סגור
צינורות של חברת במביפלסט
צינורות של חברת במביפלסט (אתר החברה)

בית המשפט מינה נאמנים לחברות במביפלסט ורומולד בשל חוב של כ-100 מיליון שקל

שופט בית המשפט המחוזי אישר לנאמנים לגבש תוכנית הבראה והצעה להסדר נושים. במביפלסט, שעוסקת בייצור צינורות פלסטיק, נקלעה למשבר לאחר רכישת חברת רומולד, ש"שאבה" ממנה משאבים רבים. עוד נטען כי הרווחיות נשחקה בעקבות עליית מחירי חומרי הגלם בתחום הפלסטיק ושינויים בשערי המטבע

בית המשפט המחוזי בנצרת מינה נאמנים לחברות במביפלסט ורומולד בשל חוב כולל של כ-100 מיליון שקל – כך נודע ל"כלכליסט". במביפלסט, שהוקמה לפני 50 שנה, עוסקת בייצור צינורות פלסטיק ומעסיקה כ-60 עובדים במפעל בעפולה. חברת רומולד עוסקת בייצור ופיתוח מוצרים פלסטיים, ומעסיקה כ-65 עובדים במפעל באלון תבור.
השופט עאטף עיילבוני הוציא צו פתיחת הליכים לצורך שיקום פעילות חברת במביפלסט וכן צו פתיחת הליכים לצורך בחינת היתכנות מכר בנוגע לחברת רומולד. השופט מינה את רו"ח עליזה שרון וכן את עו"ד יצחק רייס לנאמנים לחברות והקנה להם סמכויות ניהול. השופט אף אישר לנאמנים לגבש תוכנית הבראה והצעה להסדר נושים.
החברות, המיוצגות על ידי עוה"ד אמיר ברטוב ושירלי וילנסקי, מוחזקות על ידי בעל מניות אחד, צור שומן. לפי הנטען בבקשה, במביפלסט מעורבת בפרויקטים לאומיים רבים, ובהם כביש 6, קריית הממשלה בחיפה ובבאר שבע ובנייני מגורים רבים בכל רחבי הארץ. מהבקשה עולה כי החל משנת 2007 מוחזקת החברה על ידי צור שומן, אשר ניהל את המפעל בהצלחה ואגב צמיחה נמשכת בשיעורי רווח של 10%-12%. על פי הנטען, המשבר שאליו נקלעה במביפלסט נובע בעיקר מהשלכות של מהלך שבוצע באוקטובר 2021 לרכישת חברת רומולד. רכישה זו "שאבה" מבמביפלסט משאבים רבים. עוד נטען כי הרווחיות נשחקה בעקבות עליית מחירי חומרי הגלם בתחום הפלסטיק ושינויים בשערי המטבע. כמו כן נטען כי רומולד שנרכשה היא חברה מפסידה. מהבקשה עולה כי נכסיה המהותיים של במביפלסט נאמדים בקרוב ל-30 מיליון שקל, וחובות החברה עומדים על כ- 55 מיליון שקל. בנוסף לכך נטען כי נכסיה המהותיים של חברת רומולד נאמדים ב-17 מיליון שקל, וחובות החברה נאמדים ב-41 מיליון שקל.
עוה"ד רחל סובול ויובל ישי, המייצגים עובדים בחברות במביפלסט ורומולד, מסרו בתגובה: "הואיל ועובדי חברת רומולד פוטרו ושכר עבודתם עבור חודש מאי ומחצית חודש יוני לא שולם, אנו עושים כל שלאל ידינו כדי שעובדים אלה יקבלו בהקדם את השכר המגיע להם מביטוח לאומי ודואגים למלוא זכויות העובדים בשתי החברות".