סגור

שאשא ביטון הפעילה מחדש את הוועדה להקמת האוניברסיטה בגליל

במקום פרופ' אהרון צ'חנובר שפרש יעמוד בראש הוועדה היו"ר לשעבר של הקרן הלאומית למדע, פרופ' בני גייגר ממכון ויצמן

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון הפעילה מחדש את הוועדה להקמת האוניברסיטה בגליל. בראש הוועדה המחודשת יישב היו"ר לשעבר של הקרן הלאומית למדע, פרופ' בני גייגר ממכון ויצמן. הוא יחליף את חתן פרס נובל לכימיה פרופ' אהרון צ'חנובר מהטכניון שפרש על רקע חילוקי דעות עם שאשא ביטון.


שאשא ביטון הקימה את הוועדה ביולי 2021, אבל פרישת צ'חנובר עיכבה את פעילותה בחצי השנה האחרונה. האפשרות שהממשלה תפורק הפכה את עבודת הוועדה לדחופה בהרבה. ספק אם יהיה עוד שר או שרת חינוך שהקמת אוניברסיטה בגליל כל כך חשובה לו, כמו לשאשא ביטון ילידת קריית שמונה שכיהנה כסגנית נשיא של מכללת אוהלו להוראה בקצרין.
הוועדה אינה אמורה להחליט אם תקום אוניברסיטה בגליל, אלא לגבש מתווה להקמת האוניברסיטה בגליל ולהגיש את המלצותיה למועצה להשכלה גבוהה. מדובר בין היתר בשאלה האם האוניברסיטה תקום על בסיס מכללה קיימת, למשל מכללת תל-חי, או מספר מכללות.

1 צפייה בגלריה
סטודנטים מכללת תל חי זירת הנדלן
סטודנטים מכללת תל חי זירת הנדלן
סטודנטים במכללת תל חי
(צילום: המכללה האקדמית תל-חי)

בוועדה יהיו חברים מנכ"ל אלביט לשעבר יוסי אקרמן, חברי המועצה להשכלה גבוהה פרופ' משה ויגדור ופרופ' דודי שוורץ, חברת הוועדה לתכנון ולתקצוב של המל"ג (ות"ת) פרופ' מונא מארון, פרופ' שרה סטרומזה, נשיאת המרכז האקדמי רופין לשעבר פרופ' גליה צבר, נשיא אוניברסיטת תל אביב לשעבר פרופ' יוסי קלפטר ופרופ' חרמונה שורק
שרת החינוך ויו"ר המל"ג יפעת שאשא ביטון אמרה ש״אוניברסיטה בגליל היא יעד לאומי אשר דיברו עליו רבות, ואנו פועלים במלוא העוצמה להגשמתו. הקמת אוניברסיטה בגליל תהווה שינוי אמיתי של כללי המשחק בפיתוח הגליל, תשמש עוגן לאזור כולו ותסייע בחיזוק והנגשת ההשכלה הגבוהה. הצפון והדרום בישראל יקודמו במשמרת שלנו במעשים, לא רק בדיבורים".