סגור
יצחק ג'רי גרשון ו מירי רגב
יצחק גרשון ומירי רגב (צילום: אלכס קולומויסקי)
בלעדי

יו"ר רשות שדות התעופה לשעבר מאיים לתבוע מיליון שקל מהמדינה: "רגב הבטיחה לי 100% משרה"

האלוף (במיל') יצחק גרשון טוען כי שרת התחבורה הבטיחה לו אחוזי משרה גדולים יותר בעת כניסתו לתפקיד, אך משרד התחבורה והאוצר סירבו לעמוד בהבטחה. משרדי הממשלה הציעו לו תוספת של 5% בלבד, אך גרשון תובע תוספת של 20% למשרה

כשנה לאחר שעזב את התפקיד, יו"ר רשות שדות התעופה לשעבר, האלוף במיל’ יצחק (ג’רי) גרשון, מאשים את משרד התחבורה ששילם לו עבור אחוזי משרה קטנים יותר משהובטח לו, ומאיים בהליכים משפטיים כדי לתבוע סכום של כמיליון שקל. גרשון שימש כיו"ר רשות שדות התעופה במשך ארבע שנים, עד לעזיבתו בסוף שנת 2024.
תפקיד היו"ר מוגדר כ-60% משרה - שהם שלושה ימי עבודה בשבוע, בשכר של 30 אלף שקל. גרשון שהעביר מכתב מעורך דין לפני נקיטת הליך משפטי, טען כי עם כניסתו לתפקיד, שרת התחבורה מירי רגב הבטיחה לו אחוזי משרה גדולים יותר התואמים את השקעתו הרחבה, בעיקר בעקבות משברי התעופה עימם התמודד בימי הקורונה ופרוץ המלחמה. בתגובה החליטו משרד התחבורה ומשרד האוצר להוסיף לגרשון עוד 5% למשרה, ולשלם לו רטרואקטיבית כ-120 אלף שקל, אך גרשון החליט להתעקש ולדרוש תוספת של 20% משרה. במידה שיקבל את מבוקשו תשלם לו המדינה כאמור עוד כמיליון שקל, כיוון שבנוסף להפרש שכר בסך 480 אלף שקל, הוא דורש גם תשלומים נוספים שמושפעים מעלייה באחוזי המשרה (כמו הבראה, חופשים, גמול וכו') וכן תוספת בגין עבודתו כיו"ר ללא מנכ"ל במשך מספר חודשים.
במשרד התחבורה הופתעו מהפנייה כיוון שלטענתם בשום שלב לא סוכם עם גרשון על אחוזי משרה שונים מאלו עליהם חתם בחוזה העסקה שלו והתוספת של 5% נעשתה לפנים משורת הדין. גרשון מבחינתו רואה את הדברים אחרת: "האמת היא שלא ממש רציתי להיכנס למגזר הציבורי אבל השרה רגב הציגה לי את התפקיד, את העובדה שהרשות במשבר בכלל ונפגעת כתוצאה ממשבר הקורונה בפרט. חשבתי כפטריוט ישראלי, שכאשר יש משבר אני מתייצב לדגל. השרה ביקשה ממני לעשות 100% משרה ואני התעקשתי על 80%. בפועל יעידו האנשים שעבדו איתי במשך כל הקדנציה, עבדתי 120% משרה. השקעתי את כל כולי ברשות ובאנשיה בתקופה הכי מורכבת שהרשות ידעה: מגפת הקורונה, מבצע שומר חומות ומלחמת חרבות ברזל שבה תפקדתי בימים הכי קריטיים כסגן מפקד פצ"ן ובמקביל המשכתי לעסוק בענייני הרשות, בכלל זה קיימתי קשר שוטף עם המנכ״ל והמשך ניהול הדירקטוריון".
לטענת גרשון, הפנייה למשרדי הממשלה לגיטימית ועליהם לעמוד במילתם: "איני מבקש דבר, רק את מה שמגיע לי. השרה ביקשה שאעבוד 80% משרה, עזבתי כל פעילות אחרת וקיימתי את הוראתה ומעבר לכך. במשך כל התפקיד אמרו לי שהדברים מטופלים מול האוצר. כאיש צבא מעולם לא עסקתי בענייני שכר, העדפתי להתמקד במשימה לכן אני מקווה שהשכל יגבר אצל כל המעורבים ונגיע להסכם, ובמידה ולא, אדרש לסעד משפטי".
יש לציין כי רשות שדות התעופה אינה צד בהליך, כיוון שמינוי היו"ר נעשה בצו של משרד התחבורה ובאישור הממונה על השכר במשרד האוצר, שם לא הכירו את ההבטחה למשרה באחוזים גבוהים יותר, אך במשרד האוצר מכירים את הטענות של גרשון עוד מימיו בתפקיד. בעבר כבר הציעו להעלות את שכרו כשהסיווג הביטחוני של רשות שדות התעופה עלה מ-8 ל-9, וכתוצאה מכך עולה שכר המנכ"ל שעל בסיסו מחושב שכר היו"ר. אז היה ניתן לעלות את שכרו של גרשון בכ-4,000 שקל, ומדובר בהצעה שעדיין מונחת על השולחן וניתן לממשה רטרואקטיבית החל מהתאריך בו השתנה הסיווג. מבדיקה עם גורמים המעורבים בהליך עולה כי משרד התחבורה לא מימש את ההצעה, אך יתכן שיעשה זאת כעת.
ממשרד התחבורה לא הגיבו לדברים כיוון שהסוגייה בבדיקה משפטית.