סגור
עמיר פרץ על רקע מטה התעשייה האווירית ב לוד
עמיר פרץ על רקע מטה התעשייה האווירית ב לוד (צילום: אבי מועלם, אלכס קולומויסקי)

בלעדי
המרוץ למנכ"ל אלתא: יו"ר התעשייה האווירית רוצה להוביל את תהליך הבחירה

עמיר פרץ הצטייד בחוות דעת של משרד ש. הורביץ, היועצת המשפטית של החברה הגישה חוות דעת נגדית. ממלא מקום מנהל רשות החברות יתבקש להכריע. תע"א: "התהליכים בגיבוי משפטי מלא"

יו"ר התעשייה האווירית עמיר פרץ שרוצה להוביל את תהליך בחירת המנכ"ל הבא של החברה־בת אלתא מערכות, הצטייד בחוות דעת שחיבר עו"ד יהושע (שוקי) חורש ממשרד ש. הורביץ, שלפיה יש בסמכותו כיו"ר החברה לקדם את מינוי מנכ"ל אלתא. חוות הדעת החיצונית מנוגדת לחוות הדעת הפנימית של היועצת המשפטית של החברה עו"ד תמר לוז.
חילוקי הדעות על גבולות הגזרה שבין יו"ר חברה לדירקטוריון של חברה־בת נידונו בימים האחרונים, על רקע הניסיון למנות את המנכ"ל הבא של אלתא בהליך מהיר, תוך הקמת ועדת איתור ייעודית ופרסום מכרז חיצוני.
מאז הקמתה בסוף שנות ה־60 אלתא פועלת כחברה־בת של תע"א, ולפי המסורת, הדירקטוריון שלה הוא שמינה את המנכ"ל. אולם, אלתא פועלת בלי יו"ר קבוע, משום שמנכ"ל תע"א בועז לוי, שהחל לכהן בתפקיד לפני כשנתיים, לא מונה עד כה ליו"ר החברה־הבת.
מנכ"ל אלתא בארבע השנים האחרונות יואב תורג'מן נבחר באחרונה למנכ"ל רפאל. התפקיד שפינה תורג'מן עם חציית הקווים למתחרה מושך עניין מצד שורת מנהלים בתע"א ובאלתא, אך בשלב זה כלל לא ברור מי מהשתיים, תע"א או אלתא, תנהל ותוביל את התהליך.
בתחילת השבוע נכנס ינקי קוינט, מנהל רשות מקרקעי ישראל (רמ"י), לתפקיד ממלא מקום מנהל רשות החברות במקום מיכל רוזנבוים שהתפטרה. אחת ממשימותיו היא הסדרת המחלוקות בתוך תע"א כדי למנוע מצב שבו מינוי מנכ"ל אלתא יהפוך לסאגה של כיפופי ידיים. ככל הידוע, קוינט לומד את הנושא.
בתוך כך, מנכ"ל אלתא היוצא תורג'מן כבר החל בחפיפה עם המנכ"ל היוצא של רפאל, האלוף (במיל') יואב הר אבן, ודירקטוריון אלתא מינה את סמנכ"ל הטכנולוגיות והמו"פ שלה, ישראל לופה, לממלא מקום המנכ"ל – עד בחירה של מנכ"ל קבוע. מינוי תורג'מן טעון את אישור הוועדה למינויים בכירים ולאחר מכן את אישורם של שר הביטחון יואב גלנט והשר הממונה על החברות הממשלתיות אמסלם.
מתע"א נמסר: "למרות שהטיעונים אינם מדוייקים, אין בכוונתנו להתייחס להתהליכים הפנימיים בחברה בתקשורת. תהליכים אלה מתקיימים כדין ובגיבוי משפטי מלא".