סגור

דיווח: בארה"ב מעריכים שהתגובה האיראנית תכלול "נחילי כטב"מים" וטילי שיוט

על פי הדיווח, ברשת CBS, בידי ארה"ב מודיעין לפיו התגובה האיראנית לחיסול הבכיר תכלול נחיל כטב"מים וטילי שיוט: "תגובה פרופורציונלית תהיה פגיעה במתקן ישראלי דיפלומטי". דיווח ב-CNN: חמאס דחה את ההצעה החדשה של ישראל לעסקת חטופים. הנשיא ביידן לא שלל שאיים בהפסקת העברת נשק: "ישראל עושה את מה שביקשתי"

22:00 - דיווח: בארה"ב מעריכים שהתגובה האיראנית תכלול "נחילי כטב"מים" וטילי שיוט. רשת CBS האמריקנית דיווחה כי בידי ארה"ב מודיעין שלפיו התגובה האיראנית לתקיפה המיוחסת לישראל בדמשק, שבה חוסל המפקד האיראני הבכיר חסן מהדווי, תכלול "נחיל כטב"מים" מסוג "שאהד" וטילי שיוט. גך לפי גורמים אמריקנים רשמיים, שציינו כי היעד לתקיפה לא ידוע, אך הוסיפו כי "תגובה פרופורציונלית לתקיפה בדמשק תהיה פגיעה במתקן ישראלי דיפלומטי". כמו כן, צוין כי התגובה צפויה להגיע מתישהו בין הזמן הנוכחי ועד לסוף הרמדאן בשבוע הבא. (ynet)
20:55- צה"ל: תקפנו בלבנון מבנה עם מחבלים מתנועת "אמל" - שתכננה מתקפה נגד ישראל. מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מבנה צבאי של תנועת "אמל" השיעית בדרום לבנון, שבו שהו מספר מחבלים במרחב מרג'עיון. לפי הודעת דובר צה"ל, "במהלך המלחמה 'אמל' פעלה נגד מדינת ישראל ותכננה גם בימים אלו תקיפה נוספת". כמו כן, נמסר כי "מוקדם יותר היום זיהו לוחמי חטיבת גולני מחבל מבצע תצפית באמצעות רחפן על מנת להכווין שיגורים למרחב צפון הארץ - והכווינו כלי טיס של חיל האוויר שתקף את המחבל". (יואב זיתון)
20:35- דיווח ב-CNN: חמאס דחה את ההצעה החדשה של ישראל לעסקת חטופים. חמאס דחה את ההצעה הנגדית של ישראל במסגרת המגעים להפסקת אש ולעסקת חטופים. כך אמר ל-CNN דיפלומט המעורה בשיחות בין הצדדים. לדבריו, חמאס סירב להצעה, שכן היא "אינה מחדשת דבר", ואינה כוללת מענה לדרישות ארגון הטרור. לפי הדיפלומט, שתי הדרישות העיקריות של חמאס, שנותרו ללא מענה, הן חזרה בלתי מוגבלת של העקורים לצפון הרצועה, ונסיגה מוחלטת של כוחות צה"ל מהרצועה. עוד הוסיף הגורם, כי ישראל ממשיכה להתעקש על בדיקת האזרחים שינועו צפונה, ועל הישארות כוחות בעזה. (ynet)
20:15- ביידן לא שלל שאיים בהפסקת העברת נשק: "ישראל עושה את מה שביקשתי". נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נשאל אם איים באמברגו נשק על ישראל במהלך שיחתו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו אתמול, והשיב כי "ישראל עושה את מה שביקשתי מהם". השיחה בין שני המנהיגים הייתה קשה, ובה ביידן הפציר בנתניהו לחתור להפסקת אש ולעסקת חטופים, כמו גם לפעול להכנסת סיוע הומניטרי רב יותר לרצועה. לאחר השיחה, ובהמשך להחלטת הקבינט על הגברת הסיוע, הבית הלבן מסר כי "מדיניות ארה"ב ביחס לרצועה תיקבע לפי הערכת הפעולה המיידית של ישראל לגבי הצעדים הללו ואחרים". (AFP)
18:50 - ארה"ב במועצת הביטחון של האו"ם: "הצדדים בעזה לא מגינים על צוותים הומניטריים". מועצת הביטחון של האו"ם דנה במצב ההומניטרי ברצועת עזה, בצל הרג שבעת עובדי הסיוע מאש צה"ל. נציג שגרירות ארה"ב באו"ם אמר כי המועצה והעצרת "ברורות בנוגע לצורך להגן על צוותים הומניטריים". לדבריו, "באופן טרגי, הדבר לא הוטמע על ידי הצדדים לקונפליקט בעזה, ואחת הדוגמאות היא הרג צוות WCK". הנציג האמריקני הוסיף: "כפי שאמר הנשיא ג'ו ביידן, ארה"ב מזועזעת וזועמת על הרג הצוות, שפעל להעברת מזון לאוכלוסייה. התקרית מעולם לא הייתה צריכה לקרות ואסור שתחזור על על עצמה. ברור כי לא מדובר בתקרית יחידה". (איתמר אייכנר)
