בלעדי
בקשה לייצוגית נגד Wolt: מחייבת לקוחות במחיר מלא גם כשיש מבצע של רשתות המזון
וולט נתבעת במסגרת בקשה לאישור ייצוגית על מכירת אותו מוצר במחירים שונים באותה פלטפורמה, ואי-עדכון אוטומטי של מחירי מבצע ללקוחותיה בעת רכישה מרשתות המזון. וולט: בעקבות הפניית תשומת הלב לנושא, אנו מבצעים בדיקה פנימית
בקשה לאישור תובענה ייצוגית על סך 50 מיליון שקלים הוגשה אתמול לבית המשפט המחוזי בבאר שבע נגד ענקית המשלוחים Wolt, זאת, בטענה להטעיית צרכנים.
במסגרת הבקשה שהוגשה נגד החברה בישראל נטען כי בשנים האחרונות מציעה וולט ללקוחותיה שירות חדש - שירות משלוחים מרשתות המזון הגדולות בישראל. אולם, נטען כי בעוד שרשתות המזון מעדכנות את מחיר המבצע של המוצרים בקופה באופן אוטומטי, כך שגם לקוח שלא היה מודע לכך שהוא רוכש מוצר במחיר מבצע - המחיר שהלקוח ישלם בקופה יהיה מחיר המבצע, הרי "שוולט מטעה את לקוחותיה תוך שהיא מחייבת אותם בסכומי כסף עודפים בניגוד לדין".
לפי הנטען, כשלקוחות וולט מבקשים לבצע הזמנה באמצעות הפלטפורמה מאחת מרשתות המזון, הם מוסיפים לסל הקניות באתר האינטרנט או בישומון מוצרים שונים שבכוונתם לרכוש. "אולם לקוחות וולט לא מודעים לכך שחלק מהמוצרים שבחרו נמכרים במחיר מבצע, באותה העת ובאותה הפלטפורמה, וזאת מבלי שוולט מעדכנת את מחיר המבצע בתום הרכישה. כלומר, הדרך היחידה בה לקוחות וולט יכולים להיוודע לכך שקיימים מוצרים במבצע היא אם יגיעו ללשונית "מבצעים "או "מבצעים חמים ", שם וולט מציגה להם מגוון מוצרים במחיר מבצע. אולם, אם לקוחות ואלט מוסיפים מוצרים לסל הקניות שלא דרך הלשונית "מבצעים "או "מבצעים חמים ", המחיר שוולט מציגה להם הוא מחירו המלא של המוצר, ואף מחייבת אותם במחירו המלא, מבלי שהם מודעים לכך שמדובר במוצר הנמכר במחיר מבצע באותה הפלטפורמה בדיוק".
בבקשה לייצוגית שהוגשה באמצעות עורכי הדין אלעד דנוך, דוד מיכייב וגיא דוידוביץ, נטען כי "הלכה למעשה וולט מוכרת את אותו המוצר במחיר שונה, באותה הפלטפורמה. פעם אחת המוצר מוצג במחיר מבצע ופעם אחרת המוצר מוצג במחירו המלא. כל זאת מבלי שלקוחות וולט מודעים לכך שלמעשה אותו המוצר נמכר במחירים שונים".
במסגרת הבקשה מציינת המבקשת, עו"ד המתגוררת באשקלון, כי לטענתה במספר הזדמנויות שונות רכשה מוצרי מזון ברשתות המזון שמופיעות באתר האינטרנט ו/או ביישומון שוולט מפעילה. לדבריה, היא ביצעה ב-28 במאי 2025 רכישה נוספת מסניף אשקלון של רשת ויקטורי (יצוין כי אין כל טענה נגד רשת ויקטורי -ל.ד) והוסיפה לסל הקניות הווירטואלי את אותם המוצרים - פעם אחת במחיר מבצע ופעם אחת במחיר מלא, על מנת לוודא כי אכן מחיר המבצע לא מתעדכן אוטומטית במעמד החיוב. "כפי שניתן להיווכח מקבלת הרכישה ,הרי שוולט חייבה את המבקשת בגין אותם המוצרים בדיוק בשני מחירים שונים. פעם אחת במחיר מבצע ופעם אחת במחיר מלא", נטען.
מ-Wolt נמסר: ״מבצעים של סופרים ב-Wolt פופולריים בקרב בתי עסק ואנו מקפידים על שקיפות מלאה ללקוחות. טרם קיבלנו את התביעה מהתובע. כשנקבלה, נבחן את הטענות. בעקבות הפניית תשומת הלב לנושא, אנו מבצעים בדיקה פנימית על מנת לוודא שהמידע המוצג ללקוחות ברור ושקוף לחלוטין״.































