סגור
מפגינים בתל אביב יום החרפת המחאה 16.3
מפגינים בתל אביב יום החרפת המחאה (ללא)

בתום יום המחאה: איילון דרום נחסם לזמן קצר, שוטרים דחקו החוצה את המפגינים

אחרי שנתניהו דחה את מתווה הנשיא והאופוזיציה הביעה בו תמיכה מסויגת, אלפי מפגינים צעדו עם לפידים בת"א - ובסיום עשרות מהם התיישבו באיילון דרום ופונו. רבים מראשי החברות הגדולות במשק במכתב לנשיא: "כואבים ומודאגים מהקרע הגדל - קוראים להידברות"

שעות של הפגנות, שיבושים ועימותים, ביום שאחרי פרסום "מתווה העם" של נשיא המדינה - והודעת הקואליציה כי היא דוחה אותו: במהלך שעות הבוקר והצהריים של "יום החרפת ההתנגדות" חסמו מפגינים כמה פעמים את נתיבי איילון, ובסביבות השעה 14:00 עצרה המשטרה עשרה מוחים באיילון דרום ופינתה בכוח את המפגינים. חסימות הכבישים התחדשו חלקית גם בשעות אחר הצהריים והערב המוקדמות, ובשעות הערב קיימו אלפי מפגינים "צעדת לפידים" בתל אביב - שבסיומה עשרות מהם התיישבו באיילון, ופונו אחרי זמן קצר ללא עימותים.
הפגנות למען הדמוקרטיה ונגד המהפכה המשפטית התקיימו במוקדים רבים נוספים, בזמן שראש הממשלה בנימין נתניהו שהה בגרמניה במסגרת ביקורו המדיני שהסתיים הערב. במסיבת עיתונאים עם קנצלר גרמניה אולף שולץ הוא הביע דאגה מהמצב בישראל, והציע לנתניהו לדון במתווה הנשיא: "כידידים קרובים, לא אסתיר את הדאגה שלנו". זמן קצר לאחר מכן, אלפים התכנסו ליד שער ברדנבורג בברלין בזמן ביקור נתניהו בעיר - ומחו אף הם נגד תוכנית ממשלתו. נתניהו, מצידו, אמר כי הוא קשוב לעם - ורמז כי הממשלה מתכננת לרכך את המהפכה המשפטית. כלכליסט דיווח על המחאות באופן שוטף

23 צפייה בגלריה
מפגינים עם לפידים מהבימה 16.3
מפגינים עם לפידים מהבימה 16.3
מפגינים עם לפידים בהבימה
(טל שחר)
22:40 - כ-200 מפגינים נגד המהפכה המשפטית חסמו את איילון לכיוון דרום במחלף השלום. המשטרה הכריזה על "הפגנה לא חוקית", ושוטרים פינו אותם מהמקום. (רועי רובינשטיין)
22:20 - המשטרה חסמה את הכביש ברחוב קפלן לכיוון צומת קפלן, לאחר ירידת מפגינים אל הכביש בצעדת המחאה נגד המהפכה המשפטית בתל אביב. (רועי רובינשטיין)
21:45 - דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ון קירבי התייחס למהפכה המשפטית ואמר כי "הגאונות של הדמוקרטיה שלנו והדמוקרטיה של ישראל היא שהן בנויות על מוסדות חזקים, שכוללים איזונים ובלמים שמטפחים מערכת משפט עצמאית". עוד הוא הוסיף כי ארה"ב "תומכת במאמץ המתמשך של הנשיא יצחק הרצוג לחפש פתרון העולה בקנה אחד עם אותם עקרונות דמוקרטיים". (איתמר אייכנר)
21:15 - אלפי בני אדם צועדים בטיילת הרברט סמואל שבתל אביב במחאה נגד המהפכה המשפטית. מפגינים הגיעו למחות גם מול ביתו של שר המדע, החדשנות והטכנולוגיה אופיר אקוניס וקוראים "העם בחר רפורמה עכשיו", ומול ביתו של ראש האופוזיציה יאיר לפיד. (רועי רובינשטיין ואדם קוטב)

