סגור

אנשי מכירות, מורים ונהגים - המקצועות בהם השכר עלה בשנה האחרונה לצד הביקוש לעובדים

"למרות האתגרים הכלכליים שהציבור בישראל מתמודד עימו, כמו עליית המחירים, שחיקת השכר והאינפלציה, ישנם תחומים במשק הישראלי שמראים מגמות חיוביות ומציעים הזדמנויות טובות עם עליות בשכר הממוצע ובביקוש לעובדים חדשים"

הזינוק באינפלציה גורם לכסף שלנו להיות שווה פחות ולשכר להישחק, אבל לצד עליות המחירים ישנם מקצועות שרשמו בשנה האחרונה (מחודש מאי) עלייה בשכר הממוצע כמו גם עלייה בהיקף המשרות הפנויות, כך עולה מבדיקה של AllJobs, הפלטפורמה הגדולה בישראל לגיוס עובדים.
המקצועות בהם השכר עלה, לצד הביקוש לעובדים
תחומים רבים במשק רשמו עליה בשכר הממוצע בהיקפים של אחוזים בודדים עד עשרות רבות. בין התחומים הבולטים, ניתן לראות כי לראש צוות מכירות, השכר הממוצע עלה ב-21% והוא עומד על כ-13,800 שקל בחודש בממוצע. במקביל לעליה בשכר יש גם עליה בהיצע המשרות בשוק, ואנו רואים עליה של 27% בפרסום משרות.
בתחום אחר, נהג חלוקה והפצה גם כן רשם עליה של 17% בממוצע ומרוויח שכר ממוצע של 10,100 שקל בחודש, ובד בבד גם עליה של 23% בהיצע המשרות הפנויות. בתפקיד אב בית או איש אחזקה יש עליה של 17% גם כן בשכר הממוצע העומד על 11,200 שקל ועם עליה של 24% בפרסום המשרות. עם זאת, היקף הגשות מועמדות לתפקיד זה נמצא בירידה של 10%. בתחום ההוראה ניתן לראות עליה של 15% בשכר הממוצע לכ-9,400 שקל, ועם עליה של 20% בפרסום המשרות באתר. בתחום זה המורים מגיבים בהתאם וישנה גם עלייה של 36% בהגשת מועמדות.
3 צפייה בגלריה
אינפו AllJobs
אינפו AllJobs
מקור: AllJobs
גם בשוק הטכנולוגי וההייטק הצמיחה ממשיכה באופן עקבי אך מתון וניתן לראות עליה בשכר הממוצע בתחומים שונים. לדוגמה, מהנדס מכונות, מרוויח בממוצע 8% יותר עם כ-17,700 שקל, יחד עם עליה של ההיצע בשוק של 16%. גם בקרב מנהל איכות או מנהל QA ישנה עלייה ממוצעת של 11% בשכר לכ-17,100 שקל, אך היצע המשרות ירד ב-24%, וגם נרשמה ירידה של 20% בהגשת קו"ח.
3 צפייה בגלריה
אינפו AllJobs
אינפו AllJobs
מקור: AllJobs
"מהנתונים עולה כי למרות האתגרים הכלכליים שהציבור בישראל מתמודד עימו, כמו עליית המחירים, שחיקת השכר והאינפלציה, ישנם תחומים במשק הישראלי שמראים מגמות חיוביות ומציעים הזדמנויות טובות עם עליות בשכר הממוצע ובביקוש לעובדים חדשים. חשוב מאוד לבחון את המגמות הללו ולהתעדכן באפשרויות השונות שנפתחות בשוק העבודה, מעבר לתחומי ההייטק המסורתיים. בנוסף, יש לזכור שעליות השכר הממוצע במקצועות ספציפיים משקפות גם את הביקוש הגובר לכוח אדם איכותי ומיומן בתחומים אלה, בפרט לצד העובדה שישנם אנשים שאין נמצאים באזור מגוריהם וכוח אדם חסר בעקבות משרתי מילואים רבים. מעסיקים מוכנים לשלם שכר גבוה יותר על מנת למשוך ולשמר עובדים מצוינים במקצועות חיוניים למשק. לכן, עליות אלה מייצגות הזדמנויות אמיתיות לאנשים עם הכישורים והניסיון המתאימים", אומרת ליאת בן תורה שושן, מנהלת תחום קריירה ב-AllJobs.
3 צפייה בגלריה
אינפו AllJobs
אינפו AllJobs
מקור: AllJobs
עם זאת, ישנם תחומים שהשכר בהם לא עלה בשנה האחרונה ובעצם מבטא שחיקה של השכר וההכנסה של העובדים בתחומים אלו. בין התחומים הבולטים, מנהל סושיאל שעלה ב-1% בשכר בשנה האחרונה ועומד על כ-10,000 שקל בממוצע, ועם ירידה של 7%- בהיקף המשרות הפנויות. מתמחה ראיית חשבון גם כן ללא עדכון שכר בשנה האחרונה ועם ירידה בהיקף המשרות המתפרסמות, לצד מתכנת JAVA, סמנכ"ל מכירות ומנהל ייצור.