סגור
Dun's 100

"יש הרבה מן המשותף בין עולם הסייבר לשולחן השחמט"

17 חברות סייבר וענן שלחו נציגים לתחרות ה-HackMate 2023 שאורגנה על ידי חברת אורקה סקיוריטי, "חלק מהחברות שנפגשו בטורניר הן מתחרות, אבל כמו שספורט מקרב בין אומות כך גם השחמט מקרב בין חברות", אומר שי אלון, דירקטור חדשנות ובינה מלאכותית באורקה סקיוריטי, שחקן שחמט חובב. בתחרות זכתה חברת סיסקו ישראל

כ–80 עובדי הייטק השתתפו ביום חמישי שעבר באליפות השחמט הקבוצתית הראשונה אי פעם לחברות הסייבר בישראל. בסיומה של התחרות גברה הנבחרת של חברת סיסקו ישראל על יתר הנבחרות וזכתה במקום הראשון. מייד אחרי במקום השני זכתה חברת סייבריליום, כשאת תמונת הפודיום משלימה חברת סנטינל וואן.
3 צפייה בגלריה
תחרות ה-HackMate 2023 אורקה סקיוריטי
תחרות ה-HackMate 2023 אורקה סקיוריטי
(צילום: יח"צ)
מדובר ביוזמה שבאה לאתגר, אך גם לחבר את קהילת הסייבר בישראל, כאשר רבים מאנשי הסייבר מוצאים דמיון בין משחק השחמט לעבודת הסייבר, "בדומה לעולם הסייבר, שבו ארגונים והאקרים מאותגרים במשחק תמידי של חתול ועכבר, גם בשחמט, על 1,500 שנות קיומו, מתרחש קרב מוחות מרתק בין תוקף למותקף, בשמירה על נכסים קריטיים ובכל מחיר - בסייבר השמירה היא על המידע הרגיש ביותר של כל אחד מאיתנו, ובשחמט ההגנה היא על המלך", הסביר שי אלון, דירקטור חדשנות בבינה מלאכותית בחברת אורקה סקיוריטי, "לכן, זה היה אך טבעי שב-'HackMate 2023' נזמין במיוחד את חברות הסייבר המובילות בישראל, על אף שרבות מהן מתחרות עסקיות, לאירוע משמח של תחרות ספורטיבית תוך פרגון הדדי על לוח השחמט. שחמט, הוא כבר מזמן הספורט הרשמי של ההייטק, בין היתר בזכות העלייה בפופולריות של בינה מלאכותית, שעוזרת לשחקנים לנתח מהלכים ולהשתפר. מבחינתנו, באירוח והשתתפות בתחרות, גלומה הזדמנות לייצר לעובדים שלנו חוויה מיוחדת של ייצוג החברה בתחרות ספורט רשמית על כל המשתמע מכך, תוך כדי חיזוק המותג שלנו".
3 צפייה בגלריה
אורקה סקיוריטי תחרות ה-HackMate 2023
אורקה סקיוריטי תחרות ה-HackMate 2023
תחרות ה-HackMate 2023
(צילום: יח"צ)

הטורניר שנערך ביוזמת חברת הסייבר אורקה סקיוריטי אורגן על ידי אלון מינדלין (26), אמן בינלאומי בשחמט ואלוף ישראל לנוער בעבר. מינדלין ארגן את התחרות במסגרת המיזם אותו הקים אשר נקרא 'Techmate', המחבר בין אלפי עובדות ועובדים בהייטק הישראלי סביב משחק השחמט. מינדלין אחראי בשלוש השנים האחרונות על ארגון אליפויות וקורסים בהן לקחו חלק כבר למעלה מ-60 חברות הייטק תוך שהוא מפיץ את בשורת המשחק, "בתור אדם שהקדיש את חייו לשחמט ורואה בו דרך חיים, אני מתרגש כל פעם מחדש מהאהבה שיש לכמות גדולה כל-כך של אנשים למשחק. שמח מאוד על שיתוף הפעולה הזה עם חברת אורקה סקיוריטי ועל צירופן של עשרות חברות הכוללות יזמים ועובדים, לקהילה שאותה אני בונה בשנים האחרונות. מקווה שזו עוד אבן דרך משמעותית וכי יותר ויותר חברות תחשפנה לפעילות, ותצטרפנה לקהילה לשילוב השחמט כחלק מהתרבות בארגון".
3 צפייה בגלריה
אורקה סקיוריטי  HackMate 2023
אורקה סקיוריטי  HackMate 2023
HackMate 2023
(צילום: יח"צ)

באליפות לקחו חלק 17 נבחרות ביניהן אלו של החברות המובילות בישראל: אורקה סקיוריטי, פאלו אלטו נטוורקס, סנטינל וואן, אימפרבה, סייברארק, סיסקו, אקמאי, האנטרס, אוקסאיי, אוליגו סקיוריטי, סייבריליום, סיינט, אנב-זירו, ווקמי, איילנד, ורוניס וחברת פאנדגארד.
ראיון עם שי אלון, דירקטור חדשנות בבינה מלאכותית בחברת אורקה סקיוריטי
d&b – לדעת להחליט