23 צפייה בגלריה
מפגינים מול שגרירות ארה"ב בתל אביב
מפגינים מול שגרירות ארה"ב בתל אביב
מפגינים מול שגרירות ארה"ב, תל אביב
(צילום: עופר צור)

20:25 - נדרשו לבסוף עשרות שוטרים כדי להבריח את ניר ברקת מחוץ לסניף הליכוד בכפר סבא ובדחיפות וכוח העיפו את המפגינים ופינו לו את הדרך לרכבו. המפגינים המשיכו ללכת אחריו ולקרוא לו פחדן ולצעוק "בושה".
עוד היו קצת עימותים מחוץ לסניף בין המפגינים לליכודניקים. השוטרים הפרידו. סגן ראש עיריית כפר סבא ויו"ר הליכוד בעיר אורן כהן ושאר הפעילים שנכחו בפגישה עם ברקת סיפרו בסיום שברקת אמר להם כי הוא מעורב בנסיון לגבש מתווה שניתן יהיה להעביר בהסכמה רחבה יותר.


20:15 - רבים מראשי החברות הגדולות במשק, ביניהן בנקים, חברות השקעות, רשתות מזון, אופנה וכן אנשי עסקים, שלחו מכתב לנשיא הרצוג ובו כתבו כי הם "כואבים ומודאגים מהקרע הגדל בחברה הישראלית והנזק המצטבר לכלכלה".
עוד כתבו: "אנו קוראים להידברות ולהסכמה רחבה בין כל הצדדים על בסיס ׳מתווה העם׳ ומביעים את מלוא הערכתנו למחויבותך האמיצה להבטחת חוסנן של הכלכלה והחברה בישראל".
החותמים: ראובן קרופיק יו״ר בנק הפועלים, דב קוטלר מנכ״ל בנק הפועלים, סאמר חאג׳ יחיא יו״ר דירקטוריון לאומי, חנן פרידמן מנכ״ל לאומי, משה וידמן יו״ר דירקטוריון בנק מזרחי טפחות, משה לארי מנכ״ל בנק מזרחי טפחות, שאול קוברינסקי יו״ר דירקטוריון דיסקונט, אורי לוין מנכ"ל קבוצת דיסקונט, יאיר המבורגר יו"ר הראל השקעות, מישל סיבוני מנכ"ל הראל השקעות, עפרה שטראוס יו״ר קבוצת שטראוס, שי באב״ד מנכ״ל קבוצת שטראוס, חיים גבריאלי יו״ר תנובה, אייל מליס מנכ״ל תנובה, אבי בן אסאייג מנכל אסם נסטלה, איציק אברכהן יו״ר קבוצת שופרסל, תמר יסעור יו״ר ישראכרט, רן עוז מנכ״ל ישראכרט, רון פאינרו מנכ״ל מקס, קובי הבר מנכ״ל ביטוח ישיר, רן שחם מנכ״ל אלטשולר שחם.
עוד חתמו: רביב צולר מנכ״ל ICL, אלי גליקמן מנכ״ל צים, גבי מיודובניק נשיא ומנכ״ל נטפים, אייל שוחט מנכ״ל סודה סטרים, מוטי לוין מנכ״ל קבוצת חיפה, נעם לאוטמן יו״ר דלתא גליל, מודי בניה, סמנכ״ל בכיר בחברת אדמה, אמנון רדר יו״ר Manpower group, אורית בנבנישתי מנכ״לית קבוצת תיגבור, דן פילץ מנכ״ל דיזינגוף סנטר, מיקי אדיב מנכ״ל G1, גדי קוניא מנכ״ל אינפיניה, אורן קניאל מנכ״ל AppsFlyer, ענבר גילגון כץ מנכ״לית OpenText Israel, נטלי משען זכאי מנכ״לית דסק״ש ונכסים ובנין, גיל אגמון בעל השליטה בדלק רכב ויו״ר ורידיס, גיל גבע יו״ר קבוצת תדהר, דוד פתאל בעל השליטה ברשת מלונות פתאל. ארגון מעלה לאחריות תאגידית הינו יוזם המכתב.
20:00 - אלפי בני אדם הפגינו בכיכר הבימה בתל אביב, בסיומו של "יום החרפת ההתנגדות". חלק מהמפגינים החלו להדליק לפידים ולצעוד ברחבי העיר.
19:20 - "די להרס של הכול, השלטון חייב ליפול" שאגו אלפי מוחים בכיכר הבימה. "ישראל היא לא דיקטטורה", שאג צדו השני של הרחוב. "נתניהו אל תדאג - עוד נראה אותך בהאג", נשמעו קריאות מכיוון דיזינגוף סנטר. המפגינים בכיכר הבימה, חלקם קשישים אך רובם צעירים, כולם עסוקים בצילומי סלפי. "כואב לנו שאנשים שלא שירתו את המדינה יקבעו לאנשים ששירתו", אמר לכלכליסט אחד המפגינים. יושבי בתי הקפה הסמוכים לא נראו מוטרדים מן המתרחש מתחת לאפם והמשיכו בשגרת ערב של יום חמישי. "אנחנו לא נותנים לנתניהו את ההנאה של להרוס לנו את החיים", אמר ל"כלכליסט" אחד מיושבי בית הקפה הסמוך. "אנחנו נצטרף בהמשך", ציינה זוגתו. בשעות הערב המוקדמות כוחות המשטרה שנפרסו במקום הקפידו שלא להיכנס לרחבת "הבימה" ושמרו על מרחק ביטחון, וזאת בניגוד לכוחות המשטרה שהגיעו רכובים על סוסים בשעות הצהריים לצומת קפלן. (תומר הדר)

