סגור
וינה אוסטריה הכי טובה לרילוקיישן
וינה אוסטריה - העיר הכי טובה לרילוקיישן (צילום: Andrey Rudakov/Bloomberg)

וינה, ציריך או אוקלנד - איזו עיר הכי טובה לרילוקיישן?

לפי מדד איכות החיים של חברת מרסר ל-2023, בירת אוסטריה היא העיר הטובה ביותר לרילוקיישן. הדירוג התבסס על יציבות פוליטית, מערכת הבריאות, חינוך, תשתיות וסביבה סוציו–תרבותית וכלל 241 ערים. תל אביב מוקמה באמצע ולמקום האחרון הגיעה חרטום שבסודן

וינה היא העיר הטובה ביותר לרילוקיישן, כך לפי מדד איכות החיים של חברת הייעוץ מרסר ל-2023 (Quality of Living survey). בירת אוסטריה שמרה על מעמדה מאז הפעם האחרונה שבה פורסם הדירוג ב-2019, לפני פרוץ הקורונה. עורכי הדירוג ציינו לטובה את סצנת התרבות השוקקת של העיר, האדריכלות וההיסטוריה שלה. "וינה מציעה לתושביה איכות חיים גבוהה בתחומים רבים", סיכמו.
תל אביב דורגה במקום ה-127 מתוך 241 הערים שדורגו, ביחד עם רבאט במרוקו, ומקום אחד מתחת לבייג'ינג. דובאי הוכתרה כעיר הטובה ביותר לרילוקיישן במזרח התיכון, וגם היא הסתפקה רק במקום ה-79. לשם השוואה, בדירוג הקודם מ-2019 דורגה תל אביב במקום ה-104 ורבאט דורגה במקום ה-117 - אם כי הדירוג הזה כלל 231 ערים.
3 צפייה בגלריה
תל אביב חוף הים טיילת
תל אביב חוף הים טיילת
תל אביב. ירדה מהמקום ה-104 למקום ה-127
(צילום: בלומברג)
הדירוג מתבסס על שורת גורמים, בהם יציבות פוליטית, מערכת הבריאות, חינוך, תשתיות וסביבה סוציו-תרבותית. "הסביבה העולמית הנוכחית מושפעת מטלטלות גיאופוליטיות, אסונות טבע ואתגרים כלכליים נוספים, לכולם השלכות משמעותיות על הערים והיכולת שלהן למשוך ולשמור על עובדים", מסרה איבון טראבר ממרסר. "עובדים רבים שוקלים מחדש את סדרי העדיפויות שלהם ומבצעים הערכות לאיכות החיים המסופקת להם ולמשפחות שלהם במקומות שבהם הם עובדים וגרים".
3 צפייה בגלריה
אוקלנד ניו זילנד איסור רכישת דירות על ידי זריפפ
אוקלנד ניו זילנד איסור רכישת דירות על ידי זריפפ
אוקלנד, ניו זילנד. במקום השלישי בזכות מערכת הבריאות הטובה שלה
(צילום: United)
העשירייה הראשונה כוללת שבע ערים במערב אירופה, בהן שתי ערים שוויצריות ושלוש גרמניות, ועיר אחת בלבד מצפון אמריקה. במקום השני דורגה ציריך השוויצרית. הגורמים לבחירתה כללו בין השאר את היציבות הפוליטית והתשתיות שבאיכות גבוהה. אוקלנד בניו זילנד דורגה שלישית בזכות מערכת הבריאות הטובה שלה. קופנהגן בדנמרק וז'נבה בשוויץ דורגו במקומות הרביעי והחמישי, בהתאמה. פרנקפורט ומינכן הגרמניות מדורגות בשני המקומות הבאים, בין השאר הודות לשגשוג הכלכלי בהן והתחבורה הציבורית היעילה. אחריהן ונקובר – הנציגה היחידה מצפון אמריקה בעשירייה – במקום השמיני. סידני באוסטרליה ודיסלדורף בגרמניה סוגרות את העשירייה. סינגפור במקום ה-29 היא העיר הטובה ביותר באסיה.
לעומת זאת, חרטום בירת סודאן דורגה במקום ה-241 המעניק לה את התואר העיר הכי פחות טובה לרילוקיישן. לפניה דורגו בגדד במקום ה-240, בנגוי בירת הרפובליקה המרכז אפריקאית (239), צנעה, תימן (238) ופורט או פרינס בירת האיטי במקום 237.
3 צפייה בגלריה
חרטום סודן סודאן
חרטום סודן סודאן
חרטום, סודן. שומרת על המקום האחרון
(צילום: רויטרס)
10 הערים הטובות ביותר לרילוקיישן:
10. דיסלדורף, גרמניה (מיקום בדירוג הקודם: 6)
9. סידני, אוסטרליה (11)
8. ונקובר, קנדה (3)
7. מינכן, גרמניה (3)
6. פרנקפורט, גרמניה (7)
5. ז'נבה, שוויץ (9)
4. קופנהגן, דנמרק (8)
3. אוקלנד, ניו זילנד (3)
2. ציריך, שוויץ (2)
1. וינה, אוסטריה (1)
5 הערים הגרועות ביותר לרילוקיישן
241. חרטום, סודן
240. בגדד, עיראק
239. בנגוי, הרפובליקה המרכז אפריקאית
238. צנעה, תימן
237. פורט או פרינס, האיטי