סגור

הסדר ניגוד עניינים למנכ"ל משרד הפנים שגר במאחז

לכלכליסט נודע כי יאיר הירש, שמתגורר במבנה בלתי חוקי, לא יטפל בבנייה לא מוסדרת ביהודה ושומרון

המנכ"ל החדש של משרד הפנים יאיר הירש, שמתגורר במאחז קידה בבנימין במבנה שמעמדו התכנוני לא הוסדר (לא חוקי), חתם על הסדר למניעת ניגודי עניינים ובו התחייב להימנע מטיפול בנושאים הקשורים למאחז קידה ובנושאים הקשורים הקשורים למקבצי בנייה בהתיישבות, שאינם מוסדרים באופן חוקי ונמצאים בתחום יהודה ושומרון, אלא באישור היועץ המשפטי של המשרד.


קודם כניסתו לתפקיד עבד הירש עבור חברת KCR העוסקת בתחום שיקום תאגידי של חברות במשבר. בשנה האחרונה עסק במתן ייעוץ לחמישה לקוחות אבל נמנע מלחשוף את שמם בדיווח שמסר. הירש התחייב שלא יקבל החלטות בעניינים הקשורים ל־KCR וללקוחות אלה.
יו"ר מטה התכנון הלאומי במשרד הפנים שלומי הייזלר חתם אף הוא על הסדר ניגוד עניינים ובו התחייב שלא יטפל בפרויקטים של אחיו ברק הייזלר. בהסכם לא נחשפו לציבור באילו פרויקטים מטפל האח ברק ואלה הושחרו. ברק הוא בעלים של עסק בשם "הייזלר פתרונות" לשירותי ייעוץ, אחזקה ופיקוח.שלומי הייזלר מונה באחרונה לתפקיד על ידי שרת הפנים איילת שקד. מ־2015 היה מנהל אגף הרישום לרישום מקרקעין במשרד המשפטים (שבו כיהנה שקד כשרת המשפטים).
מנכ"ל המשרד לענייני דתות מוני מעתוק התחייב שלא יקבל החלטות הקשורות לעמותה לקידום החינוך בעלי, שבראשה הוא עומד מ־2011. הוא הודיע כי בכוונתו להגיש בקשה לקבלת היתר עבודה פרטית לצורך המשך מילוי תפקידו בעמותה. הוא יפרוש ממנה אם לא יקבל את ההיתר.

1 צפייה בגלריה
יאיר הירש מנכל משרד הפנים
יאיר הירש מנכל משרד הפנים
יאיר הירש מנכל משרד הפנים
רעייתו, נעמה מעתוק חובב, עובדת בבית הספר של המועצה האזורית מטה בנימין ומועסקת על ידי המועצה, כך שלא יטפל בכל נושא הקשור בבית הספר או המועצה.
שר התקשורת יועז הנדל, שרת האנרגיה קארין אלהרר ושרת הקליטה פנינה תמנו שטה לא נדרשו על סמך הצהרותיהם לחתום על הסכם למניעת ניגודי עניינים.
לדברי עו"ד רחלי אדרי חולתא, מנכ"לית התנועה לחופש המידע, "השחרה של עניינים כה מהותיים שחלקם אף ידועים היא חסרת כל היגיון ונוגדת את האינטרס הציבורי והרציונל שעומד בבסיס חשיפתו של הסדר ניגוד עניינים".