סגור

צו לפתיחת הליכים נגד רשת סטודיו C; המנויים: "בוצע כאן עוקץ"

בדיון שנערך הבוקר בביהמ"ש המחוזי בירושלים באשר לגורל הרשת, לה מונו שני נאמנים, טענו נציגי המנויים כי "כל הלקוחות ששילמו על מנויים חודשיים המשיכו לשלם, אין פה שום עניין של קורונה"; בא כוח הרשת: "לומר שאין קשר לקורונה זה על גבול הציניות"

הבוקר (א') נערך דיון סוער באשר לגורלה של רשת סטודיו C, שהגישה בשבוע שעבר לבית המשפט המחוזי בירושלים בקשה להורות על פירוקה. מול נציגי מאות המנויים של הרשת טענו נציגיה כי כספים של מנויים שמורים בחברה, וכי בעלי הרשת בעצמם הזרימו כספים שלהם בשבועות האחרונים. מאוחר יותר הוציא ביהמ"ש צו לפתיחת הליכים לרשת, ומינה לה שני נאמנים: את עו"ד איל אייכל ממשרד יגאל ארנון בירושלים, ואת רו"ח דרור אברהם אטיאס ממשרד רואי חשבון ברזלי ושות' בירושלים.
השופט אביגדור דורות הסמיך את הנאמנים למצוא משקיע שיזרים כספים לשם המשך הפעלתה הזמנית של החברה, לבחון את הטענות שהועלו נגד הרשת על ידי נציגי המנויים שלה ולבדוק את בקשת הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, להורות על השבת כספי מנויים בעסקאות שבוטלו תוך 14 יום. כמו כן הורה השופט להעביר את הכספים שנשמרו עד כה בכספת הרשת, וגויסו לאחרונה במבצע שיווק של מנוי שנתי בהנחה, לנאמנים; אלו יפתחו חשבון בנק לצורך שמירתם.
במהלך הדיון אמר בא כוח הרשת, עו"ד אשר אקסלרוד, כי "כל כספי המנויים שנענו למבצעים של חודש יוני נמצאים במערכת החברה. רק בשבועות האחרונים הזרימו בעלי העסק מכיסם הפרטי 1.7 מיליון שקל". במקביל ציין עו"ד אופיר רונן, המייצג 100 עובדים ועובדות ברשת לצד עוה"ד שרון סעדיה-מילגרום ויקיר אלב, כי "העובדים איבדו את מטה לחמם, חלקן אימהות חד הוריות מתחת לגיל 45 שספק רב אם יקבלו דמי אבטלה. למעלה מ-95% הן נשים. כתוצאה מהמשבר, העובדות נקלעו למצב כלכלי קשה. אנו תומכים בבקשה למינוי נאמן זמני על מנת שינסה לבצע מכירה כמה שיותר מהירה של הרשת, על מנת שכמה שיותר עובדות יוכלו לחזור למעגל התעסוקה".
2 צפייה בגלריה
עו"ד אופיר רונן 2.5.21
עו"ד אופיר רונן 2.5.21
עו"ד אופיר רונן
(צילום: נדיה פונכץ)
עוד טען עו"ד רונן, כי נודע לעובדות שלמרות שהרשת נקלעה לחדלות פירעון ולמרות שהיא סוגרת את הסניפים היא מנהלת פעילות אונליין, וזאת על ידי חברה משפטית אחרת כביכול. "אנו מבקשים שהממונה יחקור את הפעילות", אמר.
במהלך הדיון טענה עו"ד סיגל רוזן-רכב, המייצגת את עצמה ועוד 85 מנויות, כי "אין פה שום סיפור של קורונה, נהפוך הוא, כל הלקוחות ששילמו על מנויים חודשיים המשיכו לשלם. היתי רוצה להבטיח שיחזירו כספים, אבל אני יודעת שזה מורכב וייקח שנים. לכן, הבקשה הראשונה שלנו היא שימונה נאמן והעסק יחזור להפעלה. עשו כאן עוקץ של לקיחת כספים". עורכת דין נוספת המייצגת את עצמה כמנוייה שנפגעה ציינה כי "אני טוענת לרמייה, להברחת כספים. אני מאוד שמחה לשמוע שהכספים בכספת".
עו"ד עמיחי גמאני, בא כוח הרשות להגנת הצרכן, ציין כי "ככל שבית המשפט ימצא לנכון שהיתה הטעיה במחדל, יורה על הוצאת כספים אלו מקופת הנשייה ולאחר מכן השבתם לצרכנים שהתקשרו ללא ידיעה בעניין זה. חשוב לציין שאם החברה היתה משקפת את המצב הכלכלי לצרכנים, יכול היה שאלו לא היו מתקשרים עם החברה להארכת המנוי". עו"ד אסף אמון, המייצג כ-600 לקוחות, ציין בדיון כי לקוחות נעקצו כביכול "ונדרשו לשלם תשלום שנתי מוזל, שבוצע בתשלום אחד מראש".
2 צפייה בגלריה
סטודיו סי סטודיו C קמפיין יאנה יוסף
סטודיו סי סטודיו C קמפיין יאנה יוסף
מתוך קמפיין לסטודיו C
(צילום: גבע טלמור)
לפי בא כוח הרשת, בין החברה שהוקמה לשם המשך הפעילות אונליין לבין הרשת אין קשר. "אני מאמין שהדברים ייבדקו, לומר דברים בצורה אחרת זה חוסר הגינות". באשר לטענות המנויים נטען כי "בשנה האחרונה, כל מנויה שביקשה את כספה בחזרה קיבלה אותו. הוחזרו למעלה מ-10 מיליון שקל למנויים שביקשו זאת. לבוא ולומר שאין קשר לקורונה זה על גבול הציניות".
רשת סטודיו C מעסיקה 237 עובדים ויש לה אלפי מנויים. הרשת נקלעה לחובות של כ-3 מיליון שקל וביקשה לסגור סניפיה במסגרת בקשה שהגישה לאחרונה לבית משפט.