סגור
רחוב אוקספורד לונדון בריטניה לקראת הכתרת המלך
רחוב אוקספורד בלונדון (צילום: REUTERS/Maja Smiejkowska)

שלום, אני נוסעת - לונדון היא היעד המועדף ביותר לרילוקיישן

דירוג הערים המועדפות לרילוקיישן מבוסס על סקר שעליו ענו 150 אלף עובדים ב-188 מדינות - 9% בחרו בבירת אנגליה ליעד המועדף ביותר. אחריה אמסטרדם עם 8% מהקולות. ואילו עוד ערים בעשירייה הראשונה?

לונדון היא היעד המועדף לרילוקיישן, כך על פי סקר שנערך בקרב עובדים ברחבי העולם. 9% מהנשאלים בחרו את לונדון כעיר אליה היו רוצים לעבור ולעבוד בה.
דירוג הערים המועדפות לרילוקיישן נערך על ידי בוסטון קנסלטינג גרופ (BCG) בשיתוף עם The Network ו- Stepstone Group והוא מבוסס על סקר בקרב יותר מ-150 אלף עובדים ב-188 מדינות שנערך בין אוקטובר ודצמבר 2023.
23% מהמשתתפים בסקר ציינו כי הם מחפשים באופן פעיל עבודה במדינה אחרת. בהתבסס על הממצאים הללו, ההערכה של המחברים היא שכ-800 מיליון עובדים ברחבי העולם עשויים לחפש באופן פעיל עבודה במדינה אחרת.
האזור שבו יש את הביקוש הגבוה ביותר לעבור למדינה אחרת הוא אפריקה, שבה האוכלוסייה וכוח העבודה נמצאים בצמיחה, אך השכר נחשב נמוך יחסית ושיעור האבטלה גבוה. לעומת זאת, באירופה נרשם שיעור הניידות הנמוך ביותר, במיוחד במדינות כמו צרפת, איטליה ובלגיה, שבהן כוח העבודה מתכווץ אך שוק העבודה נותר חזק והמשכורות גבוהות יחסית.
עוד עולה מהסקר כי עובדים צעירים ואנשים ממדינות שבהן האוכלוסייה צומחת במהירות הביעו את העניין הרב ביותר ברילוקיישן. הסיבות העיקריות למעבר הן ניצול הזדמנויות כלכליות, קידום הקריירה והפוטנציאל לאיכות חיים טובה יותר.
בהתאם, בדו"ח העריכו כי הסיבות העיקריות לאטרקטיביות הגבוהה של לונדון כוללות את העובדה שהשפה המדוברת היא אנגלית, נוכחות של רשת מקצועית עולמית בעיר, הזדמנויות כלכליות ופיננסיות מרובות, התרבות הפתוחה והגישה לאירופה ולארה"ב.
במקום השני דורגה אמסטרדם, שזכתה ל-8% מהקולות, ואחריה מדורגות דובאי ואבו דאבי, במקומות השלישי והרביעי בהתאמה. ניו יורק סוגרת את החמישייה הראשונה. במקום השישי נבחרה ברלין, ואחריה סינגפור שהיא היעד המועדף באסיה. ברצלונה שמינית, טוקיו במקום התשיעי וסידני עשירית.