סגור

בלעדי
בית המשפט מינה נאמנת לרשת האופנה "גליתה" וסיפק לה הגנה מפני נושיה

לרשת חובות של כ-27 מיליון שקל והיא מעסיקה כ-80 עובדים ב-12 סניפים. עוד הורה בית המשפט על הוצאת צו פתיחת הליכים לרשת לצורך שיקום הפעילות

לאחר שצברה חובות של כ-27 מיליון שקל, בית המשפט המחוזי בנצרת מינה נאמנת לרשת האופנה "גליתה". השופט עאטף עיילבוני מינה לתפקיד הנאמנת את עו"ד אלונה בומגרטן והסמיך אותה לנהל את הרשת וכן להמשיך לנהל את עסקי החברות.


עוד הורה השופט על הוצאת צו פתיחת הליכים לרשת לצורך שיקום הפעילות. כמו כן, השופט הוציא צו עיכוב הליכים שלא יאפשר לנושים לפתוח ולנהל הליכים משפטיים כנגד הרשת ובעלי מניותיה. צו פתיחת ההליכים ניתן לאחר שהרשת, באמצעות עו"ד חובב ביטון, הגיעה להסכמות עם הבנקים שהינם נושים מובטחים - בנק הפועלים, המיוצג על ידי עו"ד אמיר פלמר ואביתר קרמר, ובנק מזרחי טפחות, המיוצג על ידי עו"ד עמית פינס.
2 צפייה בגלריה
עו"ד אלונה בומגרטן
עו"ד אלונה בומגרטן
עו"ד אלונה בומגרטן
(צילום: JACOB MAGHERYigal Alexander)
במהלך הדיון אתמול בבית המשפט ציינה עו"ד ליזה חדש המייצגת עובדים ברשת כי "חשוב מאוד לשלם את המשכורות בהקדם האפשרי, העובדים כולם במצב של המתנה. מרבית העובדים למעשה הן עובדות, חלקן אימהות חד הוריות, נשים הרות המתקשות לשלם משכנתאות ושכירות ממש עד כדי קניות של דברים בסיסים לילדיהם". דבריה נאמרו לאחר שבדיון הסכימו הנושים כולם כי כאשר הבקשה תתקבל יש להורות על תשלום משכורות העובדים.
הרשת מעסיקה כ-80 עובדים ובעבר הפעילה 29 סניפים. בדיון התברר כי כיום מפעילה הרשת 12 סניפים ואתר אינטרנט. חלק מהסניפים הם בזכיינות (אין טענות כנגד הזכיינים) וחלק בשותפות.
יש לציין כי הרשת הגישה בתחילה בקשה לעיכוב הליכים ללא מתן צו לפתיחת הליכים לפי תיקון 4 לחוק חדלות הפירעון, שהינו הליך המסייע לעסקים שנקלעו לקשיים בשל הקורונה, בו לא מתמנה נאמן לרשת. בסופו של דבר, הבקשה באותו הליך נמחקה והרשת הגישה בקשה חדשה לצו פתיחת הליכים שבמסגרתו ממונה לה נאמן שמשתלט על ניהול החברה. הרשת טוענת כי משבר הקורונה היכה ברווחיות של החברות, הן עקב האיסור לקיים אירועי שמחות והן עקב ההגבלות.
2 צפייה בגלריה
סניף של רשת האופנה גליתה
סניף של רשת האופנה גליתה
סניף של רשת האופנה גליתה
(צילום: אוראל כהן)
תחילת דרכה של הרשת בשנת 1998 היה בחנות בגדים בעיר עפולה בשם "קו האופנה" – חנות בגדים אשר ממנה צמחה וגדלה גלית לפני למעלה מ-25 שנה, עד להתרחבות העסקים ובניית המותג "גליתה" על שמה של המעצבת הראשית גלית מלכין. הרשת מציעה פריטים אופנתיים לערב, החל משמלות מעוצבות לאירועים ועד לפריטים יומיומיים. בסוף שנת 2017 החלה החברה בהפעלת אתר מכירות אינטרנטי, שבו יכולה הלקוחה "למדוד" את פריט הלבוש בהדמיה אלקטרונית – חידוש טכנולוגי שהרשת השקיעה בו תמורות משמעותיות. פלח השוק אליו פונה הרשת במוצריה ממוקד בנשים צעירות בגילאי 18-36, ובפלח שוק זה, נדרשה הרשת לטענתה להשקיע משאבים בלתי מבוטלים.