סגור
פנמה סיטי
פנמה סיטי. הסטודנט קיבל לחשבונו בארץ 1.3 מיליון דולר שלא דווחו מחברה הרשומה כאן (צילום: שאטרסטוק)

חשד: החזיק 15 חברות בחו"ל והצהיר שהוא סטודנט כדי לחמוק ממס

רשות המסים עיכבה תושב ירושלים, בעל אזרחות בלגית וישראלית, לאחר שהתגלה כי קיבל לחשבונותיו כ-6.5 מיליון שקל מחברות בפנמה והונג קונג שעליהם לא הצהיר ולא שילם מס. הרשות לבית המשפט: "הסטודנט" מתפרנס מפעילות עסקית בחו"ל בהיקף של 400 אלף דולר בשנה

תושב ירושלים (58) בעל אזרחות ישראלי ובלגית, שגר בישראל 42 שנה והציג את עצמו בפני רשות המסים כסטודנט, הוא איש עסקים שמחזיק או מפעיל 15 חברות בחו"ל. יחידת יהלום, שעיכבה היום (א') לחקירה את האיש, חושדת כי הוא לא דיווח על הכנסות של מיליוני שקלים כדי לחמוק בעורמה ובתחבולה מתשלום מס. האיש חשוד בביצוע עבירות מרמה, השמטת הכנסות והלבנת הון.
מהבקשה לשחרור בתנאים מגבילים של החשוד, שבית משפט השלום בראשון לציון נענה לה, עולה כי בחקירתו אישר שהוא מתפרנס מפעילות עסקית בחו"ל בהיקף של כ-400 אלף דולר בשנה.
על פי הבקשה לשחרור החשוד, חיים רינגר, הוא תושב ישראל משנת 1981. מחומר החקירה עולה כי הוא דירקטור או בעל מניות ב-15 תאגידים זרים הרשומים בין היתר בפנמה ובהונג קונג.
מהבקשה עולה כי במהלך שנת 2020 הוא קיבל למשל לחשבון בנק בישראל מחברה הרשומה בפנמה סכום של 1.3 מיליון דולר. בשנים 2020-2021 הוא קיבל לחשבונות שונים בארץ סכום של 418 אלף דולר מחשבון של חברה הרשומה בהונג קונג. הכנסות אלה, בסך של כ-6.5 מיליון שקל, לא דווחו לרשות המסים ולא שולם עליהן מס, אף שמרכז חייו של האיש לכאורה בישראל.