סגור

אסון מירון: הממשלה תצביע על סיוע של חצי מיליון שקל למשפחה

שר האוצר ליברמן ושר המשפטים סער סיכמו על מתווה לסיוע למשפחות 45 הרוגי האסון: כל משפחה תקבל 500 אלף שקל כסיוע ראשוני. כאשר ייקבע הגורם המפצה וגובה הפיצוי - הסיוע הראשוני יקוזז ממנו

שר האוצר אביגדור ליברמן ושר המשפטים גדעון סער סיכמו על מתווה סיוע למשפחות 45 הרוגי האסון בהר מירון. המתווה יובא לאישור הממשלה ביום ראשון הקרוב או בזה שאחריו.


במסגרת המתווה מוצע להעניק סכום של כ-500 אלף שקל למשפחה כסיוע ראשוני. ככל שיתקיימו הליכים משפטיים, יקוזזו סכומים אלו מהסכומים שיפוצו המשפחות, כשייקבע מי יהיה הגורם המפצה.
ההצעה גובשה על ידי מנכ"ל משרד המשפטים, עו"ד ערן דוידי, באישור החשב הכללי והגורמים המשפטיים במשרדי האוצר והמשפטים.

1 צפייה בגלריה
האסון ב הר מירון
האסון ב הר מירון
ליל האסון בהר מירון
(גיל נחושתן)

שר האוצר אביגדור ליברמן: "מתווה הסיוע הכלכלי שגיבשנו למשפחות הכרחי וחשוב, זאת בנוסף לקמת ועדת החקירה הממלכתית שמבצעת את עבודתה גם בימים אלה. נעשה כל שביכולתנו לתת את המענה המקסימלי למען המשפחות, ונפעל בכל אמצעי הזהירות כדי למנוע את האסון הבא".
שר המשפטים גדעון סער: "האובדן העצום שחוות 45 משפחות בישראל וביהדות התפוצות אינו בר פיצוי. המעט שיכולה לעשות הממשלה הוא לדאוג שהמקרה לא יחזור על עצמו ולסייע כלכלית למשפחות שנפגעו. המתווה שהנחנו היום על שולחן הממשלה נותן סיוע מידי באופן המקל, עד כמה שניתן, על המשפחות".
שר הביטחון בני גנץ: "‏אני מברך את שר האוצר ושר המשפטים על ההחלטה החשובה לקדם מתווה פיצויים מידי למשפחות הרוגי אסון מירון. יש למדינת ישראל אחריות וחוב מוסרי למי שאיבדו את היקר להם מכל".
ח"כ אפרת רייטן (העבודה), יו"ר ועדת העבודה והרווחה, שהעבירה בטרומית את הצעת החוק שנועדה להסדיר את הטיפול והסיוע של המדינה באסונות אזרחיים, מסרה: "מברכת על ההחלטה הצודקת להעניק פיצוי למשפחות נפגעי אסון מירון. אמשיך ללוות ולעשות כל שביכולתי עבור המשפחות".