סגור
המחאה בקפלן בת"א, הערב
המחאה בקפלן בת"א, הערב (צילום: מוטי קמחי)

השבת ה-25 למחאה: מארגני המחאה הודיעו על הקמת "כוח קפלן"

בתום שבוע שבו רשמו הישג גדול בבחירות הלשכה, ולצד חשש מקידום מחודש של המהפכה המשפטית, חזרו המפגינים לרחובות. בת"א הושק "כוח קפלן", מנהיגי המחאה הבטיחו "פעולות ממוקדות נגד חוקי הדיקטטורה". פרופ' ברוורמן על רקע דברי השופטים לתביעה: "מבקש להוקיר את היועמ"שית שעומדת כסלע איתן מול גלי האימה מצד נתניהו"

21:20- אהוד ברק בקפלן: "קורא לכל אזרח להכין את עצמו למבחן של אי-ציות"
ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק נאם בהפגנה המרכזית בקפלן שבתל אביב וחזר על קריאתו למרי אזרחי. "זו הדרך הלגיטימית של אזרחים למחות. זה הצליח שוב ושוב, בהודו, בארה"ב, בסרביה ובמקומות נוספים", אמר ברק. "אני קורא לכל אזרח להכין את עצמו למבחן הזה של אי-ציות אזרחי בלתי אלים ולהיענות לקריאה לכשתבוא כזו". (אדם קוטב)

2 צפייה בגלריה
אהוד ברק ברחוב קפלן בת"א, הערב
אהוד ברק ברחוב קפלן בת"א, הערב
אהוד ברק ברחוב קפלן בת"א, הערב
(צילום: מוטי קמחי)

20:40 - גנץ בכפר סבא: "הם מבקשים רודנות, לא ניתן להם"
יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ אמר במחאה נגד המהפכה המשפטית בכפר סבא כי "אני משוכנע שלא סבירות הם מחפשים, כי אם רודנות הם מבקשים, ואנחנו לא ניתן את הרודנות הזאת, בשום פנים ואופן לא". (איתן גליקמן)
20:30- יותר מאלף מפגינים בבאר שבע, מחאות גם בנתניה והרצליה
יותר מאלף בני אדם מפגינים בבאר שבע נגד המהפכה המשפטית. המפגינים צעדו מרחבת בית המשפט להיכל לאמנויות הבמה. הפגנות נערכות במוקדים נוספים, בהם נתניה והרצליה.
ח"כ רון כץ (יש עתיד) אמר במחאה בהרצליה: "אני שולח מכאן מסר קטן לקואליציה הקיצונית, לתוך החדרים החשוכים שבהם מתכננים את הרס הדמוקרטיה. האופוזיציה כאן תילחם בכל הכוח, יחד עם המחאה האדירה הזו, ימין ושמאל. אתם תעיפו אותנו מהוועדה, נחזור מהחלון. נילחם בכל דרך חוקית כדי לעצור את החלומות ההזויים שלכם למדינה לא דמוקרטית". (אילנה קוריאל, איתן גליקמן)
19:15- מחבקים את היועמ"שית ואת עורכי הדין
כמדי שבוע, בצומת כרכור, ברחובות ובחיפה - וגם במוקדים נוספים - החלו הפגנות עוד לפני המחאה המרכזית בקפלן. הם יצאו למחות לאחר הישג גדול מבחינתם במהלך השבוע - ניצחונו של עמית בכר בבחירות ללשכת עורכי הדין - אבל על רקע החשש מקידום מחודש של חוקי המהפכה המשפטית, ובמיוחד תיקון עילת הסבירות.
פרופ' אבישי ברוורמן, חתן פרס ישראל ולשעבר נשיא אוניברסיטת בן גוריון, אמר בנאומו ברחובות: "אני מבקש להוקיר את היועצת המשפטית, גלי בהרב מיארה, שעומדת כסלע איתן מול גלי האימה והארס של ראש ממשלה מושחת והכנופיה מסביבו. תודה לעורכי הדין שהתייצבו רובם כחומה בצורה מול גלי האימה והארס של חבורה נואלת ובראשם הנאשם נתניהו, למנוע את הרס מערכת המשפט".
בחיפה צועדים אלפים מהאודיטוריום במרכז הכרמל לצומת חורב בחיפה תחת הכותרת "לא נסכים לצמצום עילת הסבירות". (איתן גליקמן, מאיר תורג'מן, ליאור אל-חי)

2 צפייה בגלריה
מפגינה בצומת כרכור נגד התפרעויות המתנחלים בכפרים פלסטינים
מפגינה בצומת כרכור נגד התפרעויות המתנחלים בכפרים פלסטינים
מפגינה בצומת כרכור נגד התפרעויות המתנחלים בכפרים פלסטינים
(צילום: איתן גליקמן)

19:10- משיקים את "כוח קפלן"
בסיומו של שבוע שבו השופטים במשפט נתניהו הטילו פצצה והודיעו לתביעה כי יהיה קשה להוכיח שוחד בתיק 4000, יוצאים המפגינים נגד המהפכה המשפטית לרחוב זה השבוע ה-25 ברציפות. ynet יעביר עדכונים שוטפים ממוקדי המחאה, כמדי שבת.
מובילי המחאה אמרו כי "על רקע כוונת הממשלה לשוב ולקדם את חוקי הדיקטטורה, יושק הערב 'כוח קפלן' בהפגנה המרכזית בתל אביב. כוח קפלן' יפעל בצורה נחושה, חוקית, ולא אלימה על מנת להבהיר לממשלת ישראל שמה שהיה בסבב א' הוא משחק ילדים לעומת מה שיקרה בסבב הנוכחי, אם אכן תקודם החקיקה". הם אמרו כי "כוח קפלן" יחל "בפעולות מחאה ממוקדות ובלתי אלימות נגד חוקי הדיקטטורה", וציינו כי בכוונתם לקיים בקרוב הפגנות בנתב"ג ובצירי תנועה ראשיים.