23 צפייה בגלריה
מאות מפגינים מול סניף הליכוד ב כפר סבא
מאות מפגינים מול סניף הליכוד ב כפר סבא
מאות מפגינים מול סניף הליכוד בכפר סבא
(עמיר קורץ)

23 צפייה בגלריה
מפגינים עושים עמידת ראש במחאה בכיכר הבימה בתל אביב
מפגינים עושים עמידת ראש במחאה בכיכר הבימה בתל אביב
מפגינים עושים עמידת ראש במחאה בכיכר הבימה בתל אביב
(צילום: עופר צור)


19:15 - יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד התייחס למתווה הנשיא, ואמר בהצהרת ראשי האופוזיציה כי "לממשלה לקח 17 דקות להודיע שהיא דוחה את המתווה. כדרכם, אמרו לנשיא שגם הוא יכול ללכת לעזאזל". לדבריו, "המתווה הוא לא מושלם, אבל פשרה הוגנת. האופוזיציה מקבלת את דברי הנשיא מפני שבמלחמת אזרחים יהיו רק מפסידים. יש אנשים בליכוד שלא יתנו לזה לקרות, הם יודעים שמנהיגים לא שותקים ברגעים קשים". (מורן אזולאי והדר גיל-עד, ynet)
19:10 - המגזין הבריטי הנחשב "האקונומיסט" בחר לשים בשער השבועון שלו תמונה של ראש הממשלה בנימין נתניהו ועליו הכותרת: "האם ביבי ישבור את ישראל?".


18:35 - מאות מפגינים מול סניף הליכוד בכפר סבא צועקים "בושה". ניר ברקת אמור להגיע למקום ולכן מאות מוחים הגיעו עם רעשנים, שלטים ודגלי ישראל ומפגינים מול הסניף ברחוב ויצמן.

