סגור
 ועידת פינטק דניאל חחיאשוילי מנהל אגף חדשנות וטכנולוגיה
דני חחיאשוילי (צילום: יריב כץ)

דני חחיאשוילי מונה לתפקיד המפקח על הבנקים

חחיאשוילי, ראש אגף החדשנות בפיקוח על הבנקים, ייכנס לתפקיד המפקח ב-22 ביוני, עם סיום כהונתו של המפקח היוצא יאיר אבידן. לוועדת האיתור הוגשו שמותיהם של 13 מועמדים, ולאחר הליך מיון החליט הנגיד על מינויו של חחיאשוילי

דני חחיאשוילי, ראש אגף החדשנות בפיקוח על הבנקים, מונה לתפקיד המפקח על הבנקים, כך החליט נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, שהעדיף לתפקיד מועמד פנימי. חחיאשוילי עובד בבנק ישראל מעל ל-20 שנה. הוא החל את דרכו ככלכלן, משם התקדם עד לראש המטה של המפקח לשעבר דודו זקן, ולאחר מכן היה ראש המטה של הנגידה לשעבר, פרופ' קרנית פלוג. בשנת 2018 חחיאשוילי הקים את האגף לטכנולוגיה וחדשנות בפיקוח על הבנקים, והיה אחראי בין היתר על רפורמת הבנקאות הפתוחה, אפליקציות התשלומים ונושאים הקשורים לעולם הסייבר.
תהליך מינוי המפקח על הבנקים לקח לא מעט זמן. בפברואר האחרון הודיע המפקח הנוכחי יאיר אבידן באופן מפתיע על רצונו לפרוש אחרי שלוש שנים בלבד בתפקיד. בסמוך להודעתו הוקמה ועדת איתור, שאליה ניתן היה להגיש מועמדות עד אמצע חודש מרץ, אולם רק חודשיים וחצי לאחר המועד האחרון הוחלט מי יהיה המפקח. ועדיין נראה כי בבנק ישראל יעמדו בלוחות הזמנים. אבידן הודיע כי בכוונתו לפרוש בחודש יוני, ומהודעת בנק ישראל עולה כי חילופי התפקידים בין השניים ייערכו ב-22 ביוני. מבנק ישראל נמסר כי לוועדת האיתור ניגשו 13 מועמדים, ולאחר מיונם על ידי הוועדה חלקם הופנה לריאיון אצל הנגיד, ומתוכם הוא בחר את חחיאשוילי.
לחחיאשוילי ממתינים לא מעט אתגרים, ובראשם התמודדות עם הביקורת הציבורית הנרחבת נגד הרווחיות הגבוהה של הבנקים והריביות הנמוכות שהם משלמים בפיקדונות. בכנסת כבר צצות יוזמות חקיקה בעניין, רשות התחרות פתחה בבדיקה של הנושא, ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' הודיע כי יתמוך בקידום מס עודף על רווחי הבנקים.
בנוסף לכך חחיאשוילי יצטרך לעקוב מקרוב אחר התמודדות הבנקים עם ההאטה במשק, שצפויה להביא לעלייה בהלוואות שייכנסו לכשלים, ועם קידום רפורמות שונות, ובהן הבנקאות הפתוחה, שאותה הוא מכיר היטב.
חחיאשוילי מסר בעקבות ההודעה על מינויו: "גודל ההתרגשות כגודל האחריות. בכוונתי לתרום כמיטב יכולתי וניסיוני לטובת הציבור בישראל. זאת בתקופה מאתגרת במיוחד שבה על המערכת להמשיך להתאים את מוצריה השונים לסביבת הריבית והאינפלציה תוך ראיית הלקוח במרכז".
נגיד בנק ישראל ירון מסר: "דני נכנס לתפקידו בתקופה שבה רפורמות שונות שקידמנו להגברת התחרות משנות חלק גדול מכללי המשק, ובכך עשויות לתרום לרווחת הלקוחות. טובת הציבור מחייבת המשך פיקוח מקצועי והדוק על המערכת, הן בהיבט של הבטחת יציבות והן בהיבט של שמירת הזכויות של הלקוחות".