סגור
רכבת נתקעה על ה פסים כ תוצאה מ בעיה ב אחד ה קרונות רכבת ישראל
רכבת תקועה על המסילה (ארכיון) (צילום: יאיר שגיא)

בשל עבודות התשתית: איחורים של עד חצי שעה בחלק מקווי הרכבת - וזה רק יחמיר

מאז שעות הבוקר נרשמו תורים ארוכים לשאטלים, שלא עומדים בקצב של הרכבות. לפי הערכות, החל משעה 15:00 האיחורים בתדירות הקווים יזנקו לכ-40 דקות

מאז שעות הבוקר נרשמים איחורים בקווי הרכבת במרכז ובצפון, זאת על רקע עבודות התשתית שמתקיימות החל מהיום ועד יום שלישי הבא. בשעות השפל היום נרשמו איחורים של 18 דקות בקווי הרכבת במרכז, כשבקווים בצפון כמו בנימינה-נהריה נרשמו איחורים של כמעט מחצית השעה. לפי הערכות, החל משעה 15:00 האיחורים יזנקו לכ-30 עד 40 דקות.
אמש ביקש דריקטוריון הרכבת לגייס 240 אוטובוסים שיפעלו בין תחנות תל אביב ההגנה, תל אביב השלום ותל אביב סבידור מרכז, בתדירות של כל חמש דקות. במחלקת הלוגיסטיקה של הרכבת ביקשו להסתפק ב-170 אוטובוסים אך נראה כי לא מדובר רק בכמות אלא גם במהירות. התורים לשאטלים הבוקר היו ארוכים והם אינם עומדים בקצב של הרכבות וקווי האוטובוס הקבועים מלאים. בנוסף, יש בלבול רב, זאת מאחר שאתר הרכבת לא מאפשר תכנון נסיעה באמצעות שאטלים ויש לחפש מידע דרך דיילים שמסתובבים בתחנות.
העבודות שמבוצעות במרכז הרשת הרכבתית, בין תחנות תל-אביב ההגנה ותל-אביב סבידור מרכז, יכללו טיפול ושדרוג של מרכיבי תשתית חיוניים, בהם "שסתומי הלב" של המערכת המאפשרים מעבר רכבות בין מסילות ומשרתים את מרבית הביקושים לנסיעה. במהלך העבודות, יחולו שינויים משמעותיים בתנועת הרכבות: תופסק תנועת הרכבות בתל אביב ולא תתאפשר נסיעה בין הצפון לדרום, תחנת ת”א השלום תיסגר זמנית לשירות, רכבות מדרום יגיעו עד לוד, רכבות מירושלים ומודיעין יגיעו עד נתב”ג, ורכבות מצפון יגיעו עד ת”א סבידור מרכז.