23 צפייה בגלריה
מפגינים בתל אביב 2 יום החרפת המחאה 16.3
מפגינים בתל אביב 2 יום החרפת המחאה 16.3
מפגינים בתל אביב, יום החרפת המחאה
(ללא)

18:00 - גורם מדיני בכיר בפמלייתו של ראש הממשלה בברלין אמר לראשונה שנתניהו קשוב למחאות, ומבין ש"אי אפשר להתעלם מחצי עם". לכן, הוא רמז, הכיוון של הקואליציה הוא להקל במהפכה המשפטית.
17:01 - עשרות מפגינים חוסמים את כביש 4 בצומת העוגן לכיוון צפון. במקביל, כמה עשרות חוסמים את צומת עלית ברמת גן. מפגינים אחרים מתרכזים בצומת כרכור בפרדס חנה, וצועקים: "צומת כרכור, מעוז הדמוקרטיה".


16:49 - המשטרה עיכבה לחקירה תושב נתניה, בחשד לנהיגה פוחזת תוך נהיגה על אי-תנועה סמוך למוקד הפגנה בצומת בית יהושע בשרון. כעבור שעות הודיעה המשטרה כי איתרה את הנהג, בשנות ה-40 לחייו. נטען כי "לפי הממצאים הוא ניסה לעקוף את חסימת המפגינים במטרה לחצות את הצומת באור ירוק, בהיעדר כוונה פלילית לדרוס או לפגוע במפגינים". הנהג שוחרר בתנאים מגבילים.
16:33 - אלפי בני אדם מפגינים נגד המהפכה המשפטית בסמוך לשער ברנדנבורג בברלין, בזמן שראש הממשלה בנימין נתניהו מבקר בעיר. הם מניפים שלטים, בהם: "jews against fascism, everywhere". הפגנות נגד המהפכה המשפטית נרשמו גם מול הקונסוליה בניו יורק, השגרירות במדריד, בקיימברידג' שבאנגליה ובבוסטון.

23 צפייה בגלריה
יום ההתנגדות הפגנת ההורים והילדים מחאה 16.3.23 - צעדה מנמיר לקפלן
יום ההתנגדות הפגנת ההורים והילדים מחאה 16.3.23 - צעדה מנמיר לקפלן
הפגנת ההורים והילדים - צעדה מנמיר לקפלן
(צילום: דנה קופל)

23 צפייה בגלריה
מחאה ב דרך נמיר
מחאה ב דרך נמיר
מחאה בדרך נמיר
(צילום: עופר צור)

16:29 - במהלך צעדת החלוקים הלבנים בתל אביב, בה משתתפים מאות, נהג מונית כמעט ודרס חלק מהמפגינים. לאחר מכן עצר את רכבו, ירד לעבר המפגינים וריסס על אחד מהם גז פלפל. המפגינים השתלטו על התוקף, הפילו אותו לרצפה, אז הרופאים שהשתתפו בצעדה העניקו לו טיפול רפואי.
16:03 - כ-200 בני אדם, בהם סטודנטים, צועדים מאוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע לשכונות סמוכות בעיר. בין היתר מניפים המפגינים שלטים: "ימנים ושמאלנים מסרבים להיות אויבים".

23 צפייה בגלריה
מחאה ב צומת כפר סבא ב "יום החרפת המאבק"
מחאה ב צומת כפר סבא ב "יום החרפת המאבק"
מחאה בצומת כפר סבא
(צילום: עמיר קורץ)

