בלעדי
רמי אונגר חובר למנכ"ל צים אלי גליקמן בניסיון ההשתלטות על חברת הספנות
הקבוצה נמצאת בתהליך של הגשת הצעה לרכישת השליטה מול יו"ר הדירקטוריון יאיר סרוסי; אונגר, יבואן מכוניות קיה, מחזיק בכ־65 אוניות תחת חברת ריי שיפינג הבינלאומית שבבעלותו
איל הספנות ויבואן הרכב רמי אונגר חובר לאלי גליקמן, מנכ"ל צים, ומנהלים נוספים בחברה בתהליך ה־MBO (רכישת השליטה בחברה על ידי ההנהלה) שמוביל גליקמן. לכלכליסט נודע כי גליקמן וחמישה מנהלים בכירים נוספים צפויים להגיע לעסקה עם אחוזים בודדים ממניות החברה, כשאונגר יחבור אליהם. הקבוצה נמצאת בתהליך של הגשת הצעה לרכישת השליטה מול יו"ר הדירקטוריון יאיר סרוסי. ההצעה נוקבת במחיר גבוה מהמחיר שבה נסחרת המניה כיום, שמשקף לחברה שווי של 1.87 מיליארד דולר. צים תדווח על תוצאות הרבעון השני של השנה ב־20 באוגוסט.
גליקמן ואונגר, יבואן מכוניות KIA לישראל שהונו מוערך בכ־4 מיליארד דולר, מנהלים את ההליך בליווי של בנק ההשקעות Evercore. המהלך מתנהל, כאמור, מול סרוסי, אבל מחייב בהמשך גם אישור של הדירקטוריון. אונגר לא זר לעסקי הספנות, כאשר כבר היום הוא מחזיק בכ־65 אוניות תחת חברת ריי שיפינג הבינלאומית (Ray Shipping) שבבעלותו. מרמי אונגר לא נמסרה תגובה לידיעה וכך גם מחברת צים ומגליקמן.
עידן עופר, בעל השליטה הקודם בצים, חיסל את החזקותיו בחברה כשקנון שבשליטתו מכרה בדצמבר את המניות שרכשה ב־2016 ברווח של 1.9 מיליארד דולר. מאז מתפקדת צים ללא גרעין שליטה. תחום ההובלה הימית שבו פועלת צים מאופיין במחזוריות עסקית של עליות וירידות בהתאם למחירי התובלה הימית.
צים הצטיידה אשתקד ב־46 אוניות חדשות, 28 מהן ממונעות בגז טבעי. המצור של החות'ים על ים סוף שהביא להתארכות מסע ההובלה ולעליית מחירים בתחום, היטיב עם צים. עם זאת, החברה רחוקה מאוד משיאה, כשבמרץ 2022 היא נסחרה לפי שווי של 10.6 מיליארד דולר.
במרץ השנה פורסם לראשונה כי גליקמן מתכנן לגבש קבוצת משקיעים להשתלטות על החברה שבניהולו. ההשתלטות צפויה להיעשות באחת משתי דרכים: הקצאת מניות תמורת השקעה של מאות מיליוני דולרים, כשהיקף העסקה יעמוד על יותר מחצי מיליארד דולר, או מהלך שנראה כרגע בעל סבירות גבוהה יותר של הצעת רכש לבעלי המניות שילווה במימון בנקאי. עוד ייתכן שלקבוצת המציעים יצטרפו משקיעים נוספים בתהליך.






























