סגור
אמיר ברמלי בדיון בבית המשפט
אמיר ברמלי בדיון בבית המשפט (צילום: יאיר שגיא)

עונשו של אמיר ברמלי הוחמר ל-14 שנות מאסר: "המיט חורבן על המשקיעים ומשפחותיהם"

בית המשפט העליון קיבל את ערעור המדינה על קלות העונש המקורי, 10 שנות מאסר, שהוטל על הבעלים של בית ההשקעות רוביקון וקרנות ההשקעה קלע, שהורשע בהונאת משקיעים בהיקף של 340 מיליון שקל. העליון קבע קבע כי מדד הייחוס המתאים לעונש הוא פרשת הבנק למסחר, שבה הוטל עונש של 17 שנות מאסר על האחים אתי אלון ועופר מקסימוב. השופט שטיין: "ברמלי הורשע בעבירות כלכליות מהחמורות ביותר שבוצעו במדינתנו"

בית המשפט העליון החמיר אתמול (ה') ל-14 שנות מאסר את עונשו של אמיר ברמלי, הבעלים של בית ההשקעות רוביקון וקרנות קלע שקרסו. ברמלי הורשע באוקטובר 2020 בהונאת 550 משקיעים בהיקף של 340 מיליון שקל, בעבירות מרמה והלבנת הון, וכן בגניבה לכיסו הפרטי של 19 מיליון שקל מכספים אלה.
לצד הגדלת עונש המאסר מ-10 שנים ל-14 בפסק הדין בבית המשפט עליון, שבו זוכה במקביל ברמלי מעבירות זיוף, גם הוגדל הקנס שהוטל עליו מ-400 שקל ל-600 אלף שקל. במידה שלא ישלם את הקנס יוטל על ברמלי עונש מאסר נוסף של 36 חודשים.
"ברמלי הורשע בעבירות כלכליות מן החמורות ביותר שבוצעו במדינתנו", כתב השופט אלכס שטיין שדן בתיק - ערעור שהגישו המדינה וברמלי עצמו על גזר הדין במחוזי ת"א - יחד עם השופטים יוסף אלרון ויחיאל כשר. "עבירות אלה בוצעו בשיטתיות, בתחכום רב ואחרי תכנון מוקדם. ברמלי דרס ברגל גסה את האמון שהמשקיעים תלו בו. הוא נהג בכספי המשקיעים כבשלו כדי להביא להתעשרותו על חשבונם".
"המקרה שלפנינו נופל בגדרם של אותם מקרים חריגים אשר מצדיקים את התערבותנו – זאת לנוכח קולתו המפליגה של העונש אשר נגזר", כתב השופט שטיין על העונש שהטיל במחוזי בת"א חברם כיום לבית המשפט העליון, השופט חאלד כבוב.
שטיין קיבל את עמדת הפרקליטות, שיוצגה על ידי עוה"ד חנה קורין ורוני זלשינסקי (ובמחוזי על ידי יוני לבני המכהן כיום כשופט), לפיה מדד הייחוס לפרשה לעניין הענישה הוא פרשת הבנק למסחר שבה הורשעו אתי אלון ואחיה עופר מקסימוב במעשה מרמה וגניבה בהיקף של 254 מיליון שקל. על שני האחים נגזר עונש של 17 שנות מאסר.
"מעשיו של ברמלי הסבו נזק עצום לציבור המשקיעים אשר השקיעו את מיטב כספם בחברות שבשליטתו. חלקו הארי של ציבור המשקיעים מורכב מאזרחים ותיקים ופנסיונרים – אנשים אשר חסכו כספים שהרוויחו בעמל רב במשך שנים ארוכות. כספים אלו, אשר היוו עבור רבים מהמשקיעים משענת יחידה לעת זקנה ונועדו לסיפוק צרכיהם הבסיסיים כמו בריאות, דיור ורווחה – נעלמו כלא היו. כפי שעלה מהעדויות שנשמעו במחוזי, ברמלי המיט חורבן על קורבנות עבירותיו ועל משפחותיהם".