סגור
חיילים צה"ל מבצע עלות השחר
חיילי צה"ל במבצע עלות השחר (צילום: EPA)

200 מיליון שקל בשנה: משרד הביטחון מגדיל את ההטבות למשרתי המילואים

עד כה עמד סכום ההטבות על כ-14 מיליון שקל בשנה בלבד. שר הביטחון הודיע היום כי משרתי מילואים פעילים יזכו גם להנחה בארנונה של 15%, תינתן הנחה של 10% בתשלומי החשמל וכי משרתי מילואים שלהם ילדים מתחת לגיל 16 יזכו למענק בגובה 1,500 שקל על מילואים בחודשי הקיץ

תקציב ההטבות למשרתי המילואים יגדל ל-200 מיליון שקל בשנה וזאת כחלק מהתוכנית הרב שנתית של צה"ל ומשרד הביטחון, כך הודיע היום שר הביטחון יואב גלנט. לפי לשכת שר הביטחון, הסכום שהוקצה להטבות למילואים עד כה עמד על כ-14 מיליון שקל בשנה בלבד.
בהודעה שפרסם משרד הביטחון נכתב כי משרתי מילואים פעילים יזכו להנחה בארנונה של 15%, וזאת לעומת ההנחה הקיימת שעמדה על 5%. ההטבה תינתן גם לשוכרי דירות ובעלי דירות. בנוסף, תינתן הנחה של 10% בתשלומי החשמל.
הטבה נוספת שהוכרזה היא מענק בגובה 1,500 שקל שיינתן למילואימניקים שזומנו למילואים בחודשי הקיץ, וזאת עבור סבסוד קייטנה לילדים. מי שיהיה זכאי להנחה הם מילואימניקים שהם הורים לילדים עד גיל 16 שביצעו מעל חמישה ימים מילואים בחודשים יולי או אוגוסט.
כמו כן, משרד הביטחון הצהיר כי תקציב מועדון ההטבות ״בהצדעה״ של משרתי המילואים יוכפל מ-16 מיליון שקל בשנה ל-32 מיליון. ממשרד הביטחון נמסר: "בהמשך יובאו לאישור הממשלה שורת הטבות נוספות בשיתוף עם משרדי ממשלה נוספים, בתחומי החינוך, התרבות והספורט, השיכון והבינוי ועוד".
שר הביטחון יואב גלנט: ״אנחנו מביאים הבוקר החלטה היסטורית למערך המילואים. משרתי ומשרתות המילואים הם נבחרת המייצגת את עם ישראל, גם במלחמות וגם בתקופות שביניהן, ועל כך אנו צריכים לתגמל אותם בהתאם. עם כניסתי לתפקיד, יחד עם הרמטכ״ל רב-אלוף הרצי הלוי, ומנכ״ל משרד הביטחון האלוף (במיל׳) אייל זמיר, התחלנו לעסוק בנושא. שלושתינו לחמנו לצד אנשי מילואים ופיקדנו על אנשי מילואים, אנו מבינים היטב את חשיבותם עבור ביטחון ישראל. ההכרה שלנו כמדינה במי שמשרת ומקריב מעצמו יותר, הוא תיקון עוול היסטורי. אנו מכפילים פי 15 את התקציב המוקדש למען המשרתים, ומוסיפים הטבות שמשמעותיות עבור כל בית בישראל. משרתי המילואים מהווים נכס ייחודי ונוטלים תפקיד מכריע בתפיסת הביטחון שלנו וביכולת של צה"ל לממש את ייעודו״.