סגור
עמית מור מנכ"ל אלקטרה מעליות
עמית מור מנכ"ל אלקטרה מעליות (צילום: אתר החברה)

פרשת קרטל המעליות: 3 חודשי עבודות שירות למנכ"ל אלקטרה מעליות

עמית מור ישלם גם קנס של 75 אלף שקל - לאחר שהודה והורשע בעבירה של אי פיקוח למניעת עבירות על חוק התחרות

מנכ"ל אלקטרה מעליות, עמית מור, ירצה 3 חודשי מאסר שירוצו בעבודות שירות, וישלם קנס של 75 אלף שקל, לאחר שהודה והורשע בעבירה של אי פיקוח למניעת עבירות על חוק התחרות. כך עולה מהסדר טיעון שאישר אתמול (א') בית המשפט המחוזי מרכז בפרשת קרטל המעליות. מור הורשע באפריל השנה על פי הודאתו בעבירה.
בהתאם להסדר שאליו הגיעו רשות התחרות ומור, הודה המנכ"ל בכך שלא עשה כל שניתן כדי למנוע עבירה, וזאת בשעה שאלקטרה מעליות הייתה צד להסדר אי תחרות עם חברת על-רד הנדסת מעליות (1992) במשך למעלה מ-3 שנים. מור לא היה צד להסדר של אלקטרה, והרשעתו היא בשל אי הפיקוח.
הסדר הטיעון הוא חלק מפרשת קרטל המעליות, במסגרתה, על פי כתב האישום, חברות שונות בתחום המעליות (אלקטרה, שינדלר, קונה, כפיר ועלרד) הגיעו להסדרים לפיהם הם לא יתחרו זו בזו במתן שירות ללקוחות הקיימים של החברות. הסדרים אלו נמשכו במשך שנים, עד לפתיחה בחקירה על ידי רשות התחרות.
הפרשה נחקרה על ידי מחלקת החקירות של רשות התחרות, כאשר החקירה הגלויה נפתחה במרץ 2019. במרץ 2021 הוגש כתב האישום בתיק. את הרשות מייצגים עו"ד עפר מעוז, עו"ד עדי גנוט ועו"ד הדס וינוגרד-הבר.
עו"ד עפר ברטל ממשרד ברטל כהן שמייצג את מור מסר: "לאחר לבטים רבים עמית החליט לקבל על עצמו אחריות מנהלים מכוח החוק על מנת להותיר את הפרשה מאחוריו, ולהמשיך קדימה בפעילות העסקית. יודגש כי במסגרת ההסדר עם רשות התחרות, הוסכם שמור לא היה מודע להסדרים אסורים כלשהם (ככל שהיו כאלה) ופעל תמיד לטובת הלקוח והחברה. עוד הוסכם עם הרשות כי בתקופת כהונתו הוכפלו מחזורי הפעילות של חטיבת המעליות והושקעו סכומי עתק בפיתוח מערך השירות ובהפכת החטיבה למוכוונת לקוח".