15:31 - קנצלר גרמניה אולף שולץ אמר בהצהרה לצד ראש הממשלה בנימין נתניהו כי גרמניה מודאגת מהשינויים שממשלתו מעוניינת לקדם במערכת המשפט. "נתניהו עדכן אותי על התוכנית שיוצרת מחלוקת בישראל. כידידים קרובים, אנחנו חולקים ערכים דמוקרטיים, ולא אסתיר את העובדה שגרמניה מודאגת מהשינויים במערכת המשפט, שהיא נכס דמוקרטי חשוב", אמר.
15:04 - עשרות רופאות ורופאים מפגינים עם דגלי ישראל מחוץ לבית החולים אסותא באשדוד. מוקדם יותר הפגינו כ-200 רופאים, רופאות ואנשי מגזר בריאות נוספים הפגינו מחוץ לבית החולים רמב"ם בחיפה.
14:15 - העימותים בין השוטרים למפגינים באיילון נמשכים, והמשטרה עדכנה שעצרה 10 מפגינים בגין הפרת סדר.
14:00 - צעדה שיצאה מהאוניברסיטה העברית הגיעה למשרד ראש הממשלה בירושלים, על שדרות רופין. עימות פיזי פרץ בין אחד הנהגים למפגינים במקום, כשהנהג נראה תוקף את המפגין.
13:40 - מפגינים מתעמים עם שוטרים באיילון ליד מחלף השלום, חרף בקשות המשטרה, ומתעמתים שם עם שוטרים. המשטרה הודיעה על מעצר של אחד המוחים.


13:35 - כ-200 רופאים, רופאות ואנשי מגזר בריאות נוספים מבית החולים רמב"ם בחיפה, המשתייכים לקבוצת "החלוקים הלבנים", יצאו ב-12:30 להפגין נגד המהפכה המשפטית. הם הניפו שלטים בכיכר צים הצמודה לבית החולים, ולאחר מכן צעדו בתהלוכה לצומת דולפין בעיר.
13:32 - חסימת צומת ניות, שלא תואמה מול המשטרה, היא כנראה אחד מרגעי השיא של ההפגנה בירושלים. היא התאפשרה בזכות מפגינים כועסים שלא מוכנים לוותר על המדינה שלהם, וגם בזכות המשטרה שבחרה לאפשר את זה. (שקד גרין)





13:10 - כשעה לאחר שנפתח לתנועה, כביש איילון לכיוון דרום נחסם על ידי כמאה מפגינים במסגרת "יום החרפת ההתנגדות" במחאה על המהפכה המשפטית. מוקדם יותר, המשטרה פיזרה את המפגינים נגד המהפכה המשפטית שחסמו לזמן קצר את הנתיבים לכיוון דרום ליד מחלף ארלוזורוב בת"א.


12:58 - בירושלים, אחרי שהמפגינים פרצו את המחסום המשטרתי הם חוסמים את צומת הרצוג-שניאור. המשטרה כרגע מאפשרת להם להישאר אך נראה שיש היערכות לפינוי. רכב שעבר פרץ דרך המפגינים, מה שכמעט הסתיים באסון (שקד גרין)


12:45 - המשטרה עיכבה שני מפגינים החשודים בחשד להפרות סדר ותקיפת מפגין בחיפה. אחד מהם חסם את הכביש והפריע לשוטרים, והשני, על פי החשד, תקף מפגין אחר.
12:40 - המשטרה הציבה גדרות תיל מסביב לאיילון בכדי שמפגינים לא יוכלו לרדת ולחסום את הכביש שוב.
12:21 - קבוצה של מספר צעירים, אליהם הצטרף גם חייל במדים, הגיעו לקפלן עם שלט תמיכה בבן גביר. המשטרה לא התערבה, על אף שהם עומדים בלב ההפגנה ומתסיסים את המפגינים. מספר פעמים התחילה אלימות בין הצדדים, אך מפגינים אחרים עצרו אותה לפני הידרדרות (עדיאל איתן מוסטקי)

23 צפייה בגלריה
שלט תמיכה בבן גביר ביום המחאה
שלט תמיכה בבן גביר ביום המחאה
שלט תמיכה בבן גביר
(צילום: עדיאל איתן מוסטקי)



12:11 - 20 דקות אחרי שמפגינים ירדו לכביש איילון דרום וחסמו את התנועה, סמוך למחלף ארלוזוב, המשטרה הצליחה לפנות אותם והכביש נפתח שוב לתנועה.
11:45 - מפגינים ירדו לכביש איילון דרום, סמוך למחלף ארלוזורוב, והחלו לחסום את הכביש.


