1992 ברמת אפעל.

15 צפייה בגלריה
עבד אל-פתאח מעאלי חמאס חוסל על ידי צה"ל
עבד אל-פתאח מעאלי חמאס חוסל על ידי צה"ל
עבד אל-פתאח מעאלי

- אופטימיות זהירה בנוגע לעסקת חטופים. ראש המוסד דדי ברנע הודיע כי חמאס מוכן עקרונית להיכנס למשא ומתן על עסקת חטופים נוספת, ואמש אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא "רואה אפשרות לתזוזה".

15 צפייה בגלריה
כיכר החטופים רחוב שאול המלך רחבה רחבת מוזיאון תל אביב חטופים משפחה משפחות הצהרה נקיטה החרפה להחריף צעד צעדים שחרור השבה להשיב להחזיר החזרה שבויים שבי ארגון טרור חמאס רצועה רצועת עזה
כיכר החטופים רחוב שאול המלך רחבה רחבת מוזיאון תל אביב חטופים משפחה משפחות הצהרה נקיטה החרפה להחריף צעד צעדים שחרור השבה להשיב להחזיר החזרה שבויים שבי ארגון טרור חמאס רצועה רצועת עזה
הפגנה בכיכר החטופים בתל אביב
(צילום: יאיר שגיא)

- צבא ארה"ב: "יירטנו שני טילים בליסטיים בדרום הים האדום, ספינה דנית נפגעה". פיקוד המרכז של צבא ארה"ב (CENTCOM) הודיע כי אמש בסביבות השעה 19:30 (שעון ישראל) ספינת מכולות בבעלות דנית, שנושאת דגל של סינגפור, דיווחה כי נפגעה מטיל בדרום ים האדום וביקשה סיוע.
- מבצע נרחב לסיכול טרור ליד טול כרם. צה"ל החל במבצע נרחב לסיכול טרור במחנה הפליטים נור א-שמס ליד טול כרם, בפעם הרביעית בשבוע האחרון.