16:50- נסראללה: "התגובה האיראנית תגיע, לישראל אין אופק - והם אבודים". מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה אמר בנאום שנשא כי "7 באוקטובר היה נקודת מפנה בהיסטוריה, ומה שיהיה אחריו הוא לא מה שהיה לפניו". לדבריו, "אחרי שישה חודשי מלחמה נתניהו, גלנט ואחרים יוצאים מדעתם. אין לישראל אופק לאחרי המלחמה, הם אבודים". נסראללה התייחס גם לתקיפה המיוחסת לישראל בדמשק, שבה חוסל חסן מהדווי, ואמר כי "תהיו בטוחים שהתגובה האיראנית לישראל תגיע". (ליאור בן ארי)
5 צפייה בגלריה
מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נואם ביום השישי האחרון של הרמדאן
מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נואם ביום השישי האחרון של הרמדאן
מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נואם ביום השישי האחרון של הרמדאן
16:20- שלושה מחבלי חיזבאללה חוסלו בתקיפה בדרום לבנון. צה"ל חיסל שני מחבלי חיזבאללה בתקיפה בעיתא א-שעב שבדרום לבנון, ומחבל נוסף בתקיפה במיס אל-ג'בל. החיסול בוצע לפני נאום נסראללה שנערך במסגרת יום שישי האחרון של חודש הרמדאן. (יואב זיתון)
16:00 - אזעקות בקריית שמונה ובאזור. אזעקות המתריעות על ירי טילים הופעלו בקריית שמונה, מנרה ומרגליות שבגליל העליון. (ynet)
5 צפייה בגלריה
חנויות ב קריית שמונה
חנויות ב קריית שמונה
קריית שמונה הנטושה בזמן המלחמה
(צילום: אפי שריר)
15:25 - החשד לניסיון פיגוע בצומת מגידו: אדם אחד נעצר. המשטרה עצרה את החשוד בצומת מגידו שניסה לפגוע בשוטרים באמצעות פטיש. החשוד נעצר לאחר שנוטרל בידי כוחות הביטחון, מבלי שהיו נפגעים באירוע. המשטרה ציינה כי פרטיו של החשוד טרם ידועים. האירוע התחיל כששני שוטרים ביקשו לבצע לו בדיקה שגרתית, והוא כאמור פנה לעברם עם פטיש ונורה על ידי אחד השוטרים. מצבו מוגדר קל. (ישראל מושקוביץ)
15:15- צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בדרום לבנון. מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו תשתית טרור של חיזבאללה באזור זבקין שבדרום לבנון, לצד מבנה צבאי של הארגון ביארין ומבנה נוסף בעייתא א-שעב, שבהם שהו מחבלים. מוקדם יותר תקף צה"ל גם עמדת תצפית של חיזבאללה באזור שבעא שבדרום המדינה, ותקף אמש אתר צבאי של הארגון באזור הכפר חמאם. (יואב זיתון)

15:10 - תחקיר צה"ל: אפרת כ"ץ נהרגה כנראה מירי מסוק קרב ב-7 באוקטובר, בזמן שנחטפה. צה"ל הודיע היום (שישי) לבני משפחתה של אפרת כ"ץ, שנחטפה מביתה בניר עוז ב-7 באוקטובר, כי היא נהרגה באותו היום ככל הנראה מאש מסוק קרב - שכוונה לעבר רכב המחבלים שבו הייתה. במסגרת התחקיר שנערך לא הוטל דופי בצוות המסוק, שפעל תחת הכאוס ששרר באזור. לצידה של כ"ץ נחטפו לרצועת עזה גם בן זוגה גדי מוזס, שככל הידוע לישראל עדיין מוחזק שם; בנה, רביד כ"ץ, שגופתו מוחזקת בעזה; בתה, דורון כ"ץ אשר, לצד נכדותיה רז (4.5) ואביב (2.5) - ששוחררו שלושתן בעסקת החטופים.
