סגור

היועמ"ש: אין מניעה להקים ועדת חקירה ממלכתית לאסון מירון

מנדלבליט ענה לגנץ, שביקש לבדוק היתכנות, ורמז שזו האפשרות הנכונה לדעתו: "יש בהקמת ועדת חקירה ממלכתית יתרונות לא מבוטלים לחקירת האירוע על מכלול היבטיו"

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, השיב היום (ב') לראש הממשלה החליפי ושר המשפטים בני גנץ, וקבע כי לפי חוות דעתו אין מניעה משפטית מהקמת ועדת חקירה ממלכתית לבדיקת המחדל שהוביל למות 45 חוגגים בהילולה בהר מירון בסוף השבוע שעבר. בשבת העריכה טובה צימוקי ב-ynet כי מנדלבליט לא צפוי להתנגד להקמת ועדה.


"הגם שהחלטה כאמור על-ידי ממשלת מעבר כרוכה בקשיים משפטיים מסוימים, הרי שבנסיבות העניין, עמדתי היא כי קשיים אלו אינם עולים כדי מניעה משפטית", כתב מנדלבליט לגנץ, שפנה אליו אתמול בנושא. סביב השאלה איך ייחקר האסון במירון כבר החל מאבק פוליטי. אנשיו של ראש הממשלה מעוניינים שהחקירה, או ה"בדיקה" כפי שהתייחס אליה ראש הממשלה למחרת האסון, תהיה בדרג נמוך ככל האפשר. היום כבר הכריז מבקר המדינה כי יפתח בביקורת מיוחדת, וזו עשויה להתאים לעמדת נתניהו.

1 צפייה בגלריה
האסון ב הר מירון
האסון ב הר מירון
האסון בהר מירון
(AP)

מנדלבליט, במכתבו לגנץ, רמז כי לדעתו ועדת חקירה ממלכתית - לה סמכויות נרחבות ומשקל רב יותר - היא הדרך המתאימה. "יש בהקמת ועדת חקירה ממלכתית משום יתרונות לא מבוטלים בכל הקשור לחקירת האירוע על מכלול היבטיו", כתב היועץ המשפטי לממשלה.
בהמשך הוא פירט והסביר כי "הדרך המיטבית לבירור נסיבות האסון היא על-ידי הפקדת החקירה בידי גוף אחד מתכלל", וכי יש חשיבות לעשות זאת בהקדם בשל חשיבות מניעת סיכון לחיי אדם באירועים המוניים. לפי מנדלבליט, אמנם הממשלה היא ממשלת מעבר, אולם את מסקנותיה הוועדה תגיש ככל הנראה לממשלה הבאה, וזו תוכל להחליט אם לאמצן. בנוסף, הוא ציין שאת חברי הוועדה ממנה נשיאת בית המשפט העליון.