סגור
שר התקשורת יועז הנדל
שר התקשורת יועז הנדל (צילום: קובי קואנקס)

פותחים קו: משרד התקשורת אישר שורת הקלות ביבוא מכשירים אלחוטיים

יבואנים יוכלו לקבל אישור יבוא למוצרים כמו נתבים ונקודות גישה, שעברו את תקן האיחוד האירופי בתוך כמה ימים, והם יידרשו רק להציג אישור. הצעד צפוי לעודד יבוא מקביל ויקל על יבואנים להצטרף לשוק

שר התקשורת יועז הנדל אימץ אתמול את המלצות הצוות המקצועי והחליט על הקלה משמעותית ביבוא מסחרי ופרטי של מכשירים אלחוטיים, כמו נתבים ונקודות גישה, התואמים את התקנות האירופיות.
אם עד עכשיו יבואנים נדרשו לבצע בדיקות מעבדה שעלותן עשרות אלפי שקלים כדי לייבא מוצר חדש, כעת הם יוכלו לקבל אישור יבוא למוצרים שעברו את התקן של האיחוד האירופי בתוך כמה ימים, כאשר הם יידרשו רק להציג מסמך המאשר שהמוצר עומד בתקן האירופי ומסמך המפרט את התכונות האלחוטיות של המכשיר.
השינוי צפוי להיכנס לתוקף בימים הקרובים, ומשרד התקשורת צופה שצעד זה יעודד יבוא מקביל ויקל על יבואנים נוספים להצטרף לשוק. “שוק הגאדג’טים והמוצרים הטכנולוגיים משתנה בקצב אדיר. הרגולציה צריכה לקדם חדשנות ולא לעכב אותה. אנחנו מכריזים היום על עוד שורת מוצרים וטכנולוגיות שיורשו להיכנס ארצה ויביאו איתם חדשנות ותחרות בשוק. הצרכן הישראלי יודע להשוות מחירים ולקנות חכם, ומעידות על כך הזמנות האונליין מחו״ל שנמצאות בעלייה מתמדת. זהו לא המהלך האחרון. נמשיך לצמצם רגולציה ולקדם תחרות כדי להביא להפחתת מחירים”, אמרה מנכ”לית משרד התקשורת לירן אבישר בן חורין.
במקביל, שר התקשורת חתם אתמול על הקצאת טווחי תדרים נוספים עבור מוצרים מיובאים. מדובר במוצרים כמו סנסורים, מפסקי תאורה חכמה, מוני חשמל ומים חכמים, שעד עכשיו ההפעלה שלהם דרשה רישיון פרטי לכל שימוש, וכעת מכיוון שמשרד התקשורת הקצה להם תדר ייעודי — יהיה ניתן לייבא אותם באופן רחב, ולהפעילם ללא צורך ברישיון.
בשבוע שעבר חתם השר על הקלות נוספות בשוק, כך ששחקנים חדשים שעד עכשיו נדרשו לחכות חודשים להנפקת רישיון, נדרשים מעתה רק לקבל היתר המתקבל בתוך עשרה ימים. מטרת השינוי הוא לעודד שחקניות קטנות שמעניקות שירותים כמו איתור רכב, ביפר, תא קולי ושיחות ועידה.