11:20 - הפגנה של עובדי הייטק בכפר סבא שאליהם הצטרפו תושבי כפר סבא יצאו בצעדה מאזור התעשייה עתיר ידע בעיר עד למחלף אלישמע. חוסמים צומת ראשי סמוך למתחם אושילנד באישור המשטרה (עמיר קורץ)

23 צפייה בגלריה
הפגנה של עובדי הייטק ב כפר סבא
הפגנה של עובדי הייטק ב כפר סבא
הפגנה של עובדי הייטק בכפר סבא
(צילום: עמיר קורץ)



23 צפייה בגלריה
הפגנה של עובדי הייטק ב כפר סבא
הפגנה של עובדי הייטק ב כפר סבא
הפגנה של עובדי הייטק בכפר סבא
(צילום: עמיר קורץ)


23 צפייה בגלריה
מחאה ב גבעתיים ב "יום החרפת המאבק"
מחאה ב גבעתיים ב "יום החרפת המאבק"
מחאה בגבעתיים
(צילום: עופר צור)

11:15 - צעיר שזעם על המפגינים שחסמו את הגשר המוביל לבורסה ברמת גן, ריסס כמה מהם בגז פלפל ושב לרכבו. גם בטיילת בתל אביב מפגינים הותקפו, כשנהג ריסס בגז מדמיע כמה מהם ואז התעמת איתם פיזית. מפגין נוסף הותקף מול שגרירות בריטניה סמוך למקום, לאחר שהכביש נחסם.

23 צפייה בגלריה
אדם ריסס גז מדמיע על מפגין בתל אביב
אדם ריסס גז מדמיע על מפגין בתל אביב
אדם ריסס גז מדמיע על מפגין בתל אביב ואף פצע אותו
(צילום: עירית אבישר)



23 צפייה בגלריה
הפגנה זקנות למען הדמוקרטיה מול בית החולים איכילוב
הפגנה זקנות למען הדמוקרטיה מול בית החולים איכילוב
הפגנה של נשים מבוגרות למען הדמוקרטיה מול בית החולים איכילוב
(צילום: אדם קפלן)

10:25 - כ-100 בני אדם התאספו מול שגרירות ארצות הברית בתל אביב. המפגינים אוחזים שלטים שעליהם נכתב, בין היתר, "Biden, we have a problem" ו-"Help Israel to save democracy". המפגינים ירדו לכביש על הטיילת, והדרך נחסמה עד יפו.

23 צפייה בגלריה
הפגנה מול שגרירות בריטניה תל אביב
הפגנה מול שגרירות בריטניה תל אביב
הפגנה מול שגרירות בריטניה בתל אביב
(צילום: סיגלית אבישר)

23 צפייה בגלריה
הפגנה גבעתיים 16.3.23
הפגנה גבעתיים 16.3.23
הפגנה בגבעתיים
(צילום: עופר צור)

23 צפייה בגלריה
יום ההתנגדות הפגנת ההורים והילדים מחאה 16.3.23 - צעדה מנמיר לקפלן
יום ההתנגדות הפגנת ההורים והילדים מחאה 16.3.23 - צעדה מנמיר לקפלן
הפגנת הורים וילדים בדרך נמיר
(צילום: דנה קופל)

