סגור
אייל הכט איל הכט מנכ"ל סימנט
איל הכט מנכ"ל סימנט (צילום: עמית שעל)

סימנט מנסה להקדים חדירה לשוק הגבס ורוכשת את היבואנית אונת פאן

סימנט רכישה את השליטה (70%) על אונת פאן ב-6.7 מיליון שקל. הרכישה תאפשר לה להתחיל ולהתבסס בשוק טרם פתיחת מפעל לוחות הגבס שהיא מקימה בחיפה בהשקעה של כ-100 מיליון שקל, ושצפוי לייצר מ-2023

סימנט של מספנות ישראל מאיצה ומקדימה את חדירתה המתוכננת לשוק לוחות הגבס: היום (ד') דיווחה על רכישת השליטה (70%) באחת היבואניות המרכזיות של לוחות אלה, אונת פאן ב-6.7 מיליון שקל. רכישת היבואנית תאפשר לסימנט להתחיל ולהתבסס בשוק הגבס עוד טרם פתיחת מפעל לוחות הגבס שהיא מקימה בחיפה בהשקעה של כ-100 מיליון שקל, ושצפוי לייצר החל מ-2023.
השליטה על אונת פאן נרכשה מבעליה, אחמד עותמן ופעילות יבוא לוחות הגבס תיעשה באמצעות חברה ייעודית שבה סימנט תחזיק ב-70% ועותמן בעוד 30%. לעותמן זיכיון לייבוא בלעדי של לוחות גבס המיוצרים בתאגיד טורקי, כמו גם בלוקים, טייח גבס ומוצרים נלווים נוספים.
באמצעות מהלכיה בתחום, סימנט פועלת לגיבוש סל שירותים ומוצרים בתחום מוצרי הבנייה וזאת על רקע הצפי להרחבת השימוש בשנים הקרובות במוצרי גבס במסגרת תוכניות בנייה.
סימנט מנוהלת בידי איל הכט והיא חברה - בת של מספנות ישראל שבשליטת סמי קצב, שלומי פוגל ומשפחת שמלצר.
שוק לוחות הגבס בישראל מוערך בכחצי מיליארד שקל ושתי השחקניות המרכזיות בו הן טמבור ואורבונד. על רקע התחזיות לעלייה בביקושים למוצרי גבס בשנים האחרונות, גם מיסטר פיקס, חברה- בת של קבוצת אינרום מקימה מפעל לייצור לוחות גבס בסמוך לאתר של החברה-האחות שלה איטונג בפרדס חנה. בהקמת המפעל החדש היא משקיעה כ-190 מיליון שקל והוא צפוי להיפתח במהלך 2024.