5 צפייה בגלריה
אפרת כ"ץ עם בן זוגה גדי מוזס, שנחטף לעזה
אפרת כ"ץ עם בן זוגה גדי מוזס, שנחטף לעזה
אפרת כ"ץ עם בן זוגה גדי מוזס, שנחטף לעזה
14:52 - ירי חיזבאללה: נזק למתחם צימרים בגליל העליון. נזק רב נגרם למתחם צימרים ולכלי רכב ביישוב מנות שבגליל המערבי בעקבות רסיסים שפגעו בו, אחרי ששיגור מלבנון יורט בגובה נמוך. לא היו נפגעים. (יאיר קראוס)
14:05 - כיפת ברזל יירטה מטרה חשודה בשמי הגליל המערבי, ככל הנראה כטב"ם. כיפת ברזל יירטה מטרה חשודה בשמי הגליל המערבי. מדובר ככל הנראה בכטב"ם שחצה לישראל משטח לבנון. בעקבות הפעלת המיירט נשמעו כמה מהאזעקות האחרונות. כמו כן, ההתרעה על חדירת כלי הטיס העוין שהופעלה באצבע הגליל לפני כשעה הייתה זיהוי שווא. (יואב זיתון)
13:45 - התרעות על חדירת כלי טיס עוין בגליל המערבי. התרעות נוספות על חדירת כלי טיס עוין הופעלו בנווה זיו, עבדון ומנות שבגליל המערבי. (ynet)
13:30 - התחקיר על הרג עובדי הסיוע: הכוחות שירו פעלו בניגוד להוראות הפתיחה באש. תחקיר צה"ל בנוגע להרג שבעת עובדי ארגון הסיוע WCK מעלה כי ניתן היה למנוע את האירוע, ומסכם כי מדובר ב"טעות טרגית". לפי התחקיר, הכוחות שירו בשיירה ההומניטרית עשו זאת בניגוד להוראות הפתיחה באש, בין היתר לאחר שחשדו כי פעיל חמוש של חמאס היה ברכב הראשון של השיירה. כמו כן, צוין כי מפקדת אוגדה 162 הבהירה לחמ"ל האש החטיבתי של הנח"ל שאין לתקוף את השיירה ההומניטרית. עקב התקרית הוחלט להדיח קצין אש חטיבתי בדרגת רס"ן וקצין נוסף בדרגת אל"מ במיל' - ראש מטה חטיבת הנח"ל נוחי מנדל. כמו כן, יינזפו מח"ט הנח"ל אל"מ יאיר צוקרמן, מפקד אוגדה 162 תא"ל איציק כהן ומפקד פיקוד הדרום אלוף ירון פינקלמן. (יואב זיתון)
5 צפייה בגלריה
רכב של ארגון הסיוע WCK ב רצועת עזה נפגע בידי צה"ל 2.4.24
רכב של ארגון הסיוע WCK ב רצועת עזה נפגע בידי צה"ל 2.4.24
הרכב של ארגון הסיוע WCK שנפגע מירי צה"ל
( צילום: AFP)
12:53 - התרעות על חדירת כלי טיס בגליל העליון. התרעות על חדירת כלי טיס עוין הופעלו בדפנה, שאר ישוב, משגב עם, קריית שמונה, בית הלל, כפר יובל, מרגליות, שניר, מנרה, קיבוץ דן, מעיין ברוך, רג'ר, כפר גלעדי, הגושרים, מטולה ותל חי שבגליל. (ynet)
11:45 - משרד הבריאות של חמאס: 33,091 נהרגו ברצועה מפרוץ המלחמה. משרד הבריאות בעזה, המנוהל על ידי חמאס, עדכן כי 33,091 בני אדם נהרגו ברצועה מפרוץ המלחמה. לפי המשרד, 75,750 בני אדם נוספים נפצעו. (עינב חלבי)
09:30 - מחבלים חוסלו במבנה צבאי בחאן יונס, אזורי שיגור הותקפו בצפון הרצועה. לוחמים מאוגדה 98 השמידו מבנה ממולכד בחאן יונס באמצעות ירי טנק, וכן איתרו ציוד צבאי ונשקים והשמידו תשתית טרור תת-קרקעית בעיר. במקביל, מטוס קרב חיסל שני מחבלים שהיו בתוך מבנה צבאי. דובר צה"ל עדכן כי בתגובה לשיגורים אמש משטח רצועת עזה לאזור אשקלון, שדרות וכפר עזה, חטיבת האש 215 תקפה בירי ארטילרי את אזורי השיגור בצפון הרצועה. (יואב זיתון)
