סגור
יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד מסיבת עיתונאים נגד המהפכה המשפטית
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד במסיבת העיתונאים (צילום מסך)

יו"ר ההסתדרות: "מרגע זה - שביתה כללית במשק"; אין המראות מנתב"ג

ארנון בר-דוד במסיבת עיתונאים עם בכירי המשק: "יש לנו משימה אחת - לעצור את הטרפת ולחזור לשפיות". בתי החולים יפעלו במתכונת חירום. התחבורה הציבורית תוחרג. יו"ר ועד רשות שדות התעופה פנחס עידן: "מרגע זה אין המראות"

לאחר לילה סוער של הפגנות בעקבות פיטוריו של שר הביטחון יואב גלנט והמשך החקיקה של הקואליציה, כינס הבוקר (ב') יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד מסיבת עיתונאים מיוחדת במעמד ראשי המשק. בר-דוד קרא לראש הממשלה לעצור את החקיקה ואמר: "ברגע שאני מסיים פה פורצת שביתה כללית במדינת ישראל - מדינת ישראל עוצרת כולה".
מההסתדרות נמסר כי מערכת הבריאות תעבור למתכונת חירום וכי התחבורה הציבורית תוחרג מהשביתה. בין הדוברים במסיבת העיתונאים היה גם יו"ר ועד העובדים של רשות שדות התעופה (רש"ת), פנחס עידן, שאמר: "מרגע זה אין המראות, כאיש ליכוד אני קורא לך נתניהו לעצור את החקיקה".
בר-דוד אמר עוד: "ראשי המגזר העסקי במשק, העובדים. יש לנו משימה אחת - לעצור את הטרפת ולחזור לשפיות - עם קטר שמוביל אותנו בבטחה. נלחמנו ביחד, ראשי המשק וההסתדרות, בקורונה. בשביל מה היו בחירות פה? על המהפכה המשפטית או יוקר המחיה? עד כאן, אי אפשר יותר לקטב את העם הזה, לשסות מגזר במגזר. חייבים לחזור לשפיות. לפני שאנחנו יורדים לתהום – אנחנו עוצרים היום את הירידה לתהום של כולנו". כלכליסט העביר את מסיבת העיתונאים בשידור חי.


בר-דוד אמר עוד: "כולנו דואגים לגורל עם ישראל, איבדנו את הדרך - זה הזמן להחזיר את ישראל לשפיות. ההסתדרות בראשותי מתרחקת מפוליטיקה - אבל אי אפשר להמשיך לשסות את העם הזה. אנחנו היום עוצרים את הירידה לתהום של כולנו. מדובר בשביתה היסטורית שבה המעסיקים והעובדים משלבים ידיים. כולנו. עוצרים את המהפכה המשפטית והטירוף".
"ב-12 השבועות האחרונים עשיתי כל מה שאני יכול יחד עם חברי מהנהגת ההסתדרות כדי לעצור את הטירוף הזה. אבל זה לא מפסיק. יש גבול כמה שאתה יכול לעמוד מנגד. לא רציתי שנגיע לעימות הזה, ניסיתי ככל יכולתי להימנע משביתה ומהשבתה. אבל הקיטוב קורע את החברה. אנחנו ברגע היסטורי שבו ההסתדרות והמעסיקים משלבים ידיים וסוגרים את מדינת ישראל.
"אתמול בלילה נחצו כל הקווים האדומים", המשיך בר-דוד, "ואני קורא לראש הממשלה - תחזיר את שר הביטחון לתפקידו. מפטרים שר ביטחון תותח - מה אנחנו רפובליקת בננות? זה שר ביטחון! אין לזה הגיון. המדינה של כולנו - של כלל אזרחיה. זאת לא המדינה של קהלת. אני קורא לראש הממשלה לעצור את החקיקה לפני שיהיה מאוחר. נמאס כבר מפורום קהלת הזה".
יו"ר ועדת עובדי רש"ת עידן - איש ליכוד שמדי פריימריז שוקל אם לרוץ לכנסת - הודיע כאמור על עצירת ההמראות: "אני מודיע מהרגע הזה אין המראות, נחיתות תמשיכו רגיל". לאחר מכן עידן המשיך ואמר "אני פונה לראש הממשלה, תעצור תעצור תדחה את הכל עד אחרי עצמאות. אני אומר לך כאיש ליכוד שמאמין בדרך שלך אך הדרך כפי שאתה מוביל אותה אם אתה בכלל מוביל אותה, ידידי יריב לוין, תעצרו כי דרך הידברות אפשר להגיע לכל, אין דבר שאין לו פתרון בהידברות". מלבד עידן, השתתף במסיבת העיתונאים גם יאיר כץ, בנו של השר חיים כץ ויו"ר ועד עובדי התעשייה האווירית, גם הוא איש ליכוד.
היום היו צפויים לעבור בשדה התעופה 73 אלף איש, חצי מהם ממריאים. מדובר בצעד השבתה חריג ואגרסיבי ונכון לעכשיו ההשבתה צפויה להסתיים רק עם עצירת החקיקה. גם חברות התעופה הישראליות וביניהן אל על הצטרפו לשביתה וקיבלו הנחיה לא לעבוד, מפני שעובדיהם כפופים להסתדרות.
באופן רשמי, אתמול התחילה "עונת פסח" של נתב"ג, וברשות שדות התעופה הודיעו במקור כי הצפי הוא לשבירת שיא מספר הנוסעים של כל הזמנים מ-2019. בחודש אפריל היו צפויים לעבור בנתב"ג מעל 2.2 מיליון נוסעים, גידול של 18% מהשיא הקודם.
בתוך כך, ההסתדרות הרפואית החליטה על שביתה מלאה במערכת הבריאות עד להודעה על "מסלול רציני של הידברות, בדרך להסכמות רחבות". יו"ר ההסתדרות הרפואית פרופ' ציון חגי אמר: "משטר דמוקרטי ומערכת משפט עצמאית הם הבסיס לחברה מתוקנת ולמערכת בריאות מתקדמת. הגיע הזמן לומר 'די'". השביתה תכלול את כל בתי החולים הציבוריים ואת כל מרפאות הקהילה. מערכת הבריאות תעבור למתכונת חירום. "ניסיתי להתמודד לתפקיד בהסתדרות הרפואית העולמית. אמרו לי שלא יתמכו בי כי אני לא מדמוקרטיה", אמר חגי.
איש העסקים הראל ויזל אמר: "בטלו את החקיקה הזאת. החזירו את יואב גלנט, גיבור ישראל, לתפקיד. החזירו את השפיות והתקווה לעם. בנימה אישית - ערב פסח, יום השואה - זה זמן לאיחוד". יוסי אבו, מנכ"ל ניו מד אנרג'י בשיחה עם כלכליסט: "באנו להציל את הביטחון והכלכלה הישראלית. אף אחד לא יפגע בה. עומדים ביחד עובדים ומעסיקים. הפיטורים של שר הביטחון היו חציית קו".
דובי אמיתי, יו"ר נשיאות המגזר העסקי אמר: "הצעד הזה נועד כדי להוציא את החברה הישראלית מהקרע והשבר הכי גדול שהיה כאן מאז מלחמת יום כיפור". עוד הוסיף: "אני קורא גם לרוה"מ לא מפקירים פצועים בשטח בשום סיטואציה. שר הביטחון עשה מהלך למען מדינת ישראל, ואני קורא לרוה"מ להחזיר מיידית את יואב גלנט לתפקיד. יואב לא נפקיר אותך".