סגור
אורי פריש
אורי פריש (אוראל כהן)

הסדר טיעון לשני מנהלים ב-CityR Group; יודו בגיוס השקעות ללא תשקיף

לפי ההסדר שכפוף לאישור ביהמ"ש, אורי פריש ורועי מרציאנו ירצו 4-6 חודשי עבודות שירות וישלמו קנס של 40-60 אלף שקל כל אחד ועוד קנס של 200 אלף שקל לחברה. התיק נגד השניים בחשד שהונו משקיעים נסגר

הפרקליטות הגישה היום (ד') לבית המשפט המחוזי בת"א כתב אישום ולצדו הסדר טיעון נגד אורי פריש ורועי מרציאנו, שני שותפים מנהלים בחברת היזמות האמריקאית CityR Group שעוסקת באיתור השקעות בנדל"ן בארה"ב.
על פי ההסדר השניים יודו בעבירות של גיוס השקעות ללא תשקיף ליותר מ-35 אנשים. עם זאת, נסגר התיק נגד השניים בחשד שהונו משקיעים.
העונשים שנקבעו בהסדר שנערך בין סתיו גינת ומיכל אלבז מפרקליטות מיסוי וכלכלה לעורך דינם של הנאשמים ירון קוסטליץ, וכפופים לאישור בית המשפט, הם 4 חודשי עבודות שירות וקנס של 40 אלף שקל למרציאנו ו-6 חודשי עבודות שירות וקנס של 60 אלף שקל לפריש, שהוא בנה של השופטת בדימוס שרה פריש; וקנס של 200 אלף שקל לחברה (אקסל מד בע"מ).
עוד הוסכם כי הפרקליטות לא תטען בשלב הטיעונים לעונש כי נגרם נזק כספי כלשהו למשקיעים כתוצאה מגיוס הכספים ללא תשקיף על ידי פריש ומרציאנו. זאת בניגוד לאחד החשדות המרכזיים בחקירת רשות ני"ע, שנפתחה בפברואר 2017, לפיה סכומי כסף ניכרים הועברו לשימושם הפרטי או של החברות הקשורות אליהם.
על פי כתב האישום פריש, עו"ד שהיה אחד ממנהלי המיזם, ומרציאנו, איש מכירות ולימים מנהל במיזם, גייסו בין השנים 2012-2016 עבור החברות סכום כולל של 74 מיליון דולר מכ-900 משקיעים ל-12 פרויקטים. זאת כאשר 300 מהמשקיעים גויסו למיזם אחד בלבד. על פי כתב האישום, הסכמי ההשקעה שפריש ומרציאנו הציעו למתעניינים, היו ני"ע לכל דבר ולכן הייתה חובה לפרסם תשקיף בטרם הגיוס.
פרקליטם של פריש ומרציאנו, עו"ד ירון קוסטליץ, מסר: "לאחר 6 שנים לא פשוטות שעברו על אורי ורועי בשל הטענות הקשות שהופרחו לחלל האוויר על לא עוול בכפם, אני שמח כי הפרקליטות ביושרתה, הגיעה למסקנה, אחרי בדיקה יסודית, כי אין בחשדות להטעיית והונאת משקיעים דבר, והחליטה לגנוז את החשדות הללו שהועלו נגד החברה ובעלי השליטה. אורי ורועי, בסופו של דבר, מקבלים עליהם אחריות בעבירה שעניינה ביצוע עסקאות ללא פרסום תשקיף, שלא על מנת להטעות משקיע סביר. הדבר בוצע בתחילת דרכם המקצועית, ומובן כי מאז הם מקפידים שהדבר לא יישנה".