קשיים במינוי ינקי קוינט: האוצר מתנגד להעלאת שכר יו"ר רשות שדות התעופה
סגן הממונה על השכר דוחה את בקשת שרת התחבורה מירי רגב להגדיל את היקף המשרה של יו"ר רשות התעופה מ-60% ל-100% עבור המינוי העתידי
הממונה על השכר במשרד האוצר מתנגד לבקשה של שרת התחבורה מירי רגב להעלות את שיעור המשרה של יו"ר רשות שדות התעופה ל-100%, במקום 60% כיום. סגן הממונה על השכר, יוני פת, כתב לשר האוצר סמוטריץ': "לאור כל האמור לעיל עמדתנו המקצועית, בהתאם להמלצת הוועדה, היא כי אין לעדכן את גמול היו"ר מעבר לאמור בסעיף 5 לעיל (השכר כיום, ע.א.מ). בנוסף לכך לעמדתנו ראוי יהיה להסדיר תחילה את תיקון הרשומות ביחס ליו"ר היוצא, בטרם הדיון ביחס ליו"ר עתידי אשר טרם נכנס לתפקידו".
אתמול פורסם כי רגב פנתה לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' בבקשה להעלות את היקף המשרה של יו"ר שדות התעופה – כחלק מהניסיון למנות לתפקיד את ינקי קוינט. קוינט עומד היום בראשות רשות מקרקעי ישראל (רמ"י). מינויו האפשרי של קוינט, כך פורסם בכלכליסט בספטמבר, הוא חלק מדיל שמתגבש שיאפשר למנות את יהודה מורגנשטרן, כיום מנכ"ל משרד השיכון, לראש רמ"י. המהלך יתן לחסידות גור שליטה מלאה ברמ"י, האחראית על יותר מ-90% מהשטחים בישראל ומוציאה מכרזים לעשרות אלפי יחידות דיור בכל שנה.
פת כתב: "במהלך תקופת כהונתו של היו"ר היוצא, התקבלו במשרדנו ובמשרדכם פניות חוזרות ונשנות מהנהלת רש"ת לתיקון הגמול עבורו, וזאת בהתאם לעליית הסיווג הנזכרת לעיל. בהתכתבויות עם הלשכה המשפטית של משרד התחבורה בנוגע לתיקון הגמול ליו"ר היוצא הוצגה העמדה המקצועית שלנו, המבוססת כאמור על המלצת הוועדה, לפיה ברמת סיווג 9, הגמול המרבי ליו"ר יעמוד על 60% משכר מנכ"ל, ועל כן יש לעדכן בהתאם את גובה הגמול ליו"ר רש"ת כך שייגזר משכר מנכ"ל רמה 9 (העומד כיום על 35,176 שקל לחודש) במקום רמה 8 כפי שקבוע כיום ברשומות.
"חרף האמור לעיל, לאורך כל תקופת כהונתו של היו"ר היוצא לא התקבלה פנייה ממשרדכם לגבי היוועצות על שינוי או תיקון הצו הקובע את גמול היו" ר, לא בשל עדכון רמת הסיווג של רש"ת או בשל אתגרים אחרים שעמדו בפני רש"ת בתקופה זו. יתרה מכך, פנינו בעניין זה מספר פעמים ללשכת שרת התחבורה, אך טרם קיבלנו התייחסות לכך".
כיום שכרו של יו"ר רשות שדות התעופה הוא כ-30 אלף שקל, עבור 60% משרה, כלומר שלושה ימי עבודה. למעשה, לפי הטענה של פת נראה כי בתקופה של היו"ר הקודם היו פניות להעלות את השכר של יו"ר רשות שדות התעופה – אך במשרד התחבורה לא פעלו בנושא בכל תקופת כהונת היו"ר הקודם.