סגור

737 מאומתים נכנסו לישראל בחודש האחרון - 5% מכלל חולי הקורונה

מתחילת משבר הקורונה הגיעו לישראל 15,755 חולי קורונה מאומתים, המהווים יותר מ-1% מכלל החולים. המדינה שממנה נכנסו לישראל רוב חולי הקורונה היא אוקראינה, ממנה נכנסו לישראל 3,943 מאומתים, רובם המכריע במהלך חגי תשרי, לאחר הנסיעה ההמונית לאומן

בחודש אחד התגלו בישראל 14,324 חולי קורונה, 5% מתוכם הגיעו מחו"ל - מדובר ב-737 חולים מאומתים. בסך הכול מתחילת משבר הקורונה בתחילת שנה שעברה נכנסו לישראל 15,755 חולים מאומתים, המהווים 1.17% מכלל החולים בישראל. זאת לאחר שבתאריך ה-1 לנובמבר, אישרה הממשלה לתיירים להיכנס לישראל.

בדרך כלל המדינה נוטה לעצור את כניסת הזרים והתיירים לישראל, אך לאפשר את המשך תנועה של ישראלים. אולם כאשר בוחנים את הנתונים, מגלים כי שיעור הזרים המאומתים מכלל המאומתים שנכנסו למדינה, עומד מאז תחילת המשבר על 5% בלבד, לעומת 95% של אזרחים ישראלים מאומתים. בחודש האחרון שיעור הזרים המאומתים עלה והוא עומד על 16% מכלל הנכנסים המאומתים למדינה.

2 צפייה בגלריה
רה"מ נפתלי בנט ובכירי משרד הבריאות, אתמול
רה"מ נפתלי בנט ובכירי משרד הבריאות, אתמול
רה"מ נפתלי בנט ובכירי משרד הבריאות
(מוטי מילרוד)

מדובר עדיין בשיעור נמוך יחסית לשיעור האזרחים המאומתים והמשמעות היא שיותר אזרחים ישראלים מהווים סכנה להתפשטות הנגיף החדש, מאשר זרים שנכנסו למדינה. יש לציין כי לא ניתן לבחון את שיעור הזרים המאומתים מכלל הזרים שנכנסו לישראל, כיוון שמשרד הבריאות מפרסם רק את מספר הנכנסים הכללי ממדינה מסוימת.


לפי הנתונים עולה כי המדינה שממנה נכנסו לישראל הכי הרבה חולי קורונה מתחילת המשבר היא אוקראינה, ממנה נכנסו לישראל 3,943 חולים מאומתים, רובם המכריע במהלך חגי תשרי, עת הנסיעה ההמונית לעיר אומן שבמדינה. מדובר על שיעור גבוה יחסית של 3.79% מכלל הנכנסים ממדינה זו. ישראל, יש לומר בכנות, הצליחה להתמודד עם חזרתם של החולים המאומתים, הרבה בגלל שיעור ההתחסנות הגבוה. דבר הראוי לציון על רקע זן הדלתא שהשתולל בעולם באותה תקופה.
מדינות נוספות מהן הגיעו חולים מאומתים מאז תחילת המשבר הם: ארה"ב (1,949), טורקיה (1,622), יוון (1,080) ומצרים (646) חולים. שיעור המאומתים מחו"ל מגיע עד 10% מכלל הנוסעים המגיעים מאותה מדינה. אם כי במדינות המובילות במספר הנכנסים המאומתים (מעל 100 מאומתים), שיעור החולים נמכלל הנוסעים נע בין 0.19%-3.79%. המדינה המובילה במספר החולים המאומתים שהגיעו מתחומה בחודש האחרון היא טורקיה. במהלך תקופה זו 96 נוסעים מאומתים נכנסו ממנה לישראל, מדובר על 0.19% מכלל הנוסעים ממדינה זו.

2 צפייה בגלריה
עומסים ב נמל תעופה בן גוריון קורונה נתב"ג
עומסים ב נמל תעופה בן גוריון קורונה נתב"ג
נתב"ג בקורונה
(צילום: יריב כץ)

ושימו לב לדבר הבא, מארה"ב, המדינה השנייה ברשימה, נכנסו במהלך החודש האחרון 88 חולים מאומתים. ארה"ב היא המדינה עם מספר חולי הקורונה הגבוה בעולם. מאז תחילת המשבר יותר מ-49 מיליון בני אדם נדבקו בנגיף וכ-803 אלף בני אדם מתו ממנו. נכון להיום, יש במדינה 9.41 מיליון מקרים מאומתים.


ארה"ב אומנם פתחה לאחרונה את המדינה לתיירים מחוסנים לאחר 20 חודשים שהייתה נעולה, מה שמצביע לכאורה על התמודדות טובה עם הנגיף. אך בפועל הקורונה עדיין משאירה את חותמה כאשר מספר המתים היומי במדינה גבוה מ-1,000. כך, נסיעה של ישראלים לארה"ב, מדינה שבה הקורונה משתוללת גם בימים אלו, משמעותה הגדלת הסיכון של הידבקות בארה"ב וייבוא של הנגיף לישראל.
נתוני תחלואה
280 בני אדם חלו בחודש האחרון פעם נוספת בקורונה, לאחר שנדבקו בה פעם אחת. מדובר ב"תחלואה חוזרת", שמוגדרת כמי שנבדקו ונמצאו חיוביים פעם נוספת לנגיף COVID-19 בבדיקת PCR (בדיקת מטוש), החל מ-90 יום לאחר הגילוי הקודם, בין אם הופיעו אצלם תסמינים ובין אם לא, בין אם הם חולים, החלימו או נפטרו. מתוכם 75% היו לא מחוסנים ו-25% היו מחוסנים במנה אחת.
בחודש האחרון התחסנו כ-247.6 אלף בני אדם, מתוכם 38% במנה ראשונה, 15% במנה שנייה ו47% במנה שלישית. בסך הכול התחסנו בישראל עד כה 5.7 מיליון בני אדם במנה שנייה וכ-4 מיליון בני אדם במנה שלישית.