סגור
אלי ציפורי ו הדס קליין
אלי ציפורי והדס קליין (צילומים: עמית שאבי, דנה קופל)

הפרקליטות: כתב אישום בכפוף לשימוע נגד אלי ציפורי ואבי וייס בשל הטרדת הדס קליין

מחלקת הסייבר בפרקליטות הודיעה היום לווייס ולציפורי, אנשי תקשורת תומכי נתניהו, כי היא שוקלת להעמידם לדין בכפוף לשימוע, לאחר שפרסמו את תמונת ביתה וכתובתה של עדת התביעה בתיק 1000 הדס קליין

הפרקליטות שוקלת להגיש כתב אישום בכפוף לעריכת שימוע נגד אנשי התקשורת אלי ציפורי ואבי וייס בסעיף של הטרדת עד. היא מייחסת להם את הטרדתה של עדת התביעה בתיק 1000 ("תיק המתנות") הדס קליין, שהייתה העוזרת האישית של ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר. זאת לאחר שפרסמו ברשתות החברתיות ובאתרי אינטרנט את תמונת ביתה הפרטי וכתובתה. כך הודיע היום ראש מחלקת הסייבר בפרקליטות, ד"ר חיים ויסמונסקי, לשניים.
וייס וציפורי הם תומכים של ראש הממשלה בנימין נתניהו העוקבים תדיר אחר הדיונים במשפטו ומדווחים עליהם בפלטפורמות שונות. לפי כתב החשדות, ביולי 2022, כיומיים לאחר שהחלה קליין את עדותה בבית המשפט המחוזי בירושלים, פרסם ציפורי בחשבון הטוויטר שלו ציוץ שבו תמונת חזית ביתה של קליין בהרצליה ולצדו כתובתה המדויקת בצירוף מלל שהתייחס לעדותה בבית המשפט. בין השאר כתב ציפורי בציוץ: "תראו תראו את הצביעות של הגברת: הדס קליין שהתקרבנה בעדותה שהיא 'נושאת בעול המשפחתי' ו'הייתה בסיכון לפיטורים' מתגוררת בווילה בהרצליה המוערכת בשווי של 10 מיליון שקל, שאותה רכשה כבר ב-2013. בעדותה סיפרה על שיפוצים שעשתה ואירוח של מיליארדרים כמו פאקר ומילצ'ן". ציפורי גם הודה בציוץ לאבי וייס. תכנים דומים פרסם ציפורי גם בערוץ הטלגרם ובחשבון הפייסבוק שלו.
בהמשך אותו יום פרסם וייס תגובה לציוץ של ציפורי, ובו צירף צילום מסך מאתר האינטרנט של בזק 144, ובו מופיעים פרטי כתובתה המלאים של קליין. נוסף על כך וייס, על פי הפרקליטות, הדהד בחשבון הטוויטר שלו את הציוץ של ציפורי, ופרסם באתר האינטרנט שלו צילום מסך של הציוץ.
הפרסומים של וייס וציפורי הגיעו לידיעתה של קליין, שהגישה תלונה במשטרה בגין הטרדתה כעדה. התיק נחקר ביחידה 105 בלהב 443 במשטרה. הפרקליטות מסרה היום כי ההחלטה על העמדתם של השניים לדין בכפוף לשימוע התקבלה על דעת פרקליט המדינה, עו"ד עמית איסמן, שאימץ את עמדת המשנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים, עו"ד אלון אלטמן, ואת עמדת מחלקת הסייבר בפרקליטות, "בתום בחינת חומר הראיות ומכלול נסיבות העניין, כמו גם ליבון סוגיות ראייתיות ומשפטיות שונות".
בדצמבר האחרון הגישה קליין גם תביעה אזרחית בגובה 5 מיליון שקל נגד ציפורי, וטענה שהוציא את דיבתה ב-187 פרסומים שונים. לטענתה, הוא מנהל נגדה קמפיין הכפשה משולח רסן שנעשה בזדון ותוך פגיעה בפרטיותה, שכלל בין השאר את פרסום תמונת ביתה ופרסומים שקריים רבים נוספים כמו למשל שהיא "עדת מדינה", "מסייעת להפיכה שלטונית נגד נתניהו", "סוכנת משטרתית" ועוד, זאת במטרה להלך עליה אימים, לפגוע בלגיטימציה שלה כעדה בתיק ולהפוך אותה ל"שטינקרית ואויבת העם". ציפורי מנגד ביקש למחוק את התביעה על הסף וטען כי מדובר ב"תביעת השתקה". בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה בחודש שעבר את בקשת המחיקה של ציפורי, אך הורה לקליין להגיש כתב תביעה מתוקן.