08:45 - עקב החשש מנקמה איראנית: נציגויות ישראל בעולם נותרו סגורות. 28 נציגויות ישראליות ברחבי העולם נותרו היום סגורות. זאת בשל החשש מנקמה איראנית על החיסול בדמשק שמיוחס לישראל של חסן מהדווי, מפקד בכוח קודס של משמרות המהפכה האיראניים. (איתמר אייכנר)
סיכום חדשות הלילה:
יוגבר הסיוע לעזה: הקבינט המדיני-ביטחוני החליט הלילה (בין חמישי לשישי) כי סיוע הומניטרי לרצועת עזה יועבר דרך נמל אשדוד ומעבר ארז. בתום הדיון, נמסר כי הקבינט הסמיך את ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט והשר בני גנץ לנקוט צעדים מיידיים שיגבירו את הסיוע ההומניטרי לאוכלוסייה האזרחית ברצועה. ההחלטה התקבלה על רקע הלחץ והאולטימטום של ארה"ב - שבמסגרתו הנשיא ג'ו ביידן דרש מנתניהו לפעול להגברת הכנסת הסיוע ולנקוט צעדים מיידיים בנושא.
הסיוע, כך נמסר, "ימנע משבר הומניטרי, והוא הכרחי להבטחת המשך הלחימה ולהשגת יעדי המלחמה. לאור זאת, ישראל תאפשר אספקה זמנית של סיוע הומניטרי דרך אשדוד ומחסום ארז והגברת הסיוע הירדני דרך כרם שלום". בישיבת הקבינט נרשמה התנגדות מצד כמה שרים לעיקרון ההסמכה, אך בסופו של דבר לא התקיימה הצבעה.
הבית הלבן בירך על החלטת הקבינט המדיני-ביטחוני להגביר את הכנסת הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה. "יש ליישם את המהלכים באופן מלא ומהיר. מדיניות ארה"ב ביחס לרצועה תיקבע לפי הערכת הפעולה המיידית של ישראל לגבי הצעדים הללו ואחרים - לרבות הגנה על אזרחים חפים מפשע והבטחת ביטחונם של צוותי הסיוע. אנו מוכנים לפעול בתיאום מלא עם ישראל, ירדן, מצרים, האו"ם וארגונים הומניטריים כדי להבטיח שהצעדים החשובים הללו ייושמו ויביאו לעלייה משמעותית בהכנסת הסיוע לאזרחים בעזה", נמסר.
5 צפייה בגלריה
מלחמת עזה משאיות עם ציוד הומניטרי נכנסות לעזה 22.10.23
מלחמת עזה משאיות עם ציוד הומניטרי נכנסות לעזה 22.10.23
משאיות סיוע נכנסות לעזה
(צילום: AFP)
7 שיגורים זוהו בלילה לגליל העליון, חייל נפצע קל מירי טיל נ"ט לעבר מטולה. חייל צה"ל נפצע באורח קל מירי נ"ט לעבר מטולה במהלך הלילה. הוא פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, צה"ל תקף בארטילריה את מקור הירי. כמו כן, שבע רקטות שוגרו לעבר דישון שבגליל העליון במהלך המטח שהיה הלילה לעבר המושב. (יאיר קראוס)
צבא ארה"ב: יירטנו טיל נגד ספינות באזור הנשלט על ידי החות'ים בתימן. פיקוד המרכז של צבא ארה"ב (CENTCOM) הודיע כי כוחותיו יירטו אתמול בהצלחה טיל נגד ספינות באזור הנשלט על ידי החות'ים בתימן. "לא דווח על נזק או על נפגעים", נמסר בהצהרה. (רויטרס)