10:15 - מפגינים מוחים סמוך לכיכר השעון ביפו. המשטרה מסרה כי ישנם עומסים כבדים בצירים המובילים אל הכיכר. בנוסף, "חברת תעבורה ימית חיפה" עדכנה כי כל נתיבי התעבורה הימית לנמלי הים במרחב חיפה נפתחו ולפי שעה כניסה ויציאה של אניות מהרציפים מתבצעת כסדרה. מוקדם יותר, אנשי מילואים של חיל הים חסמו את הנמל באופן חלקי כחלק מהמחאה. ממחאת המילואימניקים "אחים לנשק" נמסר כי "אנו אנשי הים, ששמרנו על נתיבי השיט של ישראל, מסמנים קו לממשלה. המחיר אינו שווה את זה, אל תתנו למדינה לטבוע".
10:00 - המפגינים נגד המהפכה המשפטית פינו את צומת רעננה לבקשת המשטרה. לפי שעה, הם ממשיכים להפגין במקום וצועקים: "רק דמוקרטיה".
9:36 - מאות מפגינים, רבים מהם בני נוער, חסמו הבוקר את צומת הרחובות ויצמן-כצנלסון במרכז כפר סבא. במסגרת מחאת הורים ותלמידים "אין חינוך בלי דמוקרטיה". תלמידים ובני נוער גם נאמו בהפגנה וציירו על הכביש בצומת שנחסם כתובות בעד הדמוקרטיה. במקביל נתלו על שערי בתי ספר מעין "פשקווילים" עם אזהרות מפני המהפכה המשטרית (עמיר קורץ)



23 צפייה בגלריה
מחאה בצומת כפר סבא
מחאה בצומת כפר סבא
מחאה במרכז כפר סבא
(צילום: גבריאל מלצר)

9:30 - בכיכר השעון ביפו מפגינים כמה מאות. בהרצליה המפגינים חסמו את צומת כדורי, ובחיפה תלמידים והורים מחו בצומת חורב.


9:10 - המשטרה סגרה את נתיבי הנסיעה מכל הכיוונים לצומת רוקח פינת נמיר בתל אביב. אלפי מפגינים מגיעים למקום על הכביש בדרך נמיר לכיוון דרום.

23 צפייה בגלריה
הפגנת ההורים והילדים - צעדה מנמיר לקפלן
הפגנת ההורים והילדים - צעדה מנמיר לקפלן
הפגנת ההורים והילדים - צעדה מנמיר לקפלן
(צילום: דנה קופל)

9:00 - למעלה מ-500 מפגינים חוסמים את צומת רעננה. בנוסף, מפגינים חוסמים את מחלף הכפר הירוק בגשר מעל כביש 5.
08:46 - בוגרי השומר הצעיר קיימו שיעור אזרחות "מעודכן" מול ביתו של שר החינוך יואב קיש (הליכוד). במסגרת השיעור, חולקו לתלמידים ספרי לימוד אזרחות עם הכותרת "להיות נתינים בישראל, ישראל יהודית", במקום הכותרת "להיות אזרחים בישראל, ישראל יהודית ודמוקרטית". הבוגרים אמרו כי "צעדי הממשלה דורסניים עד כדי כך שניתן לגרוס את חומרי הלימוד באזרחות כפי שקיימים, כי פשוט לא יהיה בהם שימוש".
08:40 - הסטודנטים והסטודנטיות של אוניברסיטת תל אביב הציבו גדרות תיל בכניסה לאוניברסיטה. "אנו מציבים בריקדה ראשונה להגנה על חופש הביטוי, חופש המחקר וחופש העיתונות נגד הכוח הבלתי מרוסן שהממשלה מתכוונת לנכס לעצמה בגל החקיקה הזה".



23 צפייה בגלריה
הפגנה בצומת רעננה
הפגנה בצומת רעננה
הפגנה בצומת רעננה
( צילום: יאיר שגיא)

08:35 - מאות מפגינים חסמו את כביש החוף ממחלף בית ינאי לכיוון דרום. גם בצומת רעננה ובכפר סבא מפגינים בשעה זו מאות אנשים. בבאר שבע מפגינים הורידו את דגל ישראל לחצי התורן, בסמוך לבניין העירייה, ושיבשו את התנועה בכביש רגר.
8:27 - מחאת המילואימניקים, "אחים לנשק", הודיעו שפתחו "לשכת גיוס" מול בניין העירייה בבני ברק, ויצאו בקריאה: "הגענו כדי להעביר את מקל נטל הגיוס לאוכלוסייה החרדית, כי אם תהיה פה דיקטטורה, נצטרך להגיע לכאן ולגייס. אנחנו חוזרים ואומרים כי בלי דמוקרטיה אין צבא עם". המפגינים חוסמים את רחוב ירושלים בעיר.

23 צפייה בגלריה
"לשכת הגיוס" בני ברק שלט שהציבו המוחים
"לשכת הגיוס" בני ברק שלט שהציבו המוחים
"לשכת הגיוס" בבני ברק

8:15 - מול בית משפט השלום ברחובות התייצבו קבוצת מילואימניקים בראשות סא"ל במיל' אלון אבן חן, והצהירו: "אנחנו נמצאים כאן היום כדי להגן ולשמור על בית המשפט מפני ההתקפה של העבריינים עליו והפיכה משטרית. בית המשפט נמצא תחת מתקפה של ממשלה עבריינית, המנסה לפגוע באיזון בין הרשויות, ולהפר את האיזונים והבלמים בין בית המשפט לרשות המחוקקת והמבצעת. אנחנו לא ניתן לזה לקרות, ישראל היא דמוקרטיה ולא ניתן שתהפוך לדיקטטורה. הבלמים והאיזונים חיוניים לקיומה של הדמוקרטיה".

23 צפייה בגלריה
מחאת המילואימניקים בבית משפט השלום ברחובות
מחאת המילואימניקים בבית משפט השלום ברחובות
מחאת המילואימניקים בבית משפט השלום ברחובות
(צילום: אלון אבן חן)

7:45 - לקראת אירועי המחאה נגד המהפכה המשפטית במסגרת "יום החרפת ההתנגדות", המשטרה פרסמה את הסדרי התנועה בקריית הממשלה בתל אביב. החל מהשעה 9:00 בבוקר, ייחסמו לתנועה: רחוב קפלן מרחוב אבן גבירול עד דרך מנחם בגין לשני הכיוונים, צומת קפלן דרך מנחם בגין לצפון ולדרום, רמפות גשר השלום יהיו סגורים לצפון ולדרום, יגאל אלון-השלום למערב, יגאל אלון-תוצרת הארץ, השלום-תוצרת הארץ, השלום-עליית הנוער למזרח, יגאל אלון-השלום לדרום, יגאל אלון-יצחק שדה לצפון, יצחק שדה-המסגר לצפון. כמו כן, מרחוב בן אביגדור תימנע היציאה לרחוב המסגר. עבור הרחובות עמינדב, קרמניצקי, תובל, ויקי שירן והיציאה מתחנת הדלק שעל יגאל אלון, תתאפשר יציאה מרחוב הסוללים.


7:35 - אנשי מילואים של חיל הים חוסמים באופן חלקי את נמל חיפה כחלק מ"יום ההחרפת ההתנגדות" נגד המהפכה המשפטית. ממחאת המילואימניקים "אחים לנשק" נמסר כי "אנו אנשי הים, ששמרנו על נתיבי השיט של ישראל, מסמנים קו לממשלה וחוסמים את הנמל ואת קשרי הסחר של ישראל. זאת כדי להמחיש את הבידוד הערכי, הכלכלי והדיפלומטי שההפיכה המשטרית תביא עלינו. אנו קוראים לעצירת החקיקה והטירוף. המחיר אינו שווה את זה, אל תתנו למדינה לטבוע".

23 צפייה בגלריה
הכביש לבית המשפט העליון נצבע באדום
הכביש לבית המשפט העליון נצבע באדום
הכביש לבית המשפט העליון נצבע באדום
(צילום: אמיר גולדשטיין)

7:15 - המשטרה עצרה חמישה אומנים שלפי החשד צבעו במהלך הלילה את הדרך המובילה ממגרש הרוסים לבית המשפט העליון בירושלים במסגרת "יום החרפת ההתנגדות". החשודים, שפעלו במחאה על המהפכה המשפטית, עטו מסכות על פניהם, ובמסווה של פועלים לבושים בסרבלים לבנים, ריססו וצבעו את הכביש שלא כחוק. החמישה חשודים בהשחתה.