סגור
החלקה על הקרח תנובות OneIce Arena
החלקה על הקרח בתנובות. צו עיכוב הליכים לחברה המפעילה את המתחם (צילום: Facebook/ OneIce Arena)

פרסום ראשון
צו עיכוב הליכים למפעילת מתחם ההחלקה על הקרח שליד כפר יונה

הצו הוצא לבקשת חברת "וואן אייס גרופ", מפעילת המתחם בתנובות לאחר שצברה חוב של כ-6 מיליון שקל. החברה המעסיקה כ-75 עובדים ומפעילה מתחם ההחלקה המשתרע על שטח של כ-4,500 מ"ר. עו"ד איתן ארז, בא כח החברה: "הארגון מחדש של החברה הודות לצו עיכוב ההליכים יאפשר יציאה לדרך חדשה בימים הקרובים"

בית המשפט המחוזי מרכז הוציא צו עיכוב הליכים לבקשת חברת "וואן אייס גרופ", מפעילת מתחם ההחלקה על הקרח One ice Arena בתנובות שליד כפר יונה המשתרע על שטח של כ-4500 מ"ר. זאת, לאחר שהחברה נקלעה לחוב של כ-6 מיליון שקל. החברה מעסיקה כ-75 עובדים ומציינת כי נקלעה למצוקה תזרימית עקב השפעת הקורונה ומלחמת חרבות ברזל.
יש להדגיש כי הבקשה הוגשה לפי תיקון 4 לחוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי. רבים סבורים שמדובר בבקשת הקפאת הלכים, אך זה אינו המצב. במסגרת תיקון 4 סמכויותיהם של נושאי המשרה של התאגיד יישארו על כנן בתקופת עיכוב ההליכים והם לא יוחלפו. עם זאת, בית משפט ימנה לתאגיד מנהל הסדר שיסייע לתאגיד ולנושיו לנהל משא ומתן לצורך הגעה להסדר חוב והבראת החברה. כלומר, פעילותו של מרכז ההחלקה המוכר ממשיכה כסדרה. השופטת עירית וינברג-נוטוביץ הוציאה כאמור בשבוע שעבר צו עיכוב הליכים לחברה ומינתה את עו"ד ערן רייף כמנהל ההסדר.
מבקשת החברה שהוגשה על ידי עו"ד איתן ארז עולה כי מתחם ההחלקה על הקרח כולל מגרשי אימונים ומשחקים לקבוצות ספורט שונות. כמו כן למתחם כ-750 מנויים קבועים ועוד כ-5,000 מחליקים חודשיים הנהנים מהמתחם בסופי השבוע. בנוסף, נטען בבקשה כי מגרשי ההחלקה במתחם משמשים לאירוח כ-90 אחוז ממשחקי ליגת ההוקי קרח הרשמית של ישראל. "יתרה מכך, במתחם נערכות תחרויות ארציות (אליפות הארץ לגברים ונשים) להחלקה אומנותית ו/או להוקי וכן תחרויות בינלאומיות כגון אליפות העולם לגברים ולנשים, אליפות העולם עד גיל 20 וכיוצא בזה, וכפועל יוצא מכך ארבע נבחרות ישראל בהוקי קרח (נערים עד גיל 18, גברים עד גיל 20, נשים עד גיל 20 והנבחרת הבוגרת) מתאמנות ומשחקות במתחם. חברת וואן אייס גרופ בעלת מוניטין רב בענף ההחלקה על הקרח וההוקי קרח וכן מעסיקה כ-75 עובדים במתחם.. במשך השנים השקיעה החברה במתחם סכום עתק של כ-35 מיליון שקל, בין היתר עבור רכישת מכונות ליצירת קרח, טריבונות ל-1,500 צופים, חדרי הלבשה, זירות קרח לצורך הפעלת מתחם החלקה על הקרח ברמת איכות בינלאומית", נטען בבקשה.
החברה טוענת עוד בבקשה כי על פי נתוני שנת 2024 (עד כה) החברה פועלת בתזרים מזומנים חיובי, פעילותה אינה גירעונית ולטענתה ניתן יהיה להקצות לנושיה על חשבון חובות העבר סכום של כ-100 אלף שקל מידי חודש. "היתרונות הגדולים ביותר של החברה מצויים באיכות המתקן המפואר והחדיש שלה, שאין דומה לו בישראל וכן במוניטין שלה ובחוזים העתידיים שלה עם ליגות הספורט השונות בתחום ההחלקה על הקרח...מחזור הכנסותיה החודשי של החברה עומד נכון לינואר 2024 על סך כ-741 אלף שקל לחודש, כך שבקצב הכנסות זה, בתוספת ההכנסות הצפויות מליגת ההוקי, המחזור השנתי של החברה לשנת 2024 אמור להיות כ-13.5 מיליון שקל. יודגש כי כל המומחים לכלכלה צופים כי חופשת הפסח הקרובה באפריל 2024 וכן קיץ 2024 יהיו רווחיים מאוד בתחומי התרבות, הספורט והבילוי, עקב רצונם של אנשים לצאת לבילוי לאחר ההתאוששות ממלחמת חרבות ברזל", נטען בבקשה. עוד נטען כי בין השנים 2024-2026 צפויה החברה להכניס סך של כ-46.7 מיליון שקל וזאת בהתאם למפורט בתחזית דוחות רווח והפסד מפעילויות החברה.
עו"ד איתן ארז, בא כח one ice arena מסר בתגובה: "מרכז ההחלקה נקלע למצוקה תזרימית זמנית בגלל הקורונה, התו הירוק ומלחמת "חרבות ברזל" אך בחודשיים האחרונים יש עלייה חדה בפעילותו עקב סגירת מרכז קנדה במטולה והעברת משחקי הליגה לתנובות. הארגון מחדש של החברה הודות לצו עיכוב ההליכים יאפשר את יציאתה לדרך חדשה